Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

seicento 1.1 - nie wbija się na obroty

orpelos 02 Mar 2015 09:53 2604 5
Texa Poland
  • #1
    orpelos
    Level 10  
    Witam wszystkich. Chciałbym was poprosić o jakąś wskazówkę w naprawie tego autka. mianowicie jest taki problem iz nie wbija sie powyzej około 3tyś obrotów. takto normalnie rozwija moc ale powyżej go jakby odcinał. nie posiadam oscyloskopu i nie mam jak sprawdzic czujnika położenia przepustnicy gdyż sądze iż jest jego wina. CDIF nie pokazuje błędów lecz w momencie kiedy przerywa zapala się check a jak się odpusci choć trochę to gaśnie kontrolka i chodzi równo.
  • Texa Poland
  • #2
    Vekvek
    Level 11  
    Witam. Wprawdzie nie jestem fachowcem w tej dziedzinie, ale opisywane objawy są bardzo podobne do objawów jakie ja miałem (wprawdzie inne auto i silnik, ale może przyczyna ta sama) - tak samo auto normalnie jeździło, miało moc, ale tylko do około 3 tyś. obrotów - po walce z diagnozą przez OBD (brak błędów) i pomiarem ciśnienia na listwie wtryskowej (niby ciśnienie w normie) okazało się, że był zapchany filtr paliwa między pompą a listwą wtryskową - przy niskich obrotach wydajność układu zasilania paliwem wystarczała, ale tylko do pewnych obrotów silnika, powyżej jak wtryskiwacze dostawały dłuższy czas otwarcia, to ciśnienie spadało i dawka paliwa (w czasie) już się nie zwiększała - stąd granica obrotów, powyżej której silnik już się nie wkręcał. Pozdrawiam.
  • Texa Poland
  • #3
    jacolino75
    Level 19  
    Jak już masz tego CDIF-a to parametry podejrzyj co się dzieje z mieszanką ,zapłonem w chwili "odcięcia",a może masz po prostu wydech zapchany.pozdr.
  • #4
    zodiakmenda
    Level 21  
    Manometr w szereg między przewód zasilający listwe a listwe wtryskową wsadź obejrz czy nie siada ciśnienie po dodaniu gazu, może byc wina katalizatora-przyłóż ręke do wydechu zobacz czy ciśnie lub sonde wykręć, najprostsze auto do naprawy takich objawów może być jeszcze kwestia wysokiego napięcia obejrz dokładnie czy pali na wszystkie gary może sie nie wkręcać przez wysokie napięcie ale powinieneś szybko się zorientować czy chodzi nie równo.
  • #5
    tzok
    Moderator of Cars
    orpelos wrote:
    nie posiadam oscyloskopu i nie mam jak sprawdzic czujnika położenia przepustnicy gdyż sądze iż jest jego wina. CDIF nie pokazuje błędów
    Przecież w CDIF możesz podejrzeć bieżącą wartość (kąt) otwarcia przepustnicy... to jest MPI czy SPI? Możesz też sprawdzić ten czujnik zwykłym multimetrem, po co Ci do tego oscyloskop?
  • #6
    orpelos
    Level 10  
    przepraszam ze nie zamknąłem tematu ale powodem był zwykły czujnik położenia wału a raczej jego odległość od koła . po kupnie i założeniu silnik dalej nie chodził więc wyczyściłem miejsce gdzie jest zamocowany i silnik już chodził prawidłowo dziękuję wszystkim za podpowiedzi