Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vw Passat kompresor klimy -

ktos117 09 Cze 2015 09:23 297 2
  • #1 09 Cze 2015 09:23
    ktos117
    Poziom 8  

    Witam!
    Chciałbym dowiedzieć się czy istnieje możliwość podłączenia kompresora sterowanego zaworem w miejsce kompresora ze sprzęgłem elektromagnetycznym w pasacie B5.

  • #2 09 Cze 2015 09:39
    bestboy21
    Warunkowo odblokowany

    Tak od razu 1:1 na pewno nie.
    Po wielu modyfikacjach, zaczynając od zmiany sterownika klimy.
    Tylko nie rozumiem po co, chyba że akurat dostałeś taki sprawny kompresor za darmo bo szwagrowi w dupę wjechał tir i zostało pół samochodu na części.

    Cytat:
    Należy także wskazać wady sprężarek sterowanych elektrozaworem, które stwierdzono w trakcie eksploatacji i napraw układów ze sprężarkami typu DENSO. Najważniejsze z nich to:

    Krótsza żywotność sprężarki z uwagi na ciągłą pracę układu tłokowo-korbowego

    Wrażliwość na wycieki czynnika, a co z tym związane ubytki oleju skutkujące uszkodzeniami sprężarek

    W przypadku konieczności wymiany sprężarki sterowanej elektrozaworem, należy pamiętać o wydłużeniu czasu obsługi i zwiększeniu kosztów. Spowodowane jest to wielokrotnie koniecznością płukania (nawet czystego) układu, ze względu na specyficzne wymagania tych sprężarek związane z ilością oleju w układzie. Wrażliwe są one na nawet niewielki nadmiar oleju w układzie, skutkujący blokowaniem zaworu sterującego a co za tym idzie pracy całego układu

    Kompresory sterowane zaworem elektromagnetycznym uniemożliwiają także jazdę samochodem w przypadku niesprawnego układu. Sprężarka nie podłączona do układu, nie może być eksploatowana dłużej niż 5-10 minut nawet jeśli została zalana olejem. Wynika to z ciągłej pracy układu tłokowo-korbowego, a prowadzi do jej uszkodzenia

    W większości przypadków napędy tych sprężarek wykonane są z twardego plastiku, który nawet w przypadku drobnych stłuczek pęka, co wiąże się z koniecznością wymiany całego zespołu napędowego

  • #3 09 Cze 2015 11:11
    ktos117
    Poziom 8  

    A więc w woli wyjaśnienia tak dziwnej modyfikacji, mój Passat dostaje właśnie silnik 3.0 ASN, w którym takowy kompresor jest zamontowany, ale jeżeli faktycznie jest to bardzo skomplikowane będę szukał kompresora ze sprzęgłem.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME