Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

renault Laguna problem z odpalaniem zimnego silnika

zaba33 18 May 2005 20:47 24894 21
Relpol
  • #1
    zaba33
    Level 2  
    Hey mam problem z odpalaniem laguny 1.8 benzyna 1998 rok. Jak dlugo stoi np cala noc nie chce rano odpalic trzeba go krotko probowac odpalac az zaskoczy czasem trwa to z 10 - 15 razy. Jezeli zjade z gorki i odpale go w ten sposob dusi sie i troche strzela ale odpala i pozniej pali juz bez problemu starterem!! Czyscilem ssanie i to nie to. Moze mial juz ktos taki problem??? Dzieki
  • Relpol
  • #2
    adamo650
    Level 15  
    Sprawdź WN, rano jest wilgotne powietrze i tu może być problem, ponadto podczas zapalania siada napięcie akumulatora a zarazem masz WN też obniżone, słabnie iskra. Może być taki objaw.
  • #3
    Mariogr
    Level 17  
    czyściłes ssanie ? Jaki to silnik -pewnie wtrysk wielopunktowy ? Za dawke paliwa na rozruch odpowiada ECM-na podstawie wskazań z czujnika temperatury-jego sprawdź. Zakładam że silnik chodzi na benzynie.
  • Helpful post
    #4
    Stanisław Chwalisz
    Level 34  
    Filtr paliwa,pompa paliwa.
  • #5
    zaba33
    Level 2  
    wielkie dzieki za tak szybka reakcje! Co to jest wn i ECM? :-) bylem na komputerze i stwierdzili ze to modul sterujący czy cos takiego aluminiowa skrzynka umieszczona przy lewym leflektorze ale...... zaczyna byc coraz gorzej z odpalaniem robi problemy juz nawet odpalajac z gorki na zimno!! Ostatnio uwziołem sie na nią i postanowilem zapalac go do skutku podłączonego oczywiscie klemami do drugiego auta. I tu niespidzianka....... włączałem tylko zapłon bez odpalania tak ze bylo słychac tylko pompe paliwową jak pracuje i po okolo 15-20 razie pompa wydala inny dzwięk taki jakby ......zwolnila i ciezko pracowala jakby ostatkiem sil i wtedy odpalilem go BEZ PROBLEMU chodzil równo jakby nigdy nic!!!!! Moze to jednak pompa lub filtr jak sugerowal jeden z kolegow??? POMOCU!!!!! :-) Pozdrawiam
  • #6
    Stanisław Chwalisz
    Level 34  
    Mówiłem o tym Wcześniej ale samo nie chciało się naprawić ?
  • Relpol
  • #7
    witek1
    Level 14  
    Odgrzewam temat, bo może się komuś przyda.
    Przy problemach z porannym odpalaniem radzę zerknąć na gniazdo zasilające pompy.
    Utleniają się styki zasilające silnik pompy, często dochodzi do wytopienia korpusu gniazda. Sprawdzone w trzech przypadkach.

    Metoda zdiagnozowania - kiedy auto nie zapala należy wyjąć przekaźnik pompy i w miejsce styków zwiernych podłączyć kontrolkę (żarówkę). Jeżeli kontrolka nie świeci się pełnym światłem to oznacza wzrost rezystancji na wtyczce pompy.

    Metoda naprawy - oskrobać styki w gnieździe pompy, do czystego mosiądzu pobielić cyną, usunąć koniecznie resztki pasty lutowniczej lub kalafonii.
  • Helpful post
    #8
    maciejek
    Level 15  
    Stanisław Chwalisz wrote:
    Filtr paliwa,pompa paliwa.

    Najpierw sprawdzić czy filtr paliwa nie jest założony odwrotnie, a potem ciśnienie pompy paliwa. Jak za niskie to sprawdzić przewody paliwowe , nawet w baku przy pompie , a jak nie pomoże to pompę won (niestety wyłącznie ze wskaźnikiem paliwa, nowa 1400 PLN więc polecam używki)
  • #9
    piotrek00
    Level 2  
    Witam panowie potrzebuje porady mam lagune 1,8 rok 94 +gaz mam taki problem że za duzo mi pali tak jak bym jechal cały czs na włączonym ssaniu , jak odpalam zimny silnik to wskazówka pokazuje mi 1200 obr przełącze na gaz i chodzi,ok
    ale dalej na ssaniu ok 1200 .Silnik nagrzewa się dość szybko wsazówka temperatury pokazuje juz środek tarczy około 50-60 stopni to jest po około 5 mniutach jazdy ,ale wskazówka obrotomierza pokazuje jakieś 1100 obr i wydaje mi się że to jest za dużo jak silnik osiagnie temperature 80-90stopni naprzykład w korku to,dopiero pokazuje 800obr czym silnik cieplejszy tym wolniejsze obroty,po jakim czasie powinno wyłączyć się ssanie ?[b[/b]
  • #10
    bogdan gruchala
    Level 14  
    Ssanie wyłączyć się po wino po nagrzaniu się silnika do 90 stopni i termostat powinien utrzymać
    taką temperaturę silnika a ty piszesz że tylko w korku jest dobra temperatura masz chyba walnięty
    termostat.

    powodzenia
  • #11
    tomitomi5
    Level 10  
    no i tu sie nie zgodze z toba,tez mam lagune 96 r tylko ze silnik 2.0 wielopunkt. mam instalacje gazowa , od dwoch lat i jest poprostu bajka,czy zima czy lato jak odpalam rano po calej nocy nawet roku temu co byly takie mrozy zawsze mam max obroty ok 1000,silnik rowniotko pracuje,po jakis 10,15 sekundach przelaczam na gaz,niewazne czy jest plus 20 stopni czy minus 20 jak tylko zlapie troche temperatury,tzn jak tylko wskaznik sie ruszy obroty spadaja na 850 i tak trzymanigdy niewidzialem obrotow na ssaniu wiekszych jak 1000
    pozdrawiam
  • #12
    piotrek00
    Level 2  
    Witam panowie mam Lagune 94- 1,8poj mam problem z ABS włącza mi się podczas jazdy ,przepukałem koła wodą pod ciśnieniem to pomogło ale nie na długo raz mi się włącza raz nie,stan płynu mam ok ,grubość klocków też koło 1cmm. moze trzeba gdzies przeczyscić jakis czujnik sam nie wiem prosze rade .
  • #13
    wlods
    Level 13  
    piotrek00 wrote:
    Witam panowie mam Lagune 94- 1,8poj mam problem z ABS włącza mi się podczas jazdy ,przepukałem koła wodą pod ciśnieniem to pomogło ale nie na długo raz mi się włącza raz nie,stan płynu mam ok ,grubość klocków też koło 1cmm. moze trzeba gdzies przeczyscić jakis czujnik sam nie wiem prosze rade .


    Rozumiem, że "ABS włącza się podczas jazdy" to chodzi o kontrolkę? U mnie w Megane miałem tak samo. Okazało się, że padło zasilanie ABSu. U mnie znajduje się ono na prawej ściance na podszybiu, obok akumulatora. Jest tam zespół 5 bezpieczników, cztery po 60A i jeden 30A. Jeden z tych 60A to właśnie zasilanie pompy ABS. Miejsce bardzo narażone na wilgoć, a calość stale pod napięciem. No i "ugniło"... Po oczyszczeniu i zakonserwowaniu całości, no i po założeniu 2 nowych bezpieczników (właśnie one się rozpadły) wszystko wróciło do normy...
  • #14
    User removed account
    User removed account  
  • #15
    witek1
    Level 14  
    :arrow: piotrek00

    Proponuję sprawdzić złącze elektryczne sterownika ABSu, znajduje się przed lewym przednim kołem, to newralgiczne miejsce w lagunach, szczególnie tych po stłuczkach.
    Następnie złącza czujników poszczególnych kół.
    W dwóch znanych mi przypadkach za błędy w działaniu ABSu w lagunie odpowiedzialny był nadmierny luz łożyska koła przedniego.
  • #16
    wlods
    Level 13  
    jorge83 wrote:
    bez obrazy ,ale czy wy wiecie co to abs???


    Nie bardzo rozumiem. Czyżby kolega uważał, że układ ABS może działać bez zasilania? Skoro na 8 i 9 styku złącza sterownika ABS (chodzi o Megane, nie wiem jak Laguna) brakuje napięcia, to chyba coś nie tak. A za to zasilanie odpowiada właśnie wspomniany bezpiecznik...
  • #17
    byczek1602
    Level 2  
    witam . mam renault 19 z 1993 roku. samochód odpala dopiero za 10-15 razem lub wogóle. przy dłuższym odpalaniu akumulator sie rozładowuje,ale jest nowy. pomózcie, prosze o szybką odpowiedz
  • #18
    dominik_radomski
    Level 12  
    byczek1602 wrote:
    witam . mam renault 19 z 1993 roku. samochód odpala dopiero za 10-15 razem lub wogóle. przy dłuższym odpalaniu akumulator sie rozładowuje,ale jest nowy. pomózcie, prosze o szybką odpowiedz

    sprawdź filtr paliwa i pompkę czy ma odpowiednie ciśnienie. Ja w renówce Megane miałem problemy z odpalaniem silnika i z jazda na benzynie. Dławiło mi go strasznie. Wymieniłem filtr i samochodzik odpala aż miło od pierwszego kopa i już mi nie przerywa.
  • #19
    zigi9
    Level 1  
    dominik_radomski wrote:
    byczek1602 wrote:
    witam . mam renault 19 z 1993 roku. samochód odpala dopiero za 10-15 razem lub wogóle. przy dłuższym odpalaniu akumulator sie rozładowuje,ale jest nowy. pomózcie, prosze o szybką odpowiedz

    sprawdź filtr paliwa i pompkę czy ma odpowiednie ciśnienie. Ja w renówce Megane miałem problemy z odpalaniem silnika i z jazda na benzynie. Dławiło mi go strasznie. Wymieniłem filtr i samochodzik odpala aż miło od pierwszego kopa i już mi nie przerywa.


    A niech mi ktos powie czy cos takiego spotkal.Mianowicie mam Lagune 98 1.6 16V
    i problemy zaczely sie w silne mrozy.Reakcja jest taka, przekrecam zaplon silnik piluje ale nie odpala jesli przestane krecic ,Z pod samochodu wydostaje sie odglos schodzacego powietrza i smierdzi paliwem.Po pierwszym zamrozeniu musialem go odstawic do pomieszczenia o plusowej temperaturze ale pomoglo.Teraz znowu to samo w nocy mrozy i to samo sie dzieje krece i za kazdym razem schodzi jakies powietrze z pod samochodu i smierdzi paliwem.Pompa padnie pracuje bo ja slychac wiec nie wiem gdzie mam szukac POMOCY !!!
  • #20
    Maciej3258
    Level 1  
    Witam
    Mam renault 19 chamade, mam problemy z odpalaniem, a w czasie jazdy na benzynie dusi go i szarpie. Po wymianie przewodów i kopułki żadnej poprawy. Proszę o pomoc.
  • #21
    kacper97lol
    Level 1  
    Mam pytanie gdzie się znajduje FILTR PALIWA renault laguna 1993 benzyna?
  • #22
    rafałszabla
    Level 13  
    NAD tylną belką obok podłużnicy po prawej stronie potrzebny kanał ,rampa itp.