logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Czy zasilacz laboratoryjny 0-30V 0-3A ma skuteczne ograniczenie prądowe?

SKORPION-SKO1 23 Cze 2015 01:08 2541 16
REKLAMA
  • #1 14795130
    SKORPION-SKO1
    Poziom 10  
    Ocena: 15
    Chciałbym zbudować oklepany już na tym forum zasilacz. Jako iż jestem początkujący i chce się uczyć, postanowiłem poszukać czegoś wiecej. Przypadkiem trafiłem na taką oto stronę: Link Zasilacz miał dawać maksymalnie 3A, jednak jest tam napisane cytuję: "Zasilacz sprawuje się dobrze, aczkolwiek po próbach z Quadcopterem, gdzie zasilałem dwa silniki z założonymi śmigłami prąd dochodził do 7 A..."
    Czy to oznacza, że jest on pozbawiony ograniczenia prądowego? Czy po prostu źle rozumiem autora tekstu?
    Drugą rzeczą jaka rzuciła mi się w oczy jest to, iż przy krótkim zwarciu gotowały się tranzystory. Jako iż jestem początkujący często zdarza mi się zrobić jakieś zwarcie, czy to za każdym razem będzie się kończyło uszkodzeniem owego zasilacza? Wszyscy na forum chwalili ten projekt za bezawaryjność, jednak czytając to co napisał autor, nabieram coraz większych wątpliwości. Wolałbym być pewny, że po chwili pracy nie ugotuje się żaden tranzystor i na wyjście nie trafi całe 30V. Mogę liczyć na jakieś rady?
    Mój transformator jest w stanie wycisnąć z siebie 3,5A, a jego napięcie wyjściowe wynosi 19V AC.

Moderowany przez Mirek Z.:

Pisownię postu (a głównie jednostki napięcia) poprawiłem.

• REKLAMA
  • Pomocny post
    #2 14795171
    aksakal
    Specjalista - urządzenia lampowe
    Ocena: 2998