Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mazda 323p - Wysokie napięcie ładowania aku.

12 Paź 2015 21:13 822 7
  • Poziom 15  
    Witam,
    dziś miałem z Mazdą dziwny przypadek, rano odpaliła bez problemu jak zawsze, a po 8 godzinnym postoju już nie chciała zakręcić.
    Zrobiłem pomiar napięcia na słupkach akumulatora przy uruchomionym silniku i napięcie wskazywało ok 16V (granice 15.4V - 15.9V, a przy zgaszonym 11.4V).
    Wyczyściłem klemy zrobiłem ok 60km i dalej to samo - odpalenie na kable albo popych. Akumulator w tamtym roku był wymieniony. Wcześniej nie było owych problemów.
    Jakaś sugestia co może być nie tak?
    [3.12.2020, webinar] Zagadnienia pomiarowe w nowoczesnej inżynierii materiałowej. Zarejestruj się
  • Poziom 22  
    otto25 napisał:
    przy uruchomionym silniku i napięcie wskazywało ok 16V

    To coś nie tak, powinno być ok. 14,4V (ogólnie od 14,0 do 14,7 - zależy co włączone w aucie).
    otto25 napisał:
    a przy zgaszonym 11.4V

    Powinien mieć ok. 12,5 (jak w miarę nowy to nawet więcej), a kilkuletni to może mieć ok. 12,0

    Jednak najpierw to ja bym sprawdził innym miernikiem, albo chociaż baterię wymień ;)
    Możesz też podjechać do jakiegoś sensownego warsztatu lub sklepu to mogą zmierzyć Ci akumulator specjalnym miernikiem.
  • Poziom 10  
    kwok napisał:
    Zakładając że miernik dobrze mierzył to napięcie za duże więc wygotowany aku - wody dolać i naprawić alternator. Aku już oczywiście dostał to czego nie powinien i pożyje krócej ale jest szansa że jeszcze trochę posłuży.



    Tak jak napisał kolega pierwsze co to zacznij od usunięcia usterki regulatora napiecia na alternatorze (możliwe, że poza regulatorem jedna dioda/zespół diód może być uszkodzony i będzie wymagał wymiany (to jest do sprawdzenia oczywiście przed wymianą, nie ma potrzeby na zapas wyrzucać pieniędzy).

    Dopiero jak usuniesz usterkę wymień akumulator, lub sprawdź jeszcze czy ten po uzupełnieniu wody destylowanej(lub elektrolitu jak dasz radę kupić gotowy) będzie jeszcze trzymał odpowiednie napięcie i będzie miał moc żeby zakręcić.


    Generalnie , nie jeździć do usunięcia usterki regulatora napięcia, szkoda, żarówek, radia, akumulatora czy co tam sie jeszcze może przepalić ;-)
  • Poziom 20  
    tomosky napisał:


    Tak jak napisał kolega pierwsze co to zacznij od usunięcia usterki regulatora napiecia na alternatorze

    Pierdoły opoły kolego. Nawet nie zapytałeś jaki alternator, wiadome, że firmy Mitsubishi, ale co dalej? Co tam jest ważne?
  • Poziom 35  
    Pomimo ze napiecie ładowania wydaje sie zbyt wysokie, to bardziej mnie zastanawia odpalanie na kabel lub pych i samo napiecie aku. Mozliwe ze masz iszkodzony aku. Od tego bym zaczał.
  • Poziom 15  
    Podjechałem do konkretniej firmy, pod obciążeniem mam ładowanie 14.6, co się okazało wcisneli mi w zeszłym roku jakiś stary aku (po nr. gościu rozszyfrował że miał 6 lat), wymiana pomogła bynajmniej na chwile obecną. Aczkolwiek zauważyłem że jak dłużej postoi to rozrusznik nie kręci z taką dynamiką jak na przykład przejade 1-2 km zgasze i odpale ...
  • Poziom 22  
    otto25 napisał:
    jak dłużej postoi to rozrusznik nie kręci z taką dynamiką jak na przykład przejade 1-2 km zgasze i odpale

    To raczej kwestia temperatury silnika, po 1-2km jest już na tyle nagrzany że rozruch idzie znacznie sprawniej.