Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Multimetr FlukeMultimetr Fluke
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes w202 c180 - Szarpanie, kopcenie i wysokie spalanie

tomek170891 19 Dec 2015 22:45 2679 17
  • #1
    tomek170891
    Level 11  
    Witam. Mam problem z Mercedesem jak w temacie. Mianowicie najbardziej dokuczliwe jest spalanie 13-14l. Przy dodawaniu gazu po wciśnięciu około centymetra pedału silnik strasznie zmula jakby chciał zgasnąć, później obroty i przyspieszenie płynne. Czasami też strasznie kopci. Jak stoję na parkingu i chcę cofnąć to nic nie widać przez dym, ale to rzadziej. Sprawdziłem czujniki temperatury, sondę i wszystko ok. Diagnosta pod komputerem też nie stwierdził żadnych usterek. Po ściągnięciu dolotu do przepustnicy widać że jest czysta. Podpowie mi ktoś gdzie mogę szukać przyczyny? Z góry koledzy dziękuję.
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • #2
    adamblonsky 2012
    Level 18  
    Napisz jaki konkretnie silnik?
    może świece,przewody? a bierze olej?
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • #3
    tomek170891
    Level 11  
    Jest w temacie. C180. 1.8 benzyna. Świece, kable ok. Oleju nie bierze. Dym biały nie niebieski.

    Dodam że świece po wykręceniu były brązowe a jak to dziadzia mówi świece brązowe to dawka jest dobra.
  • #4
    adamblonsky 2012
    Level 18  
    A może płyn bierze?
    dla mnie świece ok to świece prawie białe.
    może jakiś wężyk z podciśnieniem? może map sensor?
  • #5
    tomek170891
    Level 11  
    Jest wężyk podciśnienia na przepustnicy. Jutro sprawdzę czy otwór w przepustnicy jest drożny. Nie orientujesz się czy w przepustnicy jest jakiś potencjometr (czy coś w tym stylu), który w zależności od wychylenia klapki przepustnicy reguluje dawką paliwa?
  • #6
    adamblonsky 2012
    Level 18  
    Raczej musi być? rozumiem że jest linka?
  • #7
    tomek170891
    Level 11  
    Tak. Jest linka na przepustnicy połączona z pedałem gazu. Podjechałem dzisiaj na warsztat i dmuchnąłem powietrzem w miejsce gdzie przychodzi wężyk z podciśnieniem otwór drożny. Dmuchnąłem także w wężyk na silniku "coś" się odezwało było takie tik tik tik tik... Pojechałem do domu i odziwo brak szarpania i kopcenia, aż się miło jechało. Co do spalania jeszcze nie wiem. Zatankuję i będziemy liczyć.
  • #8
    adamblonsky 2012
    Level 18  
    Pewnie mapsensor uszkodzony a po dmuchanku mu się polepszyło. :-)
  • #9
    tomek170891
    Level 11  
    Na dzień dzisiejszy spalanie 13.5l /100km przy normalnej jeździe. Nowe Audi R8 V10 pali tyle... Jak sprawdzić poprawność działania tego MAP sensora? Gdzie on się znajduje?
  • #10
    adamblonsky 2012
    Level 18  
    Nie wiem jak u Ciebie ale w większości przypadków to czujnik połączony wężykiem z podciśnieniem kol ssącego.
    inaczej czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym.
    w większości przypadków fiksuje w przypadku nieszczelności.
    sprawdź jeszcze czy serwo hamulca nie łapie lewego powietrza
  • #11
    tomek170891
    Level 11  
    A co ma servo hamulca do tego? Może hamować koła i dlatego takie spalanie? Dwa tygodnie temu montowałem zimówki i sprawdzałem jak koła kręcą było okej...
  • #12
    web69
    Level 30  
    W benzyniaku szczelność serva ma duże znaczenie.
  • #13
    adamblonsky 2012
    Level 18  
    Czytaj ze zrozumieniem pisałem o szczelności serwa, a tak a propo to serwo nie hamuje tylko wspomaga.
  • #14
    mod22
    Level 28  
    Proponuję sprawdzić wtryskiwacze czy któreś nie leją jak z kranu co by powodowało duże zużycie paliwa.
  • #15
    tomek170891
    Level 11  
    Srevo sprawdzałem jest ok. Sprawdzałem szczelność podciśnienia na map sensorze jest ok. Wtryski raczej też są okej bo w E30 miałem przypadłość, że wtryski lały i było słychać. Dziś zauważyłem po wymianie akumulatora że samochód zaczął inaczej chodzić. Na starym aku ładowanie 15,8V a teraz 14,1. Znaczenie spada obciążenie alternatora. Tylko czy sam obciążony alternator możę doprowadzić do takiego spalania?
  • #16
    adamblonsky 2012
    Level 18  
    jeśli miałeś ładowanie pow 15V to regulator w alternatorze do wymiany a aku nie ma tu znaczenia, na tym nowym też pewnie takie będzie.
  • #17
    mod22
    Level 28  
    tomek170891 wrote:
    Wtryski raczej też są okej bo w E30 miałem przypadłość, że wtryski lały i było słychać

    Jak ty słyszysz lejące wtryski to z wszystkim powinieneś sobie poradzić.Wielkie powodzenia!!!
  • #18
    tomek170891
    Level 11  
    Teraz napięcie ładowania jest okej. ( Miernik którym mierzyłem wcześniej właśnie się skończył. Może przez to fałszował pomiar. )
    mod22 w konkursie sarkastycznym pewnie zająłbyś jakieś zaszczytne miejsce a tu wystarczyłby komentarz "tego nie da się usłyszeć" bądź coś w tym stylu. Druga sprawa pisałem że świece są brązowe a gdyby wtryski lały było by czarno i mokro :)
    Jutro podjadę na kanał i wszystko od spodu i z góry jeszcze raz dogłębnie sprawdzę. Może pompa już się kończy na co bym najbardziej stawiał