logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Dobór silników do odbiorników elektrycznych instalacji elektrycznej w przemyśle

RaVenV 02 Cze 2015 21:49 891 7
  • #1 14741003
    RaVenV
    Poziom 8  
    Witam.

Mam nadzieję, że w dobrym dziale założyłem temat. Otóż jestem studentem Elektrotechniki i aktualnie zmagam się z przedmiotem projektowanie instalacji elektrycznych w przemyśle.
    Otóż mam problem z dobraniem silników do mojego projektu. Mam piły o mocy 9,8kW, szlifierki o mocy 5,8kW i przenośniki rolkowe o mocy 7,5kW. Wsyztskie pracują na napięcie znamionowe 400V. Pragnę zaznaczyć, że to są czysto teoretyczne dane i nie mam żadnych innych poza nimi.

Potrzebuję dobrać silniki klatkowe 3-fazowe nn, kołnierzowe.

Do pił mam dobrać silniki o prędkości obrotowej 1500 obr/min i mocy znamionowej nie mniejszej niż moc wymagana przez maszynę i nie większą niż 1,2*P?

Jeśli tak to problem zaczyna się przy doborze silnika do szlifierek które pracują przy mocy 5,8kW. Otóż nie mogę znależć silnika który mieściłby się w zakresie między 5,8kW i 1,2*5,8kW (6,96kW). Co w taki przypadku zrobić? Można dobrać silnik 5,5kW czy jakiś wielobiegowy może?
  • #2 14741087
    Krzysztof Reszka
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Ocena: 1550
    Zapewne był kolega na stronach producentów silników elektrycznych i zauważył że wielkości mocy i obrotów są znormalizowane . Producenci oczywiście produkują wersje specjalne pod producenta urządzenia, ale to są wyjątki. Ktoś kto koledze narzucił takie moce zrobił to chyba z "sufitu"
  • #3 14741117
    RaVenV
    Poziom 8  
    Dokładnie tak było. Mimo wszystko silnik trzeba dobrać, a nie jestem pewien czy moje rozumowanie jest dobre. W normalnych okolicznościach poszedłbym do prowadzącego z tym problemem i się dopytał, lecz będzie on dopiero w poniedziałek ze względu na święto. A to powoduje, że musiałbym stać z projektem prawie tydzień.