Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Romet Mińsk 400a - 125cc na 50cc

Dedmax 02 Aug 2015 21:19 1128 15
  • #1
    Dedmax
    Level 8  
    Witam, mam nadzieje że post dodałem w odpowiednim dziale.



    A wiec do rzeczy, jeżeli przeczytaliście mój temat to już pewnie uważacie mnie za dziecko, które chce się pobawić/pochwalić że ma duży motor. Czy coś w tym stylu, więc wyjaśniam.
    Nie mam 15 lecz koło 20 lat i prawko B od jakiegoś 1,5 roku. Zawsze podobały mi się motory i nie chce mi się czekać jeszcze kolejne 1,5 roku żebym móc jeździć 125.
    I właśnie dlatego moje pytanie. Patrzyłem rożne motory, głównie te starsze (i nie za drogie) i spodobał mi się właśnie Romet Mińsk 400a. I tu jest pies pogrzebany ponieważ ten model występuje tylko z pojemnością 125, a takim jeszcze jeździć nie mogę i dlatego moje pytanie. Czy dało by się wymienić cylinder na jakiś 50cc i ograniczyć prędkość żebym mógł (legalnie) zarejestrować go jako motorower.
    Znalazłem na innym forum podobny temat, ale nie było zbyt ciekawych odpowiedzi, dowiedziałem się tylko że strasznie spadnie moc (co jest nie dziwne zmniejszając cylinder coś koło 60%).
    Jeśli nie cylinder to może cały silnik od innego Rometa (lub innego motorowera)?
    Spadek mocy to nie problem, bo to nie zabieg na stałe, za 1,5 roku zmienił bym cylinder lub silnik na seryjny i przerejestrował, a przez ten czas pouczył nim jeździć :D
    Są Romety 50cc, więc może któryś by pasował, sam silnik 50cc też fortuny nie kosztuje. Więc co o tym sądzicie? i ile by wyniosły koszty?

    Jeśli mój pomysł nie wypali, to może znacie jakieś fajne i nie za drogie motorowery? Mińsk mnie zaciekawił, bo nie wyglądał jak jakiś rower z silnikiem, co nie można powiedzieć o Rometach 50cc. Nie podsyłajcie skuterów, bo wolałbym coś biegowego, poduczył bym się jeździć czymś takim przez te 1,5h a później Mińsk :D , a najlepiej gdyby się dało 125 przerobić :D .

    Pozdrawiam i z niecierpliwością czekam na wiadomości.
  • #2
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Nie da się - to wynalazek z czasów ZSRR, nie ma do niego żadnych alternatywnych - tuningowych części. Zresztą zmiana pojemności do 50ccm spowodowała by, że pewnie nie miałby siły z miejsca ruszyć.
  • #3
    Dedmax
    Level 8  
    Ruska wersja to byłą chyba 3.112 a nie 400a ?
    czy by nie ruszył, to wydaje mi się że dał by radę :D
    Nie potrzebuje tuningowych części może inny cylinder by pasował, czekam na pomysły.

    robokop a nie znasz jakiś ciekawych 50cc ?
  • #5
    Dedmax
    Level 8  
    Simson i Ogar nie są takie złe :D , Jawa to o nią mi chodziło pisząc rower z silnikiem :D
    A gdyby oprócz cylindra zmienić zębatkę ?, może ktoś jeszcze będzie miał jakieś pomysły :)
  • #6
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zejdź na ziemię. Od czego chciałbyś ten cylinder tam wlepić? Sam wał korbowy z mechanizmami sprzęgła skrzyni biegów "zeżre" połowę mocy wygenerowanej przez taki mały tłoczek.
  • #7
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Przeróbka raz, że bezsensowna, a dwa że niemożliwa. Próba wymiany cylindra skończyłaby się tym, że przy takim skoku tłoka, by uzyskać 50 ccm, cylinder byłby bardzo długi i bardzo wąski. Jak strzykawka. Już sama próba ruchu zastopowałaby taki silnik. Całkowicie nie zgadzałaby się ilość mieszanki zasysanej przez skrzynię korbową. I tak dalej i dalej. Jedyna alternatywa, to wsadzić tam jakiś silnik 50 ccm i próbować tym jechać szybciej, niż 20 km/h, albo sprawić sobie na ten czas jakiś seryjny pojazd o tej pojemności i trochę go udoskonalić. I legalne to i poćwiczy się umiejętności mechanika.
  • #8
    Dedmax
    Level 8  
    A co byście proponowali z pojemności 50cc (w kwocie 700 do max 1000 zł)? i przypominam że mam prawie 20 lat i z 174 wzrostu więc motorynka odpada :D
    zainteresował mnie Simson S51 ale w tej kwocie ciężko raczej coś dostać :(
  • #10
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Pozostaje ci jakiś chińczyk. Wad sporo, zaleta taka, że części absurdalnie tanie. Można sobie też takie silniczki potuningować. Simsony są dla wymagających i wprawnych mechaników, bo te silniki mają swoje wymagania.
    Ja jestem wyższy i bez trudu mieszczę się na skutery, więc nie przesadzaj z tym wzrostem.
  • #11
    Dedmax
    Level 8  
    Myślałem o czymś biegowym raczej. A kwota nie za duża, bo mam jeszcze samochód na utrzymaniu i nie mogę z kasą przesadzać. Na 125 bym nie szczędził, ale na coś na 1,5 roku, a później jeszcze problem z opchnięciem. Więc za dużego budżetu nie mam.
    Chyba, że kupie coś rozbitego, a ojca kumpel jest fanem motorów (ma ich chyba z 6 jak nie więcej) i mi go naprawi. Sam tak rozszerza swoją kolekcję.
    Jest też druga strona medalu, jak mu powiem żeby mi 50cc zrobił to chyba mnie wyśmieje :D
  • #12
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Przecież są biegowe motorowery chińskie, a nie tylko bezstopniowe. I nie kombinuj z przerabianiem silnika na mniejszy, bo to gra niewarta świeczki pod każdym względem. Powody masz wyżej. Przeczytaj jeszcze raz.
  • #13
    Macosmail
    Level 34  
    Co z tego, że zmieniłbyś pojemność na 50cm^3, jak w dowodzie rejestracyjnym miałbyś nadal 125. W przypadku samochodów osobowych zmiana pojemności silnika jest możliwa tylko w przypadku istnienia takiej homologowanej wersji fabrycznej i oczywiście wiąże się dodatkowymi badaniami technicznymi. Nie można np. do Forda włożyć silnika od Opla mimo tej samej pojemności. Na 90% tak jest też w przypadku motocykli. Kiedyś jeszcze była taka opcja jak SAM.
    Kupić sobie normalny motorower i śmigać. Ja sam mam Derbi Sendę 50cm^3 (2T chłodzony cieczą, 6 biegów, wałek wyrównoważający, gaźnik 17,5mm) chociaż mogę jeździć na 125cm^3. Derbi po lekkim tuningu utrzymuje spokojnie 85km/h, ale przy ostrej jeździe pali więcej niż mój samochód :D. Dlatego na następny sezon będę zmieniał na 125 4T. Też być może na Derbi bo mają naprawdę solidną ramę i hamulce.
    Co do prowadzenia pojazdy na który nie mamy uprawnień to niedawno uległy zaostrzeniu przepisy i obecnie poza standardowym mandatem (chyba 500zł) można dostać zakaz prowadzenia pojazdów mechanicznych na określony czas co może być bardzo nie przyjemne...
  • #14
    Dedmax
    Level 8  
    Nie mam zamiaru prowadzić coś bez uprawnień dlatego ten temat :D
    A z motorami wiem, że to przejdzie bo dużo osób robi tak, tylko że nielegalnie. Załatwia lewe papiery że ma ma 50cc, później jeszcze chyba rzeczoznawcza. Ja chciałem tak samo tylko z wymiano cześć żeby było legalnie, ale chyba sobie odpuszczę i kupie coś 50cc.
  • #15
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Kup sobie jakąś jakąś chińską 50 z manualną skrzynią. Jest tego trochę do wyboru. A w trakcie doskonalenia jazdy i umiejętności mechanicznych wymienisz cylinder na 70. Jak będziesz dbać, to sprzedasz szybko, jak dojrzejesz do czegoś poważniejszego.
  • #16
    tzok
    Moderator of Cars
    Np. Romet Zetka 50 - potem bez problemu (przynajmniej mechanicznie, bo z papierami to może być więcej zachodu - to różne pojazdy: motorower i motocykl, przeróbka ze 125 na 150+ jest już bezproblemowa) zrobisz z niej 125, a nawet 150 czy 175. Wygląda jak motocykl i jakoś tam jeździ z silnikiem 50ccm. Niestety w budżecie raczej się nie zmieścisz. Mam takiego "wynalazka" ale seryjnie 125. Rama, koła i cała reszta jest wspólna dla 50, 125 i 150, różnice to silnik ze skrzynią, wydech, moduł zapłonowy i podnóżek (i naklejki na plastikach).