Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra b - 1,6 16V - gotująca się woda, zimny parownik - czy to uszczelka?

AdrianzRadzymin90 21 Lut 2015 12:56 1098 6
  • #1 21 Lut 2015 12:56
    AdrianzRadzymin90
    Poziom 2  

    Witam.
    Mam spory problem z moją Vectrą. Otóż od pewnego czasu nie działa mi gaz w aucie. Zaczęło się od tego, że załączał się na parę minut po czy sam znowu wracał do benzyny. Oddałem do "gaziarza". Stwierdził, że parownik nie dostaje ciepła (ma ok 25-30 stopni). Zasugerował, że może to byc wina pompy wodnej lub uszczelki pod głowicą. Kilka dni później zaczęło wywalac mi płyn ze zbiorniczka wyrównawczego i to dośc spore ilości. Uzupełniłem i było w miarę dobrze. po kilku dniach kolejna rzecz. Po odpaleniu auta i przejechaniu 5-7 km temperatura wody przekracza 100 stopni, a wiatrak się nie włącza - gotuje się silnik.
    I teraz tak poczytałem trochę fora i jeszcze bardziej zgłupiałem.
    1. Niektórzy piszą, że może to byc popsuty korek zbiorniczka wyrównawczgo. Ale czy rzeczywiście? Czy można to połączyc z popsutym parownikiem?
    2. Pompę wodną można wykluczyc - i tak miałem do wymiany już rozrząd, więc wymieniłem razem z pompą i nic się nie zmieniło.
    3. Ktoś w takiej sytuacji pisał o zatkanym króccu przy głowicy. Czy to może byc przyczyna?
    4. Czy może to byc wina zatkanej, zasyfionej chłodnicy?
    5. Czy przyczyną jest pęknięta uszczelka pod głowicą? Dodam, że nie mam widocznych oznak typu: biały dym, ślady płynu na oleju czy oleju w zbiorniczku.
    Pozdrawiam

  • #3 21 Lut 2015 13:07
    AdrianzRadzymin90
    Poziom 2  

    Tak, zapomniałem napisac. Znajomy mechanik powiedział, że może to byc właśnie jedną z przyczyn i wymieniłem termostat i czujnik temperatury razem z rozrządem.

  • Pomocny post
    #4 21 Lut 2015 15:11
    gimak
    Poziom 35  

    AdrianzRadzymin90 napisał:
    Znajomy mechanik powiedział, że może to byc właśnie jedną z przyczyn i wymieniłem termostat i czujnik temperatury

    Znajomy mechanik jeżeli oglądał samochód, powinien wiedzieć na pewno, czy termostat jest przyczyną. I po wymianie widać nic się nie zmieniło
    Cytat:
    temperatura wody przekracza 100 stopni, a wiatrak się nie włącza - gotuje się silnik.

    I nie będzie się włączał jeżeli czujnik załączający go jest umieszczony w chłodnicy, a chłodnica zimna, bo termostat się nie otwiera, bo nie ma jednoznacznej informacji, że nowy termostat się otwiera.
    Cytat:
    1. Niektórzy piszą, że może to byc popsuty korek zbiorniczka wyrównawczgo. Ale czy rzeczywiście?

    Jeżeli normalna temperatura pracy silnika przekracza 100*C, to tak, jeżeli jest poniżej 100*C (ok.90*C) to nie.
    Cytat:
    Ktoś w takiej sytuacji pisał o zatkanym króccu przy głowicy. Czy to może byc przyczyna?

    Możliwe ale mało prawdopodobne, aby otwór o takim przekroju się zatkał.
    Cytat:
    Czy może to byc wina zatkanej, zasyfionej chłodnicy?

    Owszem, może być, szczególnie jak do układu lało się to co było pod ręką, ale bardzo rzadko chłodnica chłodnica jest całkowicie zatkana i raczej nie dzieje się to z dnia na dzień.
    Objawem czegoś takiego jest wyraźna różnica temperatury między górnym i dolnym wężem do chłodnicy (oczywiście przy otwartym termostacie).
    Cytat:
    Czy przyczyną jest pęknięta uszczelka pod głowicą? Dodam, że nie mam widocznych oznak typu: biały dym, ślady płynu na oleju czy oleju w zbiorniczku.

    Może być przyczyną, a tych "widocznych oznak" nie musi być. Jak jest przedmuch do układu ze strony silnika (uszczelka pod głowicą, pęknięta głowica lub blok), charakterystycznym objawem będzie to, że przy odkręconym korku na zbiorniku, odpalenie zimnego silnika (termostat zamknięty), powoduje od razu jazdę poziom płynu w zbiorniku do góry i może dochodzić do jego przebrania.
    Cytat:
    Czy można to połączyc z popsutym parownikiem?

    Można, a przy procedurze jak wyżej objaw będzie taki sam, ale jazda poziomu płynu zacznie się od momentu przełączenia na gaz (jak reduktor znajdzie się pod ciśnieniem).

  • #6 24 Lut 2015 13:08
    AdrianzRadzymin90
    Poziom 2  

    Tak, ogrzewanie działa. Aczkolwiek chyba nie tak jak powinno. Przez pierwsze ok. 10-12km leci zimne, a później od razu wali bardzo gorące. Nie ma żadnego stanu pomiędzy, z którego wynikałoby, że się nagrzewa.

    Co do parownika czy reduktora to na gaz nie przełącza się już w ogóle.

  • #7 24 Lut 2015 14:42
    gimak
    Poziom 35  

    AdrianzRadzymin90 napisał:
    Co do parownika czy reduktora to na gaz nie przełącza się już w ogóle.

    A ciepło dociera do tego parownika? Bo jak jest zimny to się nie przełączy.
    AdrianzRadzymin90 napisał:
    Przez pierwsze ok. 10-12km leci zimne, a później od razu wali bardzo gorące.

    Jak leci zimne to jaką temperaturę ma chłodnica i reduktor, a jak już leci gorące, to jak wtedy z temperaturą chłodnicy i parownika?
    Jak zachowuje się poziom w zbiorniku wyrównawczym, jakie wskazania temperatury na desce?

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME