Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sterowanie PWM, regulator- pytanie

blukasz111 08 Paź 2015 21:33 1038 16
  • #1 08 Paź 2015 21:33
    blukasz111
    Poziom 12  

Witam,

Z góry przepraszam za banalne pytania ale jestem początkującym.

Zbudowałem czołg napędzany dwoma silnikami od wkrętarek 12V, interesuje mnie sterowaniem każdym silnikiem osobnym regulatorem modelarskim za pomocą PWM (na razie dysponuje aparaturą RC 4 kanałową, później chcę użyć jeszcze nie zakupionych regulatorów do arduino i wifi). Nie jestem pewny jednej sprawy, gdy kupie odpowiednie regulatory ze sporym zapasem mocy to sterowanie dzięki PWM będzie mi umożliwiało pracę silnika na niskich obrotach ale o pełnej mocy? Np. przy obciążeniu/jeździe pod górę? Na tą chwile dla testów używałem na "krótko" akumulatora bądź prostownika z ustawieniem na mniejszy amperaż i czołg jechał wtedy wolno jednak przy górce silniki stawały bo dostawały za mało prądu i to był problem wiec pytanie czy regulator mi to załatwi (ten brak mocy przy niskich obrotach ale dużych prądach). Sorki że banalne pytanie ale ciężko jest mi się upewnić dzięki czytaniu o PWM a braku mojej pratyki z takimi regulatorami...

Regulatory które mnie interesują: http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=57116604...9-6df1-11e5-ae49-02eeed77d04e&ars_rule_id=201

Pytanie następne: co z zasilaniem? Na tą chwilę używam żelówki 17Ah leczj est z byt ciężka, spokojnie wystarcza na długą zabawę. W przyszłości chce kupić akumulator Li-po jednak nie wiem czy wystarczy mi 3s dla silników 12V. Z 4s musiałbym obniżyć napięcie i to mógłby być problem dla takich mocy. Po paru pomiarach moje silniki nie pobierają więcej prądu niż 20A każdy jednak przy zwarciu nie sprawdzałem choć pare razy mocno je obciążyłem.

Dzięki za pomoc! Pod postem zdjęcie co i do czego :)

0 16
  • #3 08 Paź 2015 22:32
    1 PAWEL
    Poziom 41