Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sterowanie PWM, regulator- pytanie

blukasz111 08 Paź 2015 21:33 1038 16
  • #1 08 Paź 2015 21:33
    blukasz111
    Poziom 12  

    Witam,

    Z góry przepraszam za banalne pytania ale jestem początkującym.

    Zbudowałem czołg napędzany dwoma silnikami od wkrętarek 12V, interesuje mnie sterowaniem każdym silnikiem osobnym regulatorem modelarskim za pomocą PWM (na razie dysponuje aparaturą RC 4 kanałową, później chcę użyć jeszcze nie zakupionych regulatorów do arduino i wifi). Nie jestem pewny jednej sprawy, gdy kupie odpowiednie regulatory ze sporym zapasem mocy to sterowanie dzięki PWM będzie mi umożliwiało pracę silnika na niskich obrotach ale o pełnej mocy? Np. przy obciążeniu/jeździe pod górę? Na tą chwile dla testów używałem na "krótko" akumulatora bądź prostownika z ustawieniem na mniejszy amperaż i czołg jechał wtedy wolno jednak przy górce silniki stawały bo dostawały za mało prądu i to był problem wiec pytanie czy regulator mi to załatwi (ten brak mocy przy niskich obrotach ale dużych prądach). Sorki że banalne pytanie ale ciężko jest mi się upewnić dzięki czytaniu o PWM a braku mojej pratyki z takimi regulatorami...


    Regulatory które mnie interesują: http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=57116604...9-6df1-11e5-ae49-02eeed77d04e&ars_rule_id=201

    Pytanie następne: co z zasilaniem? Na tą chwilę używam żelówki 17Ah leczj est z byt ciężka, spokojnie wystarcza na długą zabawę. W przyszłości chce kupić akumulator Li-po jednak nie wiem czy wystarczy mi 3s dla silników 12V. Z 4s musiałbym obniżyć napięcie i to mógłby być problem dla takich mocy. Po paru pomiarach moje silniki nie pobierają więcej prądu niż 20A każdy jednak przy zwarciu nie sprawdzałem choć pare razy mocno je obciążyłem.

    Dzięki za pomoc! Pod postem zdjęcie co i do czego :)

    0 16
  • #3 08 Paź 2015 22:32
    1 PAWEL
    Poziom 41  

    Musisz dokładnie wiedzieć jaki zakres ilości zwojów obsługuje regulator i ile ma zwojów silnik.
    Minimum dla tego regulatora to 12T ( 12 zwojów silnika ).
    Przy zasilaniu 3S 11,1V w rzeczywiste napięcie po naładowaniu będzie 12,6V, a minimalne to 9V. Regulator w opisie obsługuje LiPo i odcięcie będzie w zakresie 2,7V - 3V na celę teoretycznie.
    Upewni się czy regulator posiada odcięcie dla LiPo.
    Nie musiałbyś obniżać napięcia dla 4S - ten regulator pozwoli na pracę przy tym napięciu.
    Nie wiadomo czy silniki nie będą się przegrzewać.
    Sam używam wkrętarki na 12V, a pakiet mam 4S 14,8V.
    I czy rzeczywiście ma hamulec.
    Zmierz prąd zwarcia.
    Niskie obroty i duży moment zapewniają silniki na przykład 50T czy 70T, ale mają raczej małą moc.

    Natomiast wysokie obroty i dużą moc mają silniki na przykład 12T ale mniejszy moment obrotowy.
    Wyjściem z tej sytuacji jest przekładnia redukcyjna która zapewni optymalne wykorzystanie mocy i obrotów silników.

    0
  • #4 09 Paź 2015 19:07
    blukasz111
    Poziom 12  

    Moje silniki maja oznaczenia HRS-550s-12V. Myślę że zakupie akumulator li-po 3s i zobaczymy jak to będzie chodzić. Nie do końca wiem jakie ma oznaczenia liczba zwojów, bo jakąś tabelkę znalazłem w google.

    0
  • #6 09 Paź 2015 20:17
    blukasz111
    Poziom 12  

    To ile zwojów ma ten silnik bo nie widzę w tej tabeli..

    0
  • #7 09 Paź 2015 20:24
    Freddy
    Poziom 43  

    Nie widzisz i nie zobaczysz. Coście się tak uwzięli na tą ilość zwojów.
    To nie jest silnik modelarski, w którym ważna jest ilość zwojów.
    To jest silnik przeznaczony do napędu zabawek i wiertarko wkrętarek.
    DO tego zakup regulator o obciążalności 20A i wystarczy.

    0
  • #8 09 Paź 2015 20:39
    blukasz111
    Poziom 12  

    Dzięki za pomoc!

    A jak uważasz z zasilaniem, 3s czy 4s? Z tego co zauważyłem to na pełnym wysterowaniu z akumulatora żelowego to czołg jedzie wystarczająco szybko a nawet aż za szybko więc z 4s byłoby gorzej. Silniki po jeździe około 10 min na "krótko" z akumulatora są lekko ciepłe więc myślę że radiatorów nie muszę zakładać? Gorzej było gdy przy pierwszych próbach jak nie miąłem podpór łożyskowanych na wale i wtedy łańcuch "kantował" przekładnie i był niepotrzebny nacisk boczny i dodatkowe obciążenie silnika

    0
  • #10 09 Paź 2015 20:48
    blukasz111
    Poziom 12  

    Sporo już czytałem na temat akumulatorów oraz ich ładowaniu, może znasz jakąś w miarę (powiedzmy do 120 zł) tanią ładowarkę? Nie zależy mi na szybkim ładowaniu lecz raczej na coś nie całkiem no name. Lepszy wybór to jedna duża czy np 2x 4000 mAh, jedna na regulator-silnik?

    0
  • #12 10 Paź 2015 16:35
    blukasz111
    Poziom 12  

    Tylko dalej nie jestem pewny czy na w/w regulatorze nie będzie problemu jechać(np. pod lekko górkę z mniejszą prędkością obrotową powiedzmy parę minut czy też po prostu silnik nie dostanie wystarczająco prądu i dopiero przy pełnym wychyleniu silniki dopiero ruszą? Czy regulator wtedy będzie pobierał podobny prąd co na max obrotach? Dodam też, że teraz przy podłączeniu na krótko silniki mają bardzo dużą moc tylko przy jeździe np w lekkim terenie lepiej żeby po prostu pracowały przy niższych obrotach. Nie wchodzi w grę przerabianie napędu

    0
  • #14 10 Paź 2015 17:09
    blukasz111
    Poziom 12  

    Prąd przy zablokowaniu przekracza 20A, miernik który posiadam ma zakres prądowy max 20 A i mi pokazuje 1 więc ponad 20A

    0
  • #16 10 Paź 2015 17:17
    blukasz111
    Poziom 12  

    A ten co wyżej pisałem powinien wytrzymać długotrwale powiedzmy 15A? Nie dostane na niego gwarancji od sprzedawcy...

    0
  • #17 10 Paź 2015 18:10
    Freddy
    Poziom 43  

    Podałeś link do Allegro do sterownika 300A, sprzedawanych przez firmę. Jak możesz nie dostać gwarancji?
    Nie można sprzedać nie dając gwarancji. Tak a'propos, to i tak masz rękojmię.
    Wybierz inny o mniejszym prądzie, tańszy i z gwarancją.

    0