Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Laguna 2 grandtour - Tłok uderzył o zawór. Jak ustawić wałki ?

13 Gru 2015 01:03 2487 21
  • Poziom 12  
    Witam. Dziś od rana wymieniałem w mojej Lagunie koło zmiany faz rozrządu.
    Ustawiłem wał korbowy w pozycji frezem do góry oraz założyłem blokady na kułka wałków i zdemontowałem pasek. Po odkręcenie koła faz założyłem nowe w takim samym położeniu jak było stare. Po zmontowaniu całości zakrecilem recznie 4 razy i było okey. ale spróbowałem odpalić silnik, gdy tylko zakręcił, tak się zatrzymał zblokował się wałek dolotowy.Czy oznacza to ze za slabo przykręciłem kolo faz ? Myśle że zawory się nie uszkodziły ponieważ zapomniałem dokręcić koła pasowego i gdy tylko tłok uderzył w zawór to kręcił się tylko sam wał.

    Teraz mam problem z ustawieniem koła faz, Czy jeżeli ustawie wał wedle znaczeń na nim i wałek dolotowy też tak jak znaczenia. To jak umieścić koło faz ?
  • Poziom 31  
    zizimen1994 napisał:
    Myśle że zawory się nie uszkodziły ponieważ zapomniałem dokręcić koła pasowego

    Kolego zepsułeś sobie silnik na cacy.

    Czyli znów ustaw na blokady i zmierz kompresje.
    Jak będzie się różniła n a1 cylindrze to masz głowice do sciągnięcia i naprawy co najmniej.

    Ale ciekawi mnie czemu nie zleciłeś tego jakiemuś warsztatowi pewnie 2,3 stówy by wziął i było by ok.
  • Poziom 12  
    Witam. Kompresja jest okey przestawił się tylko rozrząd . Nie dokręciłem koła pasowego i wałek się kręcił sam bez paska rozrzadu. Myśle że ustawienie na nowo rozrządu pomoże i bedzie okey. A silnik to 1.8 16v. Koszt u mnie w de dla tej laguny to był by u mechanika około 400-500euro.
  • Poziom 31  
    zizimen1994 napisał:
    A silnik to 1.8 16v. Koszt u mnie w de dla tej laguny to był by u mechanika około 400-500euro.

    Czyli znośnie jeszcze.
  • Poziom 12  
    Więc tak kompresja jest dobra znajomy dziś sprawdzał. Lecz ustawiam wałki od strony filtra pod zaślepką frezami w lini prostej równolegle do lini głowicy. Frez na wale ustawiam pionowo do lini bloku. Zakładam wszystko przy próbie odpalenia słychać 1 puff jak by chciał zapalić i nadal keci i zalewa swiece i nie odpali. Czy zle zakładam rozrząd zle ustawiam wałki ? Jak ustawić wałki ? i wał ?
  • Poziom 31  
    zizimen1994 napisał:
    Jak ustawić wałki ? i wał ?


    Kolego na blokady.
    Tylko uważaj jak będziesz zakładał, kręć wałem i wałkami .

    Po drugie jak mogłeś sprawdzić kompresje jak masz rozrząd rozpięty, ściema , lamerstwo i dziecinada.
  • Poziom 12  
    był spięty ale nie odpalał :) I teraz na nowo zrzuciłem go. Okey jak założe na blokady wałki w lini poziomej. To wał korbowy mam ustawić frezem do góry, czy 1 cylinder od skrzyni w pozycji 0 ?
  • Poziom 31  
    zizimen1994 napisał:
    To wał korbowy mam ustawić frezem do góry

    Kolego odkręć sobie otwór blokady i włóż wiertło w ten otwór nie wiem 8 albo 10mm.
    W jednej pozycji zablokuje wał .

    Nigdy nie patrzyłem jak jest frez skierowany bo gó.... to daje.
  • Poziom 12  
    Nie mam pojęcia. Wałki ustawione wał też pasek spięty. I nic kreci i kreci i tylko zalewa swiece, gdy swiece wyschną przy próbie odpalenia na 1 cylindrze słychać zaplon i nic kreci dalej
  • Poziom 31  
    Kolego nie wierzę że zablokowałeś wał i ustawiłeś wałki w tak krótkim czasie, od ostatniej wypowiedzi.
    Ale to nic. Jak byś pomierzył ciśnienie to byś wiedział na którym jest mniejsze i czy w ogóle jest ale znów nic nie pomierzyłeś.
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Klin na wale na godz.12
  • Poziom 12  
    Nie wiem już co robię źle. Wałek ustawiony prawidłowo i wałki też. Tylko kręci i zalewa. Może wina jest w tym że żle osadziłem koło zmian faz ? ponieważ niema ono żadnego klina. I nie wiem dokładnie jak je przykręcić w jakiej pozycji
  • Pomocny post
    Admin grupy Samochody
    Wyniki z pomiaru kompresji poproszę.
    Będą ciekawe ;)
    Masz pogięte zawory, zrób test sprężania, będzie szybko, pewnie i boleśnie.
  • Poziom 12  
    Dzięki za pomoc. Okazuje się że brak kompresji. Czyli zawory pogięte i głowica do regeneracji prawdopodobnie.
  • Admin grupy Samochody
    zizimen1994 napisał:
    Czyli zawory pogięte i głowica do regeneracji prawdopodobnie.
    Nie prawdopodobnie- na pewno.
  • Poziom 25  
    Ale najważniejsze że 400 Eur za wymianę koła u mechanika zaoszczędzone ;)
  • Poziom 43  
    zizimen1994 napisał:
    zapomniałem dokręcić koła pasowego

    No właśnie......
  • Poziom 12  
    Nie jest żle :) Głowica splanowana cena 30euro. do tego kupiłem 5 zaworów z zniżką wyszło 56euro. Uszczelka 25euro. i jakieś duperelki wyszło mi na części około 150euro. A mechanik wołał od 500euro w górę. Więc choć naprawiając dwie rzeczy bo zepsułem i tak zaoszczędziłem około 300-400 euro :)

    Dodano po 3 [godziny] 53 [minuty]:

    Powiedzcie mi tylko jeszcze jak już ustawie wałki na blokadach wał itp. To koło zmian faz do wałka w jakiej pozycji kręcić ? Dodam że jest znaczenie na kole ale nie wiem czy tym znaczeniem do góry w prawo w lewo czy do dołu ? Wydaje mi się że w pionie do płaszczyzny głowicy, ale wole sie upewniić
  • Poziom 31  
    Teoretycznie na godz.12 ,wg mnie bez znaczenia.
  • Poziom 30  
    A powiedz, gdzie ma być różnica jeśli ani nie ma znaków na kole tylko walki blokujesz z tyłu, ani nie ma znaków na kole wału tylko blokujesz go przez otwór w bloku. Koło zawsze zakładam jak leci. Jak wal i walki zablokowane to nie ma szans ze nie będzie dobrze. Śruby najlepiej nowe a jak stare to koniecznie na klej
  • Poziom 13  
    Kolega szymon198312 ma rację. Wał korbowy na blokadę, wałki na blokadę, nacięcia w wałkach rozrządu poniżej osi wzdłużnej. Koła wału nie mają klinów, nie ma znaczenia jak je ustawisz. Dokręć solidnie koło zębate od paska rozrządu na wale korbowym