Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Relpol przekaźniki
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

daf 105 460 - ostrzeżenie silnik

koko82 12 Apr 2015 11:13 7941 15
  • #1
    koko82
    Level 7  
    Mam daf 105 460 w który mam błędy(dymek od adblu cały czas się pali,na komputerze mam silnik ostrzeżenie i układ wydechowy ostrzeżenie) na diagnostyce mam mniejszy udział w pracy cylindra 2 i 5 Pomóżcie

    Dodano po 2 [minuty]:

    A te błędy silnik ostrzeżenie i układ wydechowy ostrzeżenie zapalają się i gasną i tak w koło
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Relpol przekaźniki
  • #2
    krisbrumm
    DAF Trucks specialist
    Zakładając że to jest tylko i wyłącznie jeden kod błędu aktywny w DMCI to wychodzi na to, że masz problem albo z zaworami na 2 i 5-tym, albo tłok- korbowód - tuleja.
    Silnik na wolnych pracuje jednostajnie?
    Sprawdzane były luzy zaworów i skoki krzywek wałka ?
    A nie miał ostatnio turbosprężarki wymienionej po rozleciała się i dużo oleju poszło przez intercooler do silnika ?
  • #3
    koko82
    Level 7  
    Witaj tak miał wymienianą turbosprężarkę,miał czyszczony intercooler,wymieniony katalizator i wszystko było dobrze do momentu kiedy spalił się rozrusznik i był musowo zapalony przez pociągniecie i po tym zaraz tak się stało.Mechanicy sciągali głowice mierzyli tłoki,na tą samą wysokość chodzą,na tuleji niema śladów żadnych,na wałku też ok.Każdy kasuje a nie pomaga i teraz brak mi słów do tego.Pomóżcie
  • Relpol przekaźniki
  • #4
    krisbrumm
    DAF Trucks specialist
    Zamień wtryskiwacze z cylindrów 2 i 5 tak, żeby np. ten z 2 powędrował na cylinder nr. 1 a ten z 5 na powiedzmy numer 4 (łatwiejszy dostęp) , przeprogramuj kody wtryskiwaczy w DMCI (musisz zapisać kody tych, które zamieniasz na kartce przy wyjmowaniu) i sprawdź, czy niskie ciśnienia sprężania zmieniły lokalizację cylindrów czyli czy błąd przeszedł na cylindry gdzie założyłeś wtryskiwacze.Jeżeli tak- to masz wtryskiwacze uszkodzone prawdopodobnie olejem.
    Jeżeli nic to nie da, to obawiam się, że to coś bardziej poważniejszego w układzie korbowo-tłokowym.
    Jeżeli nie chciał zakręcić rozrusznikiem to niepotrzebnie był pchany!Teraz prawdopodobnie masz krzywe korbowody lub nawet skręcony wał.Wydaje mi się że jeszcze raz trzeba ściągnąć głowicę i jeszcze raz wszystko dokładnie posprawdzać- czy tłoki osiągają GMP równolegle- tzn. 1-szy z 6-tym, 2-gi z 5-tym itd.Na twoim miejscu wyciągnął bym każdy z tłoków,ponadto powyjmował zawory z głowicy i posprawdzał gniazda.
    Nie masz starego wtryskiwacza żeby go przerobić na adapter do manometra czujnika sprężania???
    Możesz zanim zdejmiesz głowicę odkręcić wszystkie dźwigienki zaworowe (zdjąć je wszystkie) , i nalać nafty do kolektora dolotowego i kanałów wydechowych w głowicy (po odkręceniu kolektora wydechowego )- to zweryfikuje szczelność zaworów.

    P.S. A skąd Ty przyjacielu z Kielc jesteś???
  • #5
    koko82
    Level 7  
    Jestem z kozienic.Na komputerze sprężanie na cylindrach ma od 99,6do 99,8 ma dobre tak fachowiec stwierdził.Mówił że pewnie ma na cylindrach resztki oleju i to musi się wypalić.Auto siłę ma jedzie normalnie tylko dymek non stop się świeci i te błędy zapalają się i gasną.Wydaje mi się ze jak by miał korbowód skrzywiony to nie chodził by normalnie tylko stracił by siłę.Na komputerze wyszło ze ma słabe ciśnienie niby oleju że tam jakiś zaworek w misce się poluzował powiedział czekaj do zmiany oleju i wtedy zajrzyj tam i teraz nie wiem co robić.Jutro ładunek 25 ton i ciekawe co będzie.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Zmieniał wtryski ale nic nie kodował stwerdził ze jak by padł jakiś to ograniczył by pewnie moc i teraz niewiem.Człowiek całe życie się uczy i tak głupi umrze
  • #6
    kakibara
    Level 32  
    Witam, dla Twojego spokoju zdemontował bym miskę olejową i sprawdził czy nie ma opiłków na dnie i przy okazji dokręcił ta śrubę w pompie olejowej, jeżeli faktycznie zostało Ci dużo km silnik możesz zalać tym samym olejem, nic mu się nie stanie, a, także jeszcze raz diagnoza od dołu motoru.
  • #7
    krisbrumm
    DAF Trucks specialist
    99,6 % i więcej jest normalką.Odchyłka zakłada iż moze być nawet do 98% tak więc nie panikuj.
    Myślę, że pomyliłeś kody błędów.ciśnienie oleju z ciśnieniem sprężania.
    Ciśnienie oleju możesz zczytać w postaci ciśnienia - w Bar, natomiast ciśnienie sprężania pokazuje w postaci procentowej gdzie 100% oznacza najlepszy cylinder a to 99.8% jest względem najlepszego cylindera.
    Aby nie mieszać : zacznijmy od początku.
    wejdź w system EAS2 i spisz wszystkie aktywne błędy i wrzuć je tutaj.Potem to samo w DMCI- spisz po prostu w kolejności aktywne błędy.
  • #8
    koko82
    Level 7  
    Dzisiaj po przejechniu 360km jak się zatrzymalem na komputerze doszly bledy układ hamulcowy ostrzezenie ebs. Retarder ostrzezenie. Silnik ostrzeżenie. Zawieszenie pneumatyczne. Układ wydechowy ostrzezenie. Alternator ostrzezenie.Komputerowej diagnostyki nie zrobilem by dokladnie napisac kody błędów z dcmi i eas2 pozdrawiam
  • #9
    krisbrumm
    DAF Trucks specialist
    zmień główny przekaźnik tzn. G015 na nowy
  • #10
    koko82
    Level 7  
    Dzieki spróbuję i dam znac czy coś sie poprawilo

    Dodano po 1 [godziny] 43 [minuty]:

    Krisbrumm a tak wogule obcykany jestes powiedz mi czy te bledy wszystkie mogą być od np.uszkodzonej instalacji moze jakies zwarcie jest gdzies na kabelkach. Bo tak caly czas sie zastanawiam czy jakby było uszkodzenie mechaniczne np.korbowod to błąd by sie swiecil caly czas czy gasl by i czy auto nie stracilo by mocy lub klekotalo by jakoś. Z góry dzięki
  • #11
    krisbrumm
    DAF Trucks specialist
    zaelży jakie błędy.Symptomy :
    koko82 wrote:
    bledy układ hamulcowy ostrzezenie ebs. Retarder ostrzezenie. Silnik ostrzeżenie. Zawieszenie pneumatyczne. Układ wydechowy ostrzezenie. Alternator ostrzezenie

    są zwykle dla przekaźnika G015 i nie mają nic wspólnego z
    koko82 wrote:
    na diagnostyce mam mniejszy udział w pracy cylindra 2 i 5

    Wstaw jakie aktywne błędy są w DMCI i EAS w momencie jak kontrolka MIL się świeci.
  • #12
    koko82
    Level 7  
    Witam na dmci mam takie kody
    PO266
    Cylinder 2
    Zbyt niski udzial
    Ostrzezenie mil aktywne
    Nastepny to
    PO275
    Cylinder 5
    Zbyt niski udzial
    Ostrzezenie mil aktywne
    Od czego te kody sa. Dzieki za pekaznik zmieniony jest dobrze dzieki
  • #13
    koko82
    Level 7  
    Dzieki Krisbrumm przekaznik G015 dobrze wymieniony.Mam kody dmci to PO266 i PO275.
  • #14
    koko82
    Level 7  
    Czy jest ktos kto moze pomoc na te błędy w dmci. Dodam ze jak auto jedzie na obrotach to ostrzezenie silnik gasnie tak jakby dostawal wiecej paliwa pozdrawiam
  • #15
    kakibara
    Level 32  
    fachowiec stwierdził. Mówił że pewnie ma na cylindrach resztki oleju i to musi się wypalić. Auto siłę ma jedzie normalnie tylko dymek non stop się świeci i te błędy zapalają się i gasną.Mechanicy sciągali głowice mierzyli tłoki, na tą samą wysokość chodzą, na tuleji niema śladów żadnych, na wałku też ok.
    Na komputerze wyszło ze ma słabe ciśnienie niby oleju że tam jakiś zaworek w misce się poluzował powiedział czekaj do zmiany oleju i wtedy zajrzyj tam
    po 360 km jeszcze olej się nie wypalił?
    wałek rozrządu ok, wszystko ok.
    ciśnienie zrobione. to tylko zamiana miejscami wtryskiwaczy, musi przejść błąd na inna komorę. po 266 wtryskiwacz, po 275 wtryskiwacz. balans.
  • #16
    koko82
    Level 7  
    Temat rozwiazany wymienione kolo zamachowe i po klopocie dzięki za porady.Silnik smiga jak dawniej