Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 307 2,0 IAW4MP2.01 - Sterownik BSI

suchy339 18 Dec 2015 13:22 4800 22
  • #1
    suchy339
    Level 11  
    Witam. Mam problem z ww. autem-kreci ale nie odpala. auto zjechało z niemiec na lawecie do bydgoszczy-tam badane przez 2 elektryków-nic nie zdziałali, docelowo przyciągniete do domu do łomży (podlaskie) i tutaj elektryk tez rozkłada rece. Może ktoś określić mi zakład (pomijając ASO) który uzdrowi mi te auto-jestem bez samochodu ponad 4 MIESIĄCE!!!
    P.S W razie błędnego działu prosze moderatora o przeniesienie ale nie usuwanie postu
  • #2
    marcin_70
    Level 21  
    Planet zapięty był? komunikacja z kalkulatorami jest? Iskra jest? pompa się odzywa?
  • #3
    Anonymous
    Anonymous  
  • #4
    Anonymous
    Anonymous  
  • #5
    nawracająca zgaga
    Level 20  
    Jak pażok z początku produkcji, tak do rocznika 2004 to obawa jest taka, że BSI się wyblankowało.
    Wyczyścił się zapis VIN i inne pierdoły. BSI w stanie virgin.
    Pilot działa? Jak się zachowuje diodka w przycisku centralnego zamka?
  • #6
    Anonymous
    Anonymous  
  • #7
    nawracająca zgaga
    Level 20  
    Za niskie napięcie zasilania.
  • #8
    suchy339
    Level 11  
    auto kreci ale nie odpala. Dziś majster powiedział że sterownik umarł i najpierw trzeba komputer żeby coś zdziałać z bsi. Przed padnieciem auta na amen przy włączaniu świateł np. włączały się kierunki, wycieraczki i na odwrót zamykasz lewą szybe, podnosi się prawa. zgłupiał totalnie. Najmniej przyjemnym aspektem ww. naprawy jest fak iż auto jest z 2002r i model sterownika produkowany był przez 2 lata(tak powiedział pan z warsztatu) i sterownik o numerach IAW 4MP2.01 jest praktycznie nieosiągalny w polsce. Ma ktoś z was możliwość sprawdzenia, wie jaki inny numer seryjny sterownika jest kompatybilny ze starym????
  • #9
    Anonymous
    Anonymous  
  • #11
    Anonymous
    Anonymous  
  • #12
    szymon198312
    Level 30  
    Te wszystkie diagnozy ze sterownik, że bsi to chyba ktoś tam w ciemno stawiał. zapewne wiązka nie została sprawdzona pod kątem uszkodzeń mechanicznych i przejść. Jeśli jesteś pewny ze masz problem ze sterownikiem i bsi to za pieniądze które wydales na próbę naprawy kupilbys za 200 zł cały zestaw czyli pilot z immo, bsi, ecu i bez stresu w kilka minut auto odpali, o ile jest wina po stronie sterownika.
  • #13
    suchy339
    Level 11  
    Autem jeździłem standardowo, do pracy ,sklepu i tyle. Nie było żadnych problemów, odpalał ciepły, zimny bez problemu, obroty trzymał nie falował, aku zawsze naładowane.Pewnego dnia podjechałem pod dom, zgasiłem, zamknąłem poszedłem do domu. Sąsiad który wraca do domu w nocy widział ze stoję na awaryjnych-nie wiedział że jestem w domu- więc nic nie mówił. Ja gdy rano chciałem jechać do pracy nie mogłem już nawet otworzyć go z pilota, pomyślałem ze padła bateria w pilocie. otworzyłem z klucza nawet nie chciał zakręcić. Dobra myślę sobie aku padło lub co gorsza jakiś szczur,fretka(takie przypadki mieli sąsiedzi. No wiec kable w ruch, ok 10 min ładowania, kręcę i kręcę i nic. Poddaje się i jadę drugim autem do pracy-wracam. Dzwonię po gościa z ADAC. I znów to samo kable i kręcimy nie załapuje.Wtedy przełączył mnie na jego baterię. Mam ładowanie stałe. Wziął miernik moja bateria ok, każdy bezpiecznik ok, masa jest. -ja w miedzy czasie chciałem otworzyć szybę zapaliły się światła, gaszę światła opuszcza się szyba, wyłączam klimę (nigdy nie działaly mi nawiewy na samym zapłonie, żeby działały musiałem odpalić samochód)zaczyna trąbić, naciskam na kierownicę i centralny szaleje.Wszystko na przemian wszystko miga jak choinka. Gość z ADAC rozkłada ręce i stawia diagnozę - głowny sterownik lub BSI. Sugeruje mi ASO. Grzecznie odmówiłem wiadoma przyczyna Euro kosztuje;). - Dodać mogę ze pogoda była ładna ok 25+. więc zalanie jest niemożliwe. Auto odstawione lawetą do mechanika, sprawdzenie całej elektryki czy może jednak nie jest jakiś kabelek przegryziony czy cos. Ale jest wszystko ok. lecz auto i tak dalej nie pali. Reszta histori wygląda podobnie. Od mechanika do mechanika.

    Dodano po 3 [minuty]:

    szymon198312 wrote:
    Te wszystkie diagnozy ze sterownik, że bsi to chyba ktoś tam w ciemno stawiał. zapewne wiązka nie została sprawdzona pod kątem uszkodzeń mechanicznych i przejść. Jeśli jesteś pewny ze masz problem ze sterownikiem i bsi to za pieniądze które wydales na próbę naprawy kupilbys za 200 zł cały zestaw czyli pilot z immo, bsi, ecu i bez stresu w kilka minut auto odpali, o ile jest wina po stronie sterownika.


    Możesz mi polecić jaki zamiennik sterownika mogę kupić??
  • #14
    szymon198312
    Level 30  
    Trzeba znać numer sterownika który posiadasz aktualnie, kod silnika tj 678 numeru vin, numer bsi oraz modułu z bezpiecznikamu pod maską. Najlepiej zdekodowac numer vin, sprawdzić po nr VIN dawce czy wyposażenie jest takie same i tyle.
  • #15
    Anonymous
    Anonymous  
  • #16
    hajy
    Level 21  
    Witam

    Poszukaj na necie jak powinna wyglądać procedura wymiana akumulatora w peugeocie 307, zastosuj ją tylko daj 10 minut miedzy odpięciem akumulatora a ponownym podłączeniem. Miałem podobny problem w moim 307CC nie chciał odpalić a kręcił bez problemu, po zastosowaniu tej procedury odpalił bez problemu.

    Pozdrawiam Romek
  • #17
    Anonymous
    Anonymous  
  • #18
    marcinszczurus
    Level 11  
    Kolego szymon198312 jeśli masz taki komplet to kupie go z chęcią nawet za 300 zl.
  • #19
    suchy339
    Level 11  
    Obdzwonilem pół Polski i niestety takiego sterownika nie ma nikt.serwis Peugeota podał mi numery które chyba na nic się nie przydadzą bo Google ich nie widzą. Auto stoi jak stało i wygląda na to ze nadaje się tylko na złom.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Jeśli ktoś ma pojęcie jaki sterownik tzn o jakim oznaczeniu pasuje zamiennie byłbym bardzo wdzięczny. Jeśli to w czymś pomoże podaje VIN. Vf33hrfnc82446494. Ponadto serwis podał numer bsi po vinie jest to 6580hl. I bodajże kalkulatory wtrysku 1938jy, 1942kl do kodowania, 194037. Sądzę jednak że to numery tylko serwisowe ale jestem laikiem. Gdyby komuś udało się coś wymyślić naprawdę byłbym wdzięczny za jakąkolwiek pomoc
  • #20
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Tyle czasu, a nic do przodu, przecież to nie prom kosmiczny. Nie wiem, w jakich warsztatach auto było, czy faktycznie nie wiedzieli jak naprawić, czy dla Ciebie było za drogo. Bo aż wierzyć się nie chce.
  • #21
    adaxtz
    Level 2  
    Kolego suchy339 poradziłeś sobie może z problemem bo niestety spotkał mnie ten sam i też nikt sobie nie może z tym poradzić
  • #22
    Adam Pluta
    Level 11  
    Mam ten sam problem ,sterownik cały czas wysterowuje wtryski.Czym go można zastąpić?
  • #23
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Adam Pluta wrote:
    sterownik cały czas wysterowuje wtryski.
    Wszystkie? Jeśli nie wszystkie, to naprawić, jeśli wszystkie, możliwe, że jednak będzie do wymiany, chociaż tutaj też niekoniecznie.