Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polonez 1,4 16V - silnik gaśnie w ciepłe dni.

adrian987654321 15 Wrz 2015 21:21 696 5
  • #1 15 Wrz 2015 21:21
    adrian987654321
    Poziom 17  

    Witam, mam problem z poldoroverem, mianowicie czasami silnik zaczyna się dławić, objawia się to tym że po dodaniu gazu obroty spadają, jeśli nie odpuszczę szybko gazu silnik zgaśnie, i już nie odpali, trzeba poczekać 5-10minut wtedy odpala, i można dalej jechać, czasami usterka już nie powróci przez jakiś czas, a czasami ujadę 1km i znów zgaśnie. Na początku myślałem że pada pompa paliwa, zainstalowałem więc manometr który pozwoli mi zmierzyć ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej w momencie gdy dopadnie mnie usterka, okazało się że ciśnienie paliwa jest ok. Dalszymi kombinacjami postanowiłem sprawdzić zapłon, okazało się że w momencie wystąpienia usterki zapłon jest. W momencie gdy silnik zgaśnie i próbuję go odpalić, z wydechu leci czarny dym. Pomyślałem że go zalewa, wiec odpalanie plakiem też nie przyniesie skutku, więc postanowiłem odpiąć wtyczki wtrysków i wtedy odpalać plakiem - udało się silnik na plaku pracuje, idąc dalej odkryłem że silnik odpali na chwilę jak odepnę wtryski (nie psikając plakiem), bardzo przy tym dymiąc na czarno. Odpiąłem na próbę sondę lambda - nie pomogło. Zauważyłem że gdy silnik jeszcze pracuje normalnie a zaraz mają zacząć się cyrki, spaliny nabierają koloru ciemnego, są coraz ciemniejsze i śmierdzi niespaloną benzyną aż w końcu dodanie gazu skutkuje zgaszeniem silnika. Dodam że usterka występuje tylko w ciepłe dni, gdy jest upał, w chłodniejsze dni niema problemu. Dodaję film który udało mi się nagrać Link
    Co mogę jeszcze sprawdzić ?
    Prosze o pomoc. Pozdrawiam.

    0 5
  • #2 15 Wrz 2015 21:43
    sanfran
    Poziom 36  

    Podłącz pod komputer diagnostyczny i prawdę ci powie. Pod koniec ubiegłego tysiąclecia sprawdzali mi sterownik silnika w takim samym pojeździe, jak pamiętam wejście było gdzieś pod maską.

    0
  • #3 20 Wrz 2015 21:48
    adrian987654321
    Poziom 17  

    Z tym raczej ciężko, mało kto ma w Polsce program żeby to podłączyć, poza tym z tego co słyszałem komputer rovera w polonezie nie zapisuje błędów tak jak ECU np w silnikach TDI.
    Panowie pomóżcie co z tym robić, dziś Caro pomimo że jest chłodniej zdechło 2 razy, za drugim razem z wydechu poleciała taka chmura czarnego dymu że myślałem że coś się zapaliło pod podwoziem... po 5minutach odpalił i pojechałem dalej. Jak jechałem i dodawałem gazu to przerwał raz i dalej jechał w miarę normalnie, z tym że też dymił na czarno i strasznie śmierdziało niespaloną benzyną. I tak sie da w miarę normalnie jechać, tylko gdy się doda więcej gazu na postoju to silnik zgaśnie i już nie odpali.
    Pomocy!

    Moderowany przez manta:

    Nie pisz głupot, to nie miejsce na to. Ma pamięć i to nie ulotną

    0
  • #4 20 Wrz 2015 22:04
    kidu33
    Poziom 15  

    adrian987654321 napisał:
    Z tym raczej ciężko, mało kto ma w Polsce program żeby to podłączyć

    E tam ten kto chce robić rovery to ma Pigwanta.

    Po drugie zawieź go do jakiegoś warsztatu niech naprawią.

    0
  • #5 27 Wrz 2015 14:20
    adrian987654321
    Poziom 17  

    kidu33 napisał:
    Po drugie zawieź go do jakiegoś warsztatu niech naprawią.

    Dzięki kolego za fachową poradę... Czy nikt niema pomysłu co może być nie tak ?

    0
  • #6 27 Wrz 2015 17:24
    kidu33
    Poziom 15  

    Zmień komputer i czujnik wału, reszta bez znaczenia.

    0