logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Silnik 1,1 kW 3-faz pracuje bez obciążenia, z buczy

telenorek 18 Maj 2015 20:56 1407 9
REKLAMA
  • #1 14703498
    telenorek
    Poziom 10  
    Ocena: 3
    Witma,
    Jestem laikiem jesli chodzi o elektryczność. Posiadam krajzegę do drewna samoróbka.Od kilkunastu lat działa nieprzerwanie aż do dziś.Mianowicie pracowałem na niej,wyłączyłem i znów jak chciałem ją włączyć silnik zaczął buczeć. Zdjałem pasek silnik ruszył i pracował(ciężko mui było ruszyć) z paskiem klinowym niestety tylko buczy.
    Co może być przyczyną?
    Co mogę zrobić sam by to naprawić?
    Jeśli nie mogę to gdzie mam się udać?
  • REKLAMA
  • #2 14703516
    vodiczka
    Poziom 43  
    Ocena: 4293
    Jaki silnik; jednofazowy, trójfazowy? Jak zasilany?
  • REKLAMA
  • #3 14703531
    SteFan85
    Poziom 11  
    Ocena: 5
    W pierwszej kolejności sprawdził bym kondensator rozruchowy, nie jest to droga sprawa najlepiej kup nowy taki sam, podłącz i sprawdź czy działa.
    (można też spróbować ruszyć za wał silnika gdy buczy jeżeli wystartuje i dalej kreci się normalnie to oznaka zużytego kondensatora - TYLKO OSTROŻNIE ŻEBY RĄK NIE POURYWAŁO)
  • REKLAMA
  • #4 14703543
    vindevil
    Poziom 27  
    Ocena: 73
    Brak fazy jak trójfazowy . Uszkodzony kondensator jeśli go ma. Inne opcje to przerwy na przewodach lub uszkodzone uzwojenie. Stawiam na bezpiecznik.
  • #5 14703593
    robokop
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Ocena: 6356
    SteFan85 napisał:
    W pierwszej kolejności sprawdził bym kondensator rozruchowy, nie jest to droga sprawa najlepiej kup nowy taki sam, podłącz i sprawdź czy działa.
    (można też spróbować ruszyć za wał silnika gdy buczy jeżeli wystartuje i dalej kreci się normalnie to oznaka zużytego kondensatora - TYLKO OSTROŻNIE ŻEBY RĄK NIE POURYWAŁO)