Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Szarpanie - OPEL Zafira 1,8 (X18XE)

chris102 12 Cze 2005 17:11 17754 13
  • #1 12 Cze 2005 17:11
    chris102
    Poziom 10  

    Witam
    Od pewnego czasu mam problem objawiający się (oprócz świecenia lampki CHECK ENGINE) szarpaniem silnika (tak jakby się dławił). Jednocześnie chwilowe zużycie paliwa (pokazywane przez komputer) spada do zera. Serwis OPLA twierdzi, że do wymiany jest sterownik, ale na razie się waham (koszt 3500).
    Sprawdziłem sam kod błedu - wyszło
    0505 Usterka w układzie regulacji obrotów biegu jałowego
    Obroty jałowe są faktycznie za niskie (zimny często gaśnie po zdjęciu nogi z gazu). Czy ktoś się spotkał z takimi objawami?
    Pozdrawiam
    Chris

    2 13
  • #3 12 Cze 2005 19:11
    janusz kaczor
    Spec od samochodów

    Czy oznaczenie silnika jest X18 XE1 ta jedynka jest istotna.Proszę o odpowiedż.

    0
  • #4 12 Cze 2005 19:14
    Mihó
    Poziom 27  

    X18XE1 - późniejsza odmiana X18XE. tam jest inna przepustnica i inny krokowiec o ile się nie mylę

    1
  • #5 12 Cze 2005 19:28
    janusz kaczor
    Spec od samochodów

    Jak jest XE1 to jest regulacja biegu jał. poprzez uchylanie przepustnicy.W środku w przepustnicy jest silnik i przekładnia.

    0
  • #6 13 Cze 2005 17:58
    chris102
    Poziom 10  

    X18XE czy XE1 ?...numer w dowodzie ma 1 ale w OPLU tweirdza ze bez...jak to rozstrzygnąć?

    PS Przepustnica wymieniona na nową (wymieniam co roku na gwarancji OPLA ja tylko pływają obroty), tym razem winą obarczają jednak sterownik.

    0
  • #7 13 Cze 2005 18:55
    Mihó
    Poziom 27  

    Bardzo prosto można to sprawdzić. Silnik masz X18Xe, jeśli wygląda tak samo jak X20XEV (bo X18XE jest pochodną X20XEV) - ten ma X18XE, a X18XE1, który jest pochodną silnika X16XEL, jest z wyglądu bardziej zbliżony do tego: http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=53402642

    poza tym, najprościej zajrzeć w rok produkcji. O ile dobrze pamiętam, to X18XE1 był montowany od drugiej połowy 1998 - ale w Zafirze była chyba później też montowana. Najpewniej - zobacz po wyglądzie :):

    Tutaj jeszcze raz X18XE1:

    http://www.vmax.de/jpg/x18xe1.jpg

    a tu X18XE:

    www.zywinski.bielsko.com.pl/ images/Silnik3.JPG

    1
  • #8 13 Cze 2005 20:02
    chris102
    Poziom 10  

    To bedzie w takim razie XE1 ;-)

    0
  • #10 13 Cze 2005 20:28
    janusz kaczor
    Spec od samochodów

    Podstawić trzeba drugą sprawną.Takie kłopoty to najczęściej przepustnica.Mam na te przepustnice patent.Ściśle tajne!

    3
  • #11 13 Cze 2005 21:50
    chris102
    Poziom 10  

    Nie chce mi się wierzyc że to sprawa przepustnicy. Kilkakrotnie miałem problemy z wolnymi obrotami (pływające, gaśnięcie) i po wymianie przepustnicy problem znikał (winą serwis obarczał oczywiście kiepską jakośc paliwa), ale nigdy nie zapalała mi się przy tym kontrolka CHECK ENGINE.

    Pozdrawiam
    Chris

    0
  • #13 14 Cze 2005 17:23
    chris102
    Poziom 10  

    To też dobrze wiedzieć, że są takie sposoby na przepustnicę. Na razie jednak w oplu wymieniają mi w ramach gwarancji raz na rok jak się pojawia problem.
    Tym razem mam jednak chyba inny...o czym świadczy kontrolka i kod błedu:
    "0505 Usterka w układzie regulacji obrotów biegu jałowego "

    Silnik krokowy wygląda na nierozbieralny :( jest pokryty aluminiowym korpusem - czy to ktoś rozbierał w tym modelu?
    chris

    0
  • #14 14 Cze 2005 18:12
    Mihó
    Poziom 27  

    w X18XE, na 100% się go czyści. W X18XE1 ? Nie wiem, ale cos mi się o uszy obiło, ze chyba nmie...

    2
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo