Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel astra 1999 1.8 16v silnik x18xE1- Wadliwa sonda lambda?

pincerna 21 Feb 2015 20:13 5697 14
  • #1
    pincerna
    Level 7  
    Problem zaczął się pod koniec listopada. NIe chciał odpalać. Wymieniłem świece i nie pomogło. Poza tym jak odpale to pojade ze 2 albo 3 min i jest ok ale po tym czasie zapali się kontrolka "czek" i już pedał gazu nie reaguje tzn nie nabiera obrotów. Mogę ew. jechać 30km/h. Zgasze silnik po czym zapale za chwile i jedzie poprawnie dopóki oczywiście się ta kontrolka nie zaświeci. Wstawiłem więc nową cewkę i uszczelkę pod pokrywą bo myślałem że może być zwarcie na cewce. Na darmo. Wymieniłem czujnik położenia walka rozrządu (ten na górze), sprawdziłem czujnik egr, sprawdziłem katalizator, ciśnienie w tłokach jest 14 atm w każdym, ciśnienie w pompie paliwowej 3 bary, filtr paliwa nowy, "lewego" powietrza nie ma, przepływomierz ok, sterownik wysylany do Redy i naprawiony, koła zębate na wałku rozrządu się nie poprzestawiały. Byłem u kilku mechaników na kilku kompach i każdy się poddaje i nie wie co to może być. Zawsze pokazuje mi jeden błąd czyli sonda lambda rząd 1 czujnik chyba 1 i drugi sonda lambda niskie napięcie PO130 i PO131. Przyczyną takiej jazdy może być wadliwa sonda lambda? Ponoć można to sprawdzić jedynie zakładając nową a takiej możliwości nie mam tzn jeśli kupie to bez względu czy będzie ok czy nie to oddac jej nie mogę. I teraz pytanie co dalej, gdzie szukac przyczyny? Sonda czy może coś innego?
    Instalacja gazowa zakładana w 2009r. Reduktor i elektr SCORPIO, Wielozawór i obudowa TOMASETTO
    Pozdrawiam
  • #3
    pincerna
    Level 7  
    Zakręciłem i nie było poprawy:-(
  • #4
    fhukonrad
    Level 11  
    Jedź do kogoś kumatego niech zdiagnozuje poprawnie jakimś lepszym testerem. Na kompie sprawdzi parametry jednej i drugiej sondy a nawet ładnie mu na wykresach narysuje. Nie wiem jak Opel się zachowuje po rozpięciu sond ale ja bym zaryzykowal i porozpinał sondy pojedyńczo i test drogowy przeprowadził. Zbędnych rzeczy porobiłeś a to są koszty niestety.
  • #5
    mario 77
    Level 23  
    Piszesz że kilku mechaników się pooddało i że nawymieniałeś sporo rzeczy , ale .. nikt się nie pokusił żeby sprawdzić sondę ? Sprawdź zasilanie , odepnij kostkę i między pinem C a masą na włączonym zapłonie ma być 12V , sprawdź rezystancję między pinami A i C sondy - ok 5ohm , i jeśli nie masz dostępu do testera to przy zapiętej sondzie , na wolnych obrotach sprawdzić napięcie między pinami B i D.
  • #7
    mario 77
    Level 23  
    Strumien - Jak dla mnie to P0130 może wyskakiwać przy niedomaganiach obwodu grzałki , może jeszcze 133 i 134 . Jeśli wyskakuje P0130 i P0131 to pierwsze co , to wyeliminowałbym bym sondę samą w sobie mimo wszystko , choć te objawy że auto nie jedzie to raczej nie sama sonda. W tym przypadku jest opcja na jakieś zwarcie , sprawdziłbym czy nic się nie dzieje z napięciem zasilającym grzałke po odpaleniu dopóki nie wskoczy check i nie pojawią się błędy. Jeśli coś się będzie działo to po tym samym plusie jest chyba jeszcze evap i egr.
  • #8
    sebap
    Level 41  
    Nie chcę cię martwić ale w tych silnikach lubiły padać sterowniki silnika i błędy wskazują na sondę lub wypadanie zapłonu na którymś z cylindrów.
  • #9
    pincerna
    Level 7  
    Mam nadzieje że nic nie przekręce, mechanik mierzył ohmy i było 5.2 a tych 12V które miały być w ogóle ich nie było. TYlko teraz pytanie nowe. Dziś jeździłem nim ok godziny po mieście i w ogóle mi się błąd nie pokazał. Jeździł NORMALNIE jak za dawnych dobrych czasów:-). Może mieć coś z tym wspólnego np. temp otoczenia bo było 11 st.C? Głupie być może pytanie no ale gdyby wiedział nie pytałbym. Szukałem używanej sondy ale niestety nie znalazłem więc musze zamówić nową, prawie 600 zł :-(
  • #10
    ociz
    Moderator of Cars
    No niestety, padłeś ofiarą eksperymentów Opla z tą sondą. O ile faktycznie masz silnik X18XE1.
    Najtaniej będzie z NGK OTA7N-5A2.
    Tylko co Ty w ogóle chcesz osiągnąć? Chcesz się na forum dowiedzieć jak masz pouczać mechanika? Trafisz na jakiegoś kompetentnego to Cię pogoni z takim podejściem. Albo robisz sam, albo oddajesz do warsztatu w celu naprawy, nie zgadywanek i podmieniania części.
  • #11
    andrzej20001
    Level 43  
    No tak kupuj wymieniaj i opisz efekty.
  • #12
    pincerna
    Level 7  
    ociz wrote:
    No niestety, padłeś ofiarą eksperymentów Opla z tą sondą. O ile faktycznie masz silnik X18XE1.
    Najtaniej będzie z NGK OTA7N-5A2.
    Tylko co Ty w ogóle chcesz osiągnąć? Chcesz się na forum dowiedzieć jak masz pouczać mechanika? Trafisz na jakiegoś kompetentnego to Cię pogoni z takim podejściem. Albo robisz sam, albo oddajesz do warsztatu w celu naprawy, nie zgadywanek i podmieniania części.

    silnik x18xe1 a sonda z ngk. A co chce osiągnąć? Niezbyt Cie zrozumiałem. Pouczać mechanika a było ich 5?. Zadnego nie chciałem pouczać, po prostu żaden nie znal się widać wystarczająco, bo rozkładali ręce i każdy wskazywał na coś innego. A dawałem do warsztatu bo sam nie znam się na tyle żeby to pomierzyć.:-) Wynieniać no niby najtaniej? Gdybym wiedział na początku że to sonda... I mam nadzieje ze na tym się moje wydatki skończą. Pozdrawiam
  • #14
    pincerna
    Level 7  
    andrzej20001 wrote:
    Ale to nie sonda.

    nie do końca. Pojechałem do warsztatu na wymiane tej sondy i "czek" mi się nie pokazywał tak jak rano kiedy to jeździłem prawie godzine i nic tzn normalnie jeździł. Podpieliśmy pod kompa i wszystko wyszło wzorcowo. Mechanik sam się śmiał że tak wyszło. WYchodzi na to że cos musiał zruszyć może coś na stykach i póki co chodzi. Tak więc nie wymieniłem i kasa w kieszeni. Teraz tylko ze strachem w oczach patrze czy aby się nie zaświeci :-))) Pozdrawiam
  • #15
    pincerna
    Level 7  
    NIc się nie świeci (odpukać:-)) ale chyba będę musiał pojechać ustawić gaz bo mi jakoś słabo chodzi. I teraz albo odzwyczaił mi się od gazu albo po tej naprawie sterownika coś trzeba ustawić.