logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Elektroniczna kostka do gry - co kupić, jak podłączyć i zaprogramować?

Benyahu 07 Mar 2015 22:38 2088 5
REKLAMA
  • #1 14510071
    Benyahu
    Poziom 2  
    Witam. Mam do wykonania projekt z Techniki Komputerowej i jako swój temat wybrałem elektroniczną kostkę do gry. Niestety w sprawach elektroniki jestem zupełnie zielony. W moim wyobrażeniu kostka miałaby po wciśnięciu guzika losować cyfrę i wyświetlać ją na diodach LED. Chciałbym się dowiedzieć co bym musiał zakupić do mojego projektu (chciałbym wydać max. 30 zł, jeśli to możliwe), jak to podłączyć i zaprogramować odpowiednio. Byłbym wdzięczny także za jakiekolwiek linki opisujące dość dokładnie ten temat.
  • REKLAMA
  • #2 14510122
    dondu
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Ocena: 809
    Przykład takiej kostki: http://mikrokontrolery.blogspot.com/2011/03/D...elektroniczna-kostka-do-gry-ATtiny10-AVR.html
    Na forum także znajdziesz podobne projekty - użyj wyszukiwarki.

Tylko zrób swoją wersję, bo co się nauczysz to tego Ci już nikt nie odbierze.
    Poza tym niektórzy nauczyciele dobrze znają projekty zamieszczone w sieci :)
  • REKLAMA
  • #3 14510130
    lekto
    Poziom 35  
    Ocena: 299
    a) Jeśli chcesz mieć wynik w postaci cyfry: kostka 555 do generowania odpowiednio dużej częstotliwości (1kHz wystarczy), 40110 czyli licznik ze sterownikiem wyświetlacza i oczywiście wyświetlacz. Wadą tego rozwiązania jest wylosowanie liczby z przedziału 0-9.
    b) http://sklep.avt.pl/avt1661.html
    c) µC - przykładowo jakiś prosty 8 bitowy avr
  • REKLAMA
  • #4 14510142
    gaskoin
    Poziom 38  
    Ocena: 102