Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Szarpanie - OPEL Zafira 1,8 (X18XE)

chris102 12 Jun 2005 17:11 20604 13
  • #1
    chris102
    Level 10  
    Witam
    Od pewnego czasu mam problem objawiający się (oprócz świecenia lampki CHECK ENGINE) szarpaniem silnika (tak jakby się dławił). Jednocześnie chwilowe zużycie paliwa (pokazywane przez komputer) spada do zera. Serwis OPLA twierdzi, że do wymiany jest sterownik, ale na razie się waham (koszt 3500).
    Sprawdziłem sam kod błedu - wyszło
    0505 Usterka w układzie regulacji obrotów biegu jałowego
    Obroty jałowe są faktycznie za niskie (zimny często gaśnie po zdjęciu nogi z gazu). Czy ktoś się spotkał z takimi objawami?
    Pozdrawiam
    Chris
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #3
    janusz kaczor
    Cars specialist
    Czy oznaczenie silnika jest X18 XE1 ta jedynka jest istotna.Proszę o odpowiedż.
  • #4
    Mihó
    Level 27  
    X18XE1 - późniejsza odmiana X18XE. tam jest inna przepustnica i inny krokowiec o ile się nie mylę
  • #5
    janusz kaczor
    Cars specialist
    Jak jest XE1 to jest regulacja biegu jał. poprzez uchylanie przepustnicy.W środku w przepustnicy jest silnik i przekładnia.
  • #6
    chris102
    Level 10  
    X18XE czy XE1 ?...numer w dowodzie ma 1 ale w OPLU tweirdza ze bez...jak to rozstrzygnąć?

    PS Przepustnica wymieniona na nową (wymieniam co roku na gwarancji OPLA ja tylko pływają obroty), tym razem winą obarczają jednak sterownik.
  • #7
    Mihó
    Level 27  
    Bardzo prosto można to sprawdzić. Silnik masz X18Xe, jeśli wygląda tak samo jak X20XEV (bo X18XE jest pochodną X20XEV) - ten ma X18XE, a X18XE1, który jest pochodną silnika X16XEL, jest z wyglądu bardziej zbliżony do tego: http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=53402642

    poza tym, najprościej zajrzeć w rok produkcji. O ile dobrze pamiętam, to X18XE1 był montowany od drugiej połowy 1998 - ale w Zafirze była chyba później też montowana. Najpewniej - zobacz po wyglądzie :):

    Tutaj jeszcze raz X18XE1:

    http://www.vmax.de/jpg/x18xe1.jpg

    a tu X18XE:

    www.zywinski.bielsko.com.pl/ images/Silnik3.JPG
  • #8
    chris102
    Level 10  
    To bedzie w takim razie XE1 ;-)
  • #10
    janusz kaczor
    Cars specialist
    Podstawić trzeba drugą sprawną.Takie kłopoty to najczęściej przepustnica.Mam na te przepustnice patent.Ściśle tajne!
  • #11
    chris102
    Level 10  
    Nie chce mi się wierzyc że to sprawa przepustnicy. Kilkakrotnie miałem problemy z wolnymi obrotami (pływające, gaśnięcie) i po wymianie przepustnicy problem znikał (winą serwis obarczał oczywiście kiepską jakośc paliwa), ale nigdy nie zapalała mi się przy tym kontrolka CHECK ENGINE.

    Pozdrawiam
    Chris
  • #13
    chris102
    Level 10  
    To też dobrze wiedzieć, że są takie sposoby na przepustnicę. Na razie jednak w oplu wymieniają mi w ramach gwarancji raz na rok jak się pojawia problem.
    Tym razem mam jednak chyba inny...o czym świadczy kontrolka i kod błedu:
    "0505 Usterka w układzie regulacji obrotów biegu jałowego "

    Silnik krokowy wygląda na nierozbieralny :( jest pokryty aluminiowym korpusem - czy to ktoś rozbierał w tym modelu?
    chris
  • #14
    Mihó
    Level 27  
    w X18XE, na 100% się go czyści. W X18XE1 ? Nie wiem, ale cos mi się o uszy obiło, ze chyba nmie...