Cześć
Koledzy dla wszystkich zainteresowanych problemem z cykaniem ,stukaniem pod deska po odpaleniu silnika w Megane Scenic ll, chce przekazać informacje ze to cykanie jest efektem uszkodzonego silniczka napędowego klapki recyrkulacji powietrza.
W obudowie całego silniczka jest malutka przekładnia i tam jest wywalona zębatka.
Trzeba wyciągnąć cały napęd i wymienić na inny.
Wbrew innym opiniom które mówią o konieczności ściągania całej deski rozdzielczej, - mówię ----- totalna bzdura-----, bez problemu da się to zrobić inaczej, od spodu i z boku. Jest ciasno ale wykręciłem go sam w nie cała godzinę czasu.
Trzeba tylko wykręcić obudowy:
1.Drążka zmiany biegów
2.Uchylić panel klimy i pod nią z lewej odkręcić śruby obudowy dolnej kierownicy i pedałów - trzyma się na 6 śrubach(2 na dole,2 w hamulcu ręcznym ,1 pod panelem klimy i jedna z boku przy drzwiach), ściągamy boczek.
3. odkręcamy czarna skrzynkę elektryczna na śrubę klucz 8mm i uchylamy
4. Wyżej jeszcze 1 kostka tylko wypinana z mocowania i odchylona
5. Wyciągamy lewy nadmuch (kratkę ) przez nią patrzymy co robimy
I tak klucz(torx) do reki i górą patrzymy a dołem kręcimy.Nie potrzeba odłączać żadnych kabli czy kostek,jedyna to ta od hamulca ręcznego i sterowania ściamnianiem oświetlenia. Ale po podłączeniu i kilkukrotnym użyciu ręcznego hamulca wszystko wraca do normy.
Naprawa będzie mnie kosztować 2 h mojej pracy i silniczek z allegro za 30 zł
A nie jak fachowcy pisza 300 +300 zl. Mam ich gdzieś.
W razie pytań piszcie, pomogę.
Koledzy dla wszystkich zainteresowanych problemem z cykaniem ,stukaniem pod deska po odpaleniu silnika w Megane Scenic ll, chce przekazać informacje ze to cykanie jest efektem uszkodzonego silniczka napędowego klapki recyrkulacji powietrza.
W obudowie całego silniczka jest malutka przekładnia i tam jest wywalona zębatka.
Trzeba wyciągnąć cały napęd i wymienić na inny.
Wbrew innym opiniom które mówią o konieczności ściągania całej deski rozdzielczej, - mówię ----- totalna bzdura-----, bez problemu da się to zrobić inaczej, od spodu i z boku. Jest ciasno ale wykręciłem go sam w nie cała godzinę czasu.
Trzeba tylko wykręcić obudowy:
1.Drążka zmiany biegów
2.Uchylić panel klimy i pod nią z lewej odkręcić śruby obudowy dolnej kierownicy i pedałów - trzyma się na 6 śrubach(2 na dole,2 w hamulcu ręcznym ,1 pod panelem klimy i jedna z boku przy drzwiach), ściągamy boczek.
3. odkręcamy czarna skrzynkę elektryczna na śrubę klucz 8mm i uchylamy
4. Wyżej jeszcze 1 kostka tylko wypinana z mocowania i odchylona
5. Wyciągamy lewy nadmuch (kratkę ) przez nią patrzymy co robimy
I tak klucz(torx) do reki i górą patrzymy a dołem kręcimy.Nie potrzeba odłączać żadnych kabli czy kostek,jedyna to ta od hamulca ręcznego i sterowania ściamnianiem oświetlenia. Ale po podłączeniu i kilkukrotnym użyciu ręcznego hamulca wszystko wraca do normy.
Naprawa będzie mnie kosztować 2 h mojej pracy i silniczek z allegro za 30 zł
A nie jak fachowcy pisza 300 +300 zl. Mam ich gdzieś.
W razie pytań piszcie, pomogę.