Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

AUDI A6 C5 2.5 TDI 180km '01r - Brak ładowania aku. alternator Valeo

09 Cze 2015 10:00 3402 12
  • Poziom 22  
    Witam,
    Sytuacja od początku wygląda następująco:
    Dwa miesiące temu padł regulator napięcia. Potrzebowałem auto na szybko wiec kupiłem na szybko jakiś zamiennik i bez demontażu altka wymieniłem go. Teraz ładowanie padło znowu. Przy wcześniejszej wymianie regulatora widziałem, że komutator nie jest w zbyt dobrym stanie, wiec pierwsza myśl ze to właśnie on padł.
    Wymontowałem altka i zrobiłem mu konkretny przegląd. Posprawdzałem diody, uzwojenia, wymieniłem komutator i łożyska. Po ponownym zamontowaniu do samochodu, ładowania nadal brak. Przy pierwszej awarii gdy padł regulator od razu zapaliła mi się kontrolka od ładowania. W tym przypadku kontrolka wariowała (robiła się dyskoteka). Obecnie sytuacja jest taka że altek teoretycznie ma wymienione wszystko (regulator dwu miesięczny) i nadal jest brak ładowania. Dodam jeszcze ze nie zapala sie kontrolka od ładowania chociaż go nie ma co jest dla mnie dziwne. Znowu by padł regulator? Tylko jak wyjaśnić ze kontrolka się nie zapala? Ktoś coś pomoże bo trochę zgłupiałem.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Jak założyłeś chiński regulator to nie ma się co dziwić. Padają jak muchy. Wymień na porządny.
  • Poziom 22  
    Przypadkiem ten regulator nie jest sterowany przez główny ECU? Dziwi mnie brak świecenia kontrolki. Możliwe jest że wystąpił jakiś błąd i coś przyblokowało ????
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Wątpie w jakiś błąd i coś przyblokowało. Wymień regulator na markowy, ewentualnie podmień jak masz możliwość, żeby się przekonać że to regulator.
  • Poziom 29  
    kobi napisał:
    wymieniłem komutator

    To bardzo ciekawe, jak można wymienić coś, czego tam nie ma, nie było i nie będzie?
    Mniejsza z tym, jak to Valeo to sprawdził czym, czy nie ma przerwy na wirniku.
  • Poziom 22  
    Oprysk Stonki napisał:
    kobi napisał:
    wymieniłem komutator

    To bardzo ciekawe, jak można wymienić coś, czego tam nie ma, nie było i nie będzie?
    Mniejsza z tym, jak to Valeo to sprawdził czym, czy nie ma przerwy na wirniku.

    Wymieniłem te "coś" po czym "jeżdżą" szczotki. Wszędzie ten element występuje jako komutator alternatora wiec nie wiem o co Ci kaman. Przecież pisałem że sprawdziłem uzwojenia czyt. wirnik też.

    Dobra podmienię reg. i zobaczę co z tego będzie. Tylko to zostało
  • Poziom 37  
    W A6 C5 komutator jest wymienialny tak jak piszesz. Jest to zwykły alternator z 3 pinami (dwa w kostce), L czyli lampka, DFM odczyt obciążenia altka dla ecu oraz B+ do podłączenia plusa ładowania.
  • Poziom 29  
    bearq napisał:
    W A6 C5 komutator jest wymienialny tak jak piszesz.

    Jaki komutator, to są pierścienie ślizowe, jasne?
    Trzeba sprawdzić czy idzie prąd podmagnesowujący wirnik.
  • Poziom 28  
    Uzwojenie wirnika w pierwszej kolejności do sprawdzenia,bo w tych altkach w większości robiły się przerwy na wirniku.
    Pozdr.
  • Poziom 29  
    Jurek220 napisał:
    ,bo w tych altkach w większości robiły się przerwy na wirniku.
    Pozdr.

    No przecież pisałem, Audi/VW/skoda/renówka z alternatorem Valeo SG15 to zawsze rozwarty wirnik.
  • Poziom 22  
    Hello Okazało się że ponownie walnął regulator. Założony jest teraz firmy Auto Starter. Najlepsze jest to że poprzedni też był tej firmy. Pytanie na teraz. Co zrobić jak znowu walnie? Szukać oryginalnego regulatora czy jeżeli się da podmienić na bosha cały alternator? Przecież nie będę zmieniał co 2 miesiące regulatora :(
  • Moderator Samochody
    Zakładanie podróbek regulatorów napięcia to loteria, w której się raczej nie wygrywa.
    Oczywiście mozna wymienić cały alternator na Bosch, tyle że w nich nawet fabryczne regulatory F00M padają jak muchy. Jak żyć Panie Premierze....
  • Poziom 25  
    carrot napisał:
    Zakładanie podróbek regulatorów napięcia to loteria, w której się raczej nie wygrywa.
    Oczywiście mozna wymienić cały alternator na Bosch, tyle że w nich nawet fabryczne regulatory F00M padają jak muchy. Jak żyć Panie Premierze....

    Tam pasuje alternator Bosch z A6 C4 2.5 z regulatorem "prostym". Nie trzeba zakładać awaryjnego F00M,a.