Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Regulator do silnika szczotkowego

nioop 02 Wrz 2015 22:18 5568 38
  • #1 02 Wrz 2015 22:18
    nioop

    Specjalista AGD

    Witam..

    W moich aucie RC padł regulator silnika (silnik szczotkowy).

    Jest to model w skali 1/10 z silnikiem klasy 600 napędzany akumulatorem 7,2V o pojemności 2000mAh.

    O taki właśnie :

    Regulator do silnika szczotkowego

    Po obejrzeniu ofert zdziwił mnie koszt takiej płytki elektronicznej..
    Czy ktoś może mi doradzić/wybrać takowe regulator w jakiejś normalnej cenie?
    Czy raczej poniżej 70zł za typowego chińczyka nie uda się nic trafić ?
    Zależy mi by płytka była choć troche odporna na zachlapania..

    Ów regulator jest awaryjnym urządzeniem? Jego naprawa raczej nie wchodzi w grę (kwestia opłacalności), obecnie w ogóle nie reaguje na sygnał z odbiornika..

    W przyszłości zamierzam także dokupić pojemniejszy akumulator, czy wobec tego zmiana regulatora nie będzie konieczna ?

    1 29
  • Pomocny post
    #2 03 Wrz 2015 02:09
    1 PAWEL
    Poziom 41  

    Najlepiej wybrać regulator z odcięciem napięcia LiPo.
    A czy próbowałeś od nowa sparować z odbiornikiem - zbindować.
    Czy po włączeniu aparatury i potem włącznikiem regulator słychać melodyjkę.
    Czy czuć spalenizną czy się przegrzewał.

    http://www.banggood.com/HSP-HPI-320A-Brushed-Speed-Controller-ESC-p-86639.html

    Ten regulator w Polsce kosztuje 110-130 zł.
    Dwukierunkowy wodoodporny regulator obrotów 320A z włącznikiem do silników szczotkowych.

    Radził bym zastosować wentylator 5V wysokoobrotowy na przykład 30x30 mm lub większy.
    http://www.banggood.com/5V-1_2W-3010-Cooling-Fan-For-RC-Motor-ESC-13000RPM-p-923671.html

    ------------------------
    W Polsce

    Maverick Msc-30br-wp Brushed Speed Controller MV30001 wodoodporny 130 zł

    Są tańsze ale bez odcięcia napięcia dla LiPo, i ograniczenia dla ilości dopuszczalnych zwoi silnika.

    REGULATOR OBROTÓW SAMOCHODY ŁODZIE 4,8-9.6V 320A (5640683132) 65 zł
    W opisie jest hamulec a faktycznie go nie ma, nie są wodoodporne.
    Brak odcięcia napięcia dla LiPo.

    Nie będzie konieczna zmiana regulatora przy zmianie pojemności pakietu i zakresu dopuszczalnego napięcia napięcia.

    Co to za model samochodu.

    https://rcwojtekshop.pl/pl/p/Szczotkowy,-wodo...3S,-NiMH-5-9,-zlacze-Tamiya,-110,-HIMOTO/1276

    1
  • #3 03 Wrz 2015 21:50
    nioop

    Specjalista AGD

    1 PAWEL napisał:
    A czy próbowałeś od nowa sparować z odbiornikiem - zbindować.
    Czy po włączeniu aparatury i potem włącznikiem regulator słychać melodyjkę.
    Czy czuć spalenizną czy się przegrzewał.


    Nie próbowałem sparować, gdyż serwo prawidłowo skręca kołami, nie uruchamia tylko silnika, ani przód ani tył..
    Melodyjki również nie słychać.. Spalenizny czy też przegrzania nie zauważyłem.. Rozebrałem regulator i wizualnie nie widać uszkodzeń.. Jednak wszystko to smd w dodatku zalane także niewiele tutaj zdziałam..


    Czy z powyższego linku regulator to raczej taki znośny ? Czy nie będzie problemem dla niego płynne zasilanie silnika klasy 600 ? A i tak dla pewności zapytam, to regulator dwukierunkowy ?


    Samochód to Jamara Tiger w skali 1:10

    0
  • Pomocny post
    #4 04 Wrz 2015 00:05
    1 PAWEL
    Poziom 41  

    W takim razie sprawdź jeszcze, zamień przewody na odbiorniku odepnij od serwa wtyczkę a w to miejsce podłącz wtyczkę regulatora, uważaj na położenie wtyczki.

    To samo możesz sprawdzić wtyczkę serwa podepnij do odbiornika w miejsce dla regulatora i sprawdź reakcję gazu.

    I sprawdź działanie kierownicą ( postaw model na jakiejś podstawce )

    Podane regulatory na pewno będą pasowały pomiń tylko ten z alledrogo.

    1
  • #5 04 Wrz 2015 00:32
    nioop

    Specjalista AGD

    Przy zamianie wtyczek silnik dalej nie startuje a serwem steruje się przód-tył na aparaturze..

    Jeszcze tylko chciałem się dowiedzieć, czy regulatory ogólnie są takie bardzo awaryjne ?

    0
  • Pomocny post
    #6 04 Wrz 2015 00:41
    1 PAWEL
    Poziom 41  

    Bardzo sporadycznie są uszkodzenia najczęściej od zawilgocenia i przegrzania.
    W większość modeli szczotkowych z oszczędności nie ma wentylatora na silnik i regulator.


    Jak byś miał możliwość to zamień aparaturę i odbiornik i sprawdź działanie regulatora.

    Regulator do silnika szczotkowego

    Czy u ciebie na odbiorniku jest przycisk lub otwór do przycisku Bind.
    A możesz wstawić zdjęcie aparatury i odbiornika.

    https://www.youtube.com/watch?v=BRV0cHBJ-AI

    1
  • #7 04 Wrz 2015 19:47
    nioop

    Specjalista AGD

    Oczywiście..
    Regulator do silnika szczotkowego Regulator do silnika szczotkowego Regulator do silnika szczotkowego




    Ale przy zamianie kanałów Silnik-serwo, wówczas serwem steruję poprzez klawisz przód-tył a kręcąc kółkiem silnik napędu w dalszym ciągu nie daje oznak życia..

    Czy nie było by problemem w skrócie przedstawić mi opcję sparowania ?

    Być może ma to znaczenie, ale pozostawiony regulator pod napięciem, jednak nie używając serwa nagrzewa się do tego stopnia iż ciężko go utrzymać w dłoni..

    0
  • #8 04 Wrz 2015 20:32
    1 PAWEL
    Poziom 41  

    1. Załóż mostek na kanał BIND / CH3 portu odbiornika
    2. Włącz regulator diody zaczną pulsować, co oznacza, że odbiornik jest w trybie bindowania
    3. Naciśnij i przytrzymaj przycisk BIND na nadajniku, a następnie włącz aparaturę
    4. Obserwuj diodę na odbiorniku, jeśli dioda przestanie pulsować i zapali się na stałe, to znak, że bindowanie powiodło się (max. 5 sekund)
    5. Puść przycisk bindowania na nadajniku, wyłącz zasilanie odbiornika i nadajnika po czym wyjmij przewód do bindowania
    6. Podłącz serwo.
    7. Włącz nadajnik i odbiornik i przetestuj wszystko

    https://www.youtube.com/watch?v=mVDJDHCGwQ4
    https://www.youtube.com/watch?v=BXKC5wffI44

    Regulator do silnika szczotkowego Regulator do silnika szczotkowego Regulator do silnika szczotkowego

    Widocznie jakieś elementy poszły w regulatorze.

    0
  • #9 04 Wrz 2015 21:05
    nioop

    Specjalista AGD

    Niestety, opcja bindowania się nie powiodła..
    Zamawiam regulator i napiszę jaki będzie efekt jego wymiany ;)

    0
  • #10 04 Wrz 2015 21:07
    1 PAWEL
    Poziom 41  

    Szkoda gwarancji nie masz, lub paragon zakupu.

    0
  • #11 11 Wrz 2015 22:56
    nioop

    Specjalista AGD

    W oczekiwaniu na regulator odgrzebię troche przedwcześnie temat..

    Trafiła mi się okazja kupna w naprawdę małych pieniądzach regulator, jednak od nowości działa on na akumulatorze o napięciu 11V, sprzedawca zapewnia mnie, że jest to regulator uniwersalny i bez problemu działać będzie na napięciu 7,2V - kantuje czy faktycznie tak jest ?:)

    Dostałem też spory pakiet akumulatorów, już je sobie połączyłem ładnie ;) Włożyłem w rurę termokurczliwą i przyszedł czas na podłączenie przewodu z wtyczką, tutaj pojawił się pewien dylemat.. W mieszkaniu znalazłem przewody o przekroju 1mm, jednak w specyfikacji silnika czytałem, że w szczytowej chwili pobiera on 80A a normalna jego praca to od 2 do 38A (czy to aby nie nad przyrost), czy przekrój 1mm nie będzie miał problemu z takim poborem ?

    0
  • #12 12 Wrz 2015 02:44
    1 PAWEL
    Poziom 41  

    Każdy regulator ma zakres napięcia określony przez producenta w modelarstwie.
    ( przykład - Dwukierunkowy regulator obrotów 150A 7,2-22,2V )

    Podaj symbol lub oznaczenie regulatora.

    Kable tylko w izolacji z silikonowej.
    Charakterystyka poszczególnych rozmiarów przewodów kable zasilające silikonowe

    Regulator do silnika szczotkowego

    https://www.ematador.pl/pl/c/Przewody-silikonowe/76

    0
  • #13 15 Wrz 2015 20:00
    nioop

    Specjalista AGD

    Witam ponownie..

    Troche to trwało, jednak się dowiedziałem co to za model regulatora..
    Jest to regulator firmy MALI RACING, bez zonaczeń co do typu.

    Oferowany jest jako zestaw z silnikiem :

    https://rcwojtekshop.pl/pl/p/Zestaw-szczotkow...orem,-regulator-obrotow-320A,-MALI-RACING/359

    Jednak niewiele jest informacji na jego temat.. Czy ktoś pomoże ? Zależy mi na informacji czy prawidłowo będzie działał na 7,2V z silnikiem klasy 600

    0
  • #14 15 Wrz 2015 21:59
    1 PAWEL
    Poziom 41  

    Dziwna cena jeszcze nie tak dawno widziałem takie regulatory o wiele niższej cenie, oraz aparatura tej firmy po 50 zł



    http://archiwum.allegro.pl/oferta/mali-racing-regulator-szczotkowy-320a-i5047028316.html

    regulator szczotkowy Mali Racing

    - 320A
    - dla silnikow 540 i mniejszych
    - 7.2V Ni-MH
    - wtyk deans T
    Pozostałe dane niedostępne ilość zwoi min. max.

    http://allegro.pl/mali-racing-fighter-truggy-1-10-4wd-i5644173999.html

    Na tej aukcji jest autko z którego mógł być wymontowany zestaw silnik regulator
    Mali Racing.
    Nie jestem pewien czy Mali Racing jest wart tej ceny.

    http://www.modelercs.fora.pl/samochody-rc-elektryczne,53/jak-ustawic-regulator,1382.html

    0
  • #15 16 Wrz 2015 21:55
    nioop

    Specjalista AGD

    Witam ponownie,

    Regulator właśnie dzisiaj doszedł.. Zainstalowałem, podłączyłem i okey, wszystko działa ;) Winny był właśnie on.
    Jednak - Pojawiło mi się kilka dodatkowych pytań.

    Jak Wy mocujecie u siebie regulatory ? Ja zrobiłem typową prowizorkę na opaski zaciskowe, jednak chciałbym by jakoś to bardziej "fachowo" wyglądało..

    Po "polataniu" sobie autkiem, w momencie gdy wyłaczam nadajnik, auto pełną mocą wrzuca wsteczny - Da się to jakoś wyłączyć ?

    Serwo w lewo skręca idealnie, bardzo mocno, jednak w prawo skręt ten jest taki mizerny, choć ręcznie mogę go jeszcze dopchnąć bez żadnego problemu - Uszkodzone serwo czy da się to jakoś wyregulować ? (serwo rozebrałem, wizualnie wygląda jak nowe)

    W jaki sposób , tj gdzie mogę podłączyć wentylator do chłodzenia ?

    Do czego służą zworki na regulatorze ?

    0
  • #16 16 Wrz 2015 22:43
    1 PAWEL
    Poziom 41  

    nioop napisał:
    w momencie gdy wyłączam nadajnik, auto pełną mocą wrzuca wsteczny - Da się to jakoś wyłączyć ?

    Zawsze włączaj aparaturę i dopiero auto i zawsze wyłączaj model a dopiero na końcu aparaturę.
    W ustawieniach aparatury masz pokrętło trymer pośrodku u dołu ( postaw autko na podstawie ) wyreguluj aby nie jechał do przodu ani do tyłu trymer nr 4 powinno być w okolicach zera.

    Regulator do silnika szczotkowego

    Oraz trzeba ustawić Fai Safe. W odbiornikach lub w aparaturze stosowana jest funkcja Fai Safe. Funkcja ta ma łagodzić skutki utraty sygnału z nadajnika.
    Włącz aparaturę i model wciśnij przycisk na odbiorniku z napisem Fai Safe będzie szybko migać dioda, wyłącz model i aparaturę gotowe.

    Aby ustawić Fai Safe:

    Włącz nadajnik i odbiornik
    Wciśnij przycisk w nadajniku (ten między diodami (LCD) i trzymaj
    Po chwili dioda zaczyna migać
    Puść przycisk
    Dioda LCD świeci ciągle
    Fail Safe zaprogramowany

    I przestrzegaj kolejności włączania i wyłączania modelu i aparatury.

    Do mocowania wystarczy pianka obustronnie klejąca grubości 2mm.

    Na aparaturze masz pokrętło 3 i 4 do korygowania skrętu kół.
    3-koryguje do jazdy w linii prostej, aby model nie skręcał w lewo albo w prawo tylko jechał prosto.
    5- regulator wielkości skrętu kół ustawisz na taką wielkość aby nie za mocno dobijało do końca serwo może być nawet na skali 10.
    Rozłącz drążek serwa i odkręć dźwignię serwa włącz aparaturę i model możesz ustawić wtedy środek zakresu pracy serwa i dopiero można przykręcić dźwignię.
    Praktycznie w pozycji pionowej. Można też wykonać korekty ustawień drążkiem serwa i układu kierowniczego.

    https://www.youtube.com/watch?v=3WiSJYhmNv0

    Na odbiorniku masz wolne styki podłączasz dwa przewody do styków przez złączkę (JR) + i -.

    Regulator do silnika szczotkowego Regulator do silnika szczotkowego
    Wentylator 5V.

    Nie znam opisu tego regulatora - zmiana rodzaju pakietu zasilania Ni-MH lub LiPo - odcięcie napięcia dla LiPo i NiMh zabezpieczenie przed niedopuszczalnym spadkiem napięcia w celach pakietów.

    http://www.modele.sklep.pl/pl/Katalog/KONEKTO...serw/Przewod-serwa-z-wtyczka-FUTABA.html?pa=2

    Regulator do silnika szczotkowego

    0
  • #17 10 Lut 2016 17:39
    Karwos00
    Poziom 12  

    Witam

    Mam problem z podobnym regulatorem - dokładnie HSP SP 03018 - w pewnym momencie silnik przestał działać, miga dioda czerwona na regulatorze - po wyłączeniu i włączeniu (przy włączonej aparaturze) nie ma już muzyczki. Po włączeniu zapala się czerwona dioda, gaśnie i po sekundzie zaczyna migać trochę częściej niż co sekundę.

    Czytałem trochę i podobno można go jakoś zresetować - ale u mnie chyba jakiś czas temu wypadł przycisk resetu - czy może macie jakiś schemat do tego regulatora i wiecie co na płytce trzeba zewrzeć żeby zrobić reset??
    Dzięki za podpowiedzi.

    PS. Odbiornik sprawdzony - podałem napięcie 4,7. Podłączyłem pod serwo skrętu i odbiornik dobrze reaguje na aparaturę.

    0
  • #18 10 Lut 2016 17:58
    1 PAWEL
    Poziom 41  

    Podaj jaki masz zestaw sterowania aparatura z odbiornikiem podlega bindowaniu sparowaniu.
    Jeśli będzie wszystko wpięte w odbiornik prawidłowo kanał 1 serwo kanał 2 regulator
    to najwyżej nie będzie działał regulator brak obrotów silnika a serwo powinno pracować.
    Regulator posiada tylko otwór diody led i do przycisku reset. Schematu nie dostaniesz, może uda się zrobić zdjęcie.
    Późniejsze wersje i klony regulatora nie mają przycisku reset.

    0
  • #19 10 Lut 2016 18:13
    Karwos00
    Poziom 12  

    Po podłączeniu regulatora do baterii - na kablu do odbiornika jest 5,44V
    Po podłączeniu do odbiornika hsp sp 3821 - na końcówce bat jest 2,1V (wcześniej było tyle ile na baterii. Podłączając wszystko tak jak pisałeś (czyli do jazdy) nie pojawia się napięcie na końcówkach na silnik, nie ma żadnej reakcji na aparaturę.

    Na odbiorniku nie ma przycisku bind - ale jak zasilam go innym źródłem to serwo skrętu działa (aparatura bardzo dobrze steruje i wszystko działa).

    Na regulatorze jest miejsce na przycisk reset - ale pewnie ok 3 lat temu wypadł i po prostu jest tam dziura.

    Dodam - częstotliwość to 27,175MHz

    0
  • #20 10 Lut 2016 18:43
    1 PAWEL
    Poziom 41  

    Widać po układzie że znów klon klona ten regulator co wstawiłem zdjęcia ma 6 lat.

    Regulator do silnika szczotkowego Regulator do silnika szczotkowego Regulator do silnika szczotkowego
    Ostatnie zdjęcie klon HSP SP 03018.
    To regulator do wymiany zwarcie.

    0
  • #22 10 Lut 2016 19:10
    1 PAWEL
    Poziom 41  

    Do tej pory miałem oryginał być może że moje to klon miałem 3 szt. kupione w różnych latach było na regulatorach cechowanie na scalaku.

    Regulator do silnika szczotkowego

    Jeśli spadek napięcia to zwarcie kiedyś spotkałem elektronika co naprawiał regulatory z 2 -3 jeden dobry, w tym przypadku tylko można sprawdzić gdzie zwarcie.
    Raczej naprawa nieopłacalna i nie możliwa cena nowego 60 zł, a z odcięciem na LiPo około 130 zł.

    0
  • #24 10 Lut 2016 19:24
    1 PAWEL
    Poziom 41  

    Link 320A Link
    Na regulator polecam wentylator ślizgowy 30X10 5v 7000rpm 2 przewody (5663853940)

    0
  • #25 10 Lut 2016 19:52
    Karwos00
    Poziom 12  

    licytuje trochę używanych części - jak się nie uda to pewnie to wezmę. Ale do lipo to się nie nadaje :) ten co mam właśnie padł po wsadzeniu lipo - po 5 sek zaczął słabnąć - bez obciążenia - możliwe że już wcześniej był upalony.

    A taki wentylator - gdzie się montuje - czy w odbiorniku w miejscu BAT czy bezpośrednio do przewodów baterii?? Bo to w końcu 5V a nie 7-8.

    Mam 12V dużu - po podłączeniu do BAT działał - oczywiście wolnej niż na 12V (tam było ok 7.4 więc też nie było źłe).

    0
  • #26 10 Lut 2016 20:04
    1 PAWEL
    Poziom 41  

    Wentylator tylko na napięcie 5V inaczej bardzo słaby.
    Jeśli był podłączony do odbiornika to napięcie 5-6V.
    Ja jeździłem na lipo dokupiłem tylko BEC odcięcie napięcia do LiPo.
    Wentylator montujesz na radiatorze regulatora jeśli silnik się przegrzewa to też.

    Regulator do silnika szczotkowegoRegulator do silnika szczotkowego

    Na odbiorniku masz zaznaczone gdzie można podłączyć zasilanie wentylatora piny + i -

    .

    0
  • #27 10 Lut 2016 22:59
    Karwos00
    Poziom 12  

    I tu jest problem - ten ESC ma tylko 2 kanały i bat - wychodzi na to że trzeba by było podpiąć pod baterię - i byłoby to 7-8V. To pewnie 12V byłby ok - wolniej kręci ale powierzchnia wentylatora dużo większa.

    0
  • #28 10 Lut 2016 23:53
    1 PAWEL
    Poziom 41  

    Karwos00 napisał:
    ten ESC ma tylko 2 kanały i bat
    - Odbiornik, esc to regulator.
    Tak też można wystarczy rozgałęźnik do regulatora. Pod piny baterie też można podłączyć od odbiornika + i - tylko duże wentylatory przeważnie maja poniżej 2000 obr/min i ich wydajność jest niska w stosunku do wentylatora 5V 10000 obr/min a takie są na portalu aukcyjnym dostępne.

    0
  • #29 12 Lut 2016 22:02
    jarzynek
    Poziom 9  

    Witam
    podepnę się trochę do tematu, gdyż miałem ten sam problem co nioop, zamówiłem regulator z linku z banggood.com, poskładałem całość, zbindowałem jak w instrukcji i model jeździ ale ma pełną moc na wstecznym. Przestawianie na pilocie oczywiście nic nie daje bo zmienia tylko sterowanie.
    Nie wiem czy coś źle podłączyłem, czy może coś jest uszkodzone.
    Może macie jakieś pomysły jak to naprawic?

    0
  • #30 12 Lut 2016 22:54
    1 PAWEL
    Poziom 41  

    Podaj jaki to regulator i silnik.
    Prawdopodobnie masz źle ustawione programowanie spustu gazu.

    0