Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Centralny zamek w BMW e36 318 1995r - nie do zrobienia ??!!

23 Maj 2005 21:44 23961 25
  • Poziom 14  
    Mam taki problem, podlaczam sobie alarm ze sterowaniem fabrycznym centralnym zamkiem w bmw e36 z 95roku, niestety w zaden sposob nie idzie tego podlaczyc, mam sterownik ktory zmontowalem na sterowanie plusem, czytalem tu rozne posty, ale niestety mam chyba inna instalacje - bo ro rocznik 95` i nie moge dojsc w zaden sposob jak to zrobic. Moze ktos juz kiedys montowal w bmw e36 po 95r sterowanie zamka alarmem, bylbym wdzieczny za rade.
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Chyba będziesz się musiał wpiąć bezpośrednio do centralki do centralki zamka , tylko jest jeden problem że niema tam przewodów tylko są wolne piny na kostce , poszukam notatki to ci podam nr pinu w kostce.
  • Poziom 14  
    ta centralka jest tam za Airbag-iem, nad nogami pasazera, ma żółtą wtyczke z bialym zabezpieczeniem i jest z bardzo cieniutkimi przewodami, w niej puka przekaznik jak trzymam reka i ruszam kluczykiem w zamku. Jak ja rozpiolem to nie dzialal centralny i funkcja komfort domykania szyb, wiec to chyba ta, no to tyle co moge powiedziec o tym module.
    Jak mozesz to prosze o podpowiedz
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    Zawsze pozostaje opcja podlaczenia sie bezposrednio do silownika centralnego zamka. Zrob to tak by silownik byl podlaczony przez przekazniki sterownika (NC normalnie zwarty) i zeby odcinal instalacje auta tylko w momencie zamkniecia/otwarcia zamka.


    pozdro
  • Poziom 14  
    juz nad tym myslalem, ale aby odlaczac przekaznikami silownik od instalacji fabrycznej, trzeba by bylo uzyc ich z 5 i 2 do zalaczania plusow. Zamek jest z ryglowaniem, i jak jest zamkniety kluczykiem i dam plus 12V na cerwono/bialy - to slysze jak pracuje rygiel, nawomiast w zaden sposob nie idzie wyzwolic silnika ktory zamyka. Przecinalem tez juz niektore kabelki, ale to na nic. Jak podlaczam sie bezposrednio pod przewody pradowe silnikow zamykajacych drzwi, to leci bezpiecznik zasilajacy moj uklad, pomimo ze dalem diody - oczywiscie zero reakcj na silnikach ... mowie wam, rece opadaja. Prosze o Pomoc bo to naprawde flustrujace (nawet jak boczki rozkrecilem to nic nie widac bo przewody pochowane i by trzeba bylo bebeszyc)
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    Dopinajac sie do instalacji pamietaj zeby w momencie podania dodatkowego zasilania odciac instalacje auta.


    Ja pamietam kiedys cos takiego wykombinowalem ze podpialem sie pod impulsy przy kluczyku. wiem ze jak podalem z czasowki dluzszy sygnal do domknelo mi wszystko. To byla czsowka stosowana w poldkach do oswietlania. idealnie domknela nawet szyber. Nie pamietam jednak czt to byl wlasnie ten model auta. Ale moze to bedzie wskazowka.


    pozdro
  • Poziom 14  
    tylko ze tam do silnika ida 3 przewody pradowe (+) i z 6 do tych innych pierdol, oczywiscie nie licze tych od szyb czy lusterek. Wiem, jak by byl gdzies zwykly wlacznik zamykania i otwierania zamka od wewnatrz to by wystarczylo sie pod niego podlaczyc, ale to model 95`silnik M43, i nie ma nic takiego jak w modelach do 94r. Jedyne wyjscie to chyba odciac instalacje od modulu i podlaczyc sam modul sterownika od alarmu... alr to tez bedzie nie takie proste, bo do fabrycznego modulu centralnego, ida czujniki domykania drzwi. Pomocy !!!

    Dodano po 5 [minuty]:

    jeszcze w sumie jak by tak dostac sie do tego modulu i go oblookac od srodka ?? przekazniki itd. a moze ktos tojuz robil ??, bo szczerze to nie wiem czy inaczej to sie da zrobic, chyba ze faktycznie napodlaczac przekaznikow na kilogramy i wykombinowac jakies sterowanie.... :(
  • Pomocny post
    Poziom 10  
    Miałem podobny problem, żeby było ryglowanie to trzeba podać + na przewody od zamykania i otwierania równoczesnie.
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    Podpinasz się w tym złączu w pozycję 4(otwieranie) i 17 (zamykanie), z tym że na nr 17 nie ma kabla i musisz go dołożyc. Aby było ryglowanie musisz przy zamykaniu równoczesnie podać + na obydwa wejscia.Osiągniesz to za pomocą diód prostowniczych.
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    Witam!!
    Kiedyś głowiłem się z kumplem nad E36.Załatwiliśmy wszystko na DWÓCH przekażnikach przy przewodach wychodzących z drzwi kierowcy...Nie jestem pewien kolorów ale biało-czerwony(ryglowanie) działa bez problemu po podaniu "+"Natomiast zamykanie i otwieranie(biało-czarny i chyba biało-zielony)zadziałają na "+" tylko w momencie przeciecia w tym momencie zielono-czerwonego...Gdy nie używamy ryglowania dwa przekażniki(otwieranie zamykanie) a na stykach nie używanych zielono -czerwony.....
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    Popciu to co piszesz zgadza się ale działa to w bmw do 95 r. POZniej już jest innaczej.
  • Poziom 14  
    Chyba nie przeskocze tego tematu .............. ale mimo wszystko dziekuje wszystkim za pomoc, bede walczyc z tematem z doskoku, jak cos mi lub komus jeszcze zaswita :)
  • Poziom 12  
    Witam, zakładałem alarm w BMW 316 compact z 1996 r jakoś poszło o ile dobrze pamiętam zrobiłem to chyba tak ale nie jestem pewien tak ważne notatki zaginęły gdzieś w garażu
    (zamykanie)
    Rozłącz na trwale kabel czerwony z zielonym paskiem (mogą być dwa takie same) przestanie działać centralka z drzwi, ale domykanie szyb będzie działało (jeżeli występuje w tym modelu) następnie podłącz sterowanie (+) pod kabel biały z zielonym paskiem.
    (otwieranie) podłącz (+) sterujący pod kabel biały z czarnym paskiem.
    (domykanie szyb i dachu) podłącz (+) o wydłużonym impulsie pod kabel biały z czerwonym paskiem.
    wszystko wpinałem w wiązkę wychodzącą z drzwi kierowcy.

    Dodano po 8 [minuty]:

    a jeszcze znalazłem coś takiego może????

    W wiązce zchodzącej z dzrzwi 2 czerwone z zielonym paskiem (stałe +) należy je przeciąć (brak sterowania zamkami centralnymi z drzwi , w tym celu należy wykonać układ przełączający stałe (+) na (+) sterujące), sterowanie (+) biały z zielonym paskiem i biały z czarnym paskiem
  • Poziom 26  
    nic nie odłączaj tylko w czarnym sterowniku od centralnego w białej wtyczce pierwszej od grodzi znajdź miejsce na pin 24 zamykanie i 25 otwieranie! pewnie przewodów tam nie będzie ale mozesz podlutować dwa przewody na płytce sterownika do gniazda i przez dziurkę w obudowie wyciągasz je na zewnątrz! do tych przewodów podłączasz sterowanie z alarmu ale muszą być oba plusy podłącz je przez oporniki 1kohm! i to wszystko! jakbyś miał z tym jeszcze problem to daj znać ! montowałem tak juz w czterech BMW E-36 w tym w swojej
  • Poziom 10  
    Witam najpierw powiedz co sie ci dzieje,bo jak ja zakladalem alarm do swojego bmw to moglem ja tylko zamknac albo otworzyc z pilota juz teraz nie pamietam.Mam kolege ktory od lat zaklada alarmy i mial zmoim autkiem problem ,ale zadzwonil do swoich znajomych i mu podpowiedzieli ze w sterowniku sa wolne piny inie ma tam doprowadzonych przewodow i trzeba sie tam wlutowac i tak zrobilismy iwszystko ok.Tak jak wczesniej czytalem pisal Robert H .Pozdrawiam
  • Poziom 32  
    widzę że temat gorący . ale idea jest taka że DA SIĘ ZROBIC PRZEKAŻNIKAMI. chodzi o to żę żeby na czas podawania imp. zarówno zamykania jak otwierania rozłączyć oba przewody od siłownika w drzwiach
  • Poziom 27  
    temat zastygnięty jak lawa. Są tam 3 rodzje sterowania w zależności od rocznika. Bez wielkiej fiozofi.
  • Poziom 10  
    Witam, potrzebuje pilnej pomocy i myśle, że ktoś mi pomoże co się może dziać z centralnym zamkiem w BMW 318, objawy są takie zamek zamyka się kluczykiem na dwa razy, po pierwszym przekręceniu zamyka wszystkie drzwi, a po chwili je otwiera, a po drugim zamknięciu jest ok! I tak jest za każdym razem! Co to może być, jaka to przyczyna?
  • Poziom 32  
    Uszkodzona krańcówka, temat był kilka razy przerabiany, poszukaj na pewno coś znajdziesz.
    To się chyba nazywa zamykanie warunkowe.
  • Poziom 10  
    Dzięki wszystkim, ale już sobie poradziłem z tym tematem, to były uszkodzone przewody w klapie bagażnika!
  • Poziom 12  
    Witam
    A czy jak podłaczacie alarm pod wolne piny to czy podczas zamykania włacza się wam deadlock i automatycznie sie szyby domykają ??
    Bo ja mam wpięte pod kierownicą zapewne pod drzwi , a zauważyłem,ze jak sie zamnknie kluczykiem samochód to się włacza deadlock, a jak sie przytrzyma kluczyk na dłuzej to zamyka jeszcze szyby ;) a mi alarm tylko zamyka centralny i otwiera :(