Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes w202 c180 - Szarpanie, kopcenie i wysokie spalanie

tomek170891 19 Gru 2015 22:45 1476 17
  • #1 19 Gru 2015 22:45
    tomek170891
    Poziom 11  

    Witam. Mam problem z Mercedesem jak w temacie. Mianowicie najbardziej dokuczliwe jest spalanie 13-14l. Przy dodawaniu gazu po wciśnięciu około centymetra pedału silnik strasznie zmula jakby chciał zgasnąć, później obroty i przyspieszenie płynne. Czasami też strasznie kopci. Jak stoję na parkingu i chcę cofnąć to nic nie widać przez dym, ale to rzadziej. Sprawdziłem czujniki temperatury, sondę i wszystko ok. Diagnosta pod komputerem też nie stwierdził żadnych usterek. Po ściągnięciu dolotu do przepustnicy widać że jest czysta. Podpowie mi ktoś gdzie mogę szukać przyczyny? Z góry koledzy dziękuję.

    0 17
  • #2 19 Gru 2015 23:14
    adamblonsky 2012
    Poziom 18  

    Napisz jaki konkretnie silnik?
    może świece,przewody? a bierze olej?

    0
  • #3 19 Gru 2015 23:32
    tomek170891
    Poziom 11  

    Jest w temacie. C180. 1.8 benzyna. Świece, kable ok. Oleju nie bierze. Dym biały nie niebieski.

    Dodam że świece po wykręceniu były brązowe a jak to dziadzia mówi świece brązowe to dawka jest dobra.

    0
  • #4 20 Gru 2015 17:05
    adamblonsky 2012
    Poziom 18  

    A może płyn bierze?
    dla mnie świece ok to świece prawie białe.
    może jakiś wężyk z podciśnieniem? może map sensor?

    0
  • #5 20 Gru 2015 19:50
    tomek170891
    Poziom 11  

    Jest wężyk podciśnienia na przepustnicy. Jutro sprawdzę czy otwór w przepustnicy jest drożny. Nie orientujesz się czy w przepustnicy jest jakiś potencjometr (czy coś w tym stylu), który w zależności od wychylenia klapki przepustnicy reguluje dawką paliwa?

    0
  • #6 21 Gru 2015 00:02
    adamblonsky 2012
    Poziom 18  

    Raczej musi być? rozumiem że jest linka?

    0
  • #7 21 Gru 2015 21:21
    tomek170891
    Poziom 11  

    Tak. Jest linka na przepustnicy połączona z pedałem gazu. Podjechałem dzisiaj na warsztat i dmuchnąłem powietrzem w miejsce gdzie przychodzi wężyk z podciśnieniem otwór drożny. Dmuchnąłem także w wężyk na silniku "coś" się odezwało było takie tik tik tik tik... Pojechałem do domu i odziwo brak szarpania i kopcenia, aż się miło jechało. Co do spalania jeszcze nie wiem. Zatankuję i będziemy liczyć.

    0
  • #8 23 Gru 2015 22:45
    adamblonsky 2012
    Poziom 18  

    Pewnie mapsensor uszkodzony a po dmuchanku mu się polepszyło. :-)

    0
  • #9 25 Gru 2015 23:26
    tomek170891
    Poziom 11  

    Na dzień dzisiejszy spalanie 13.5l /100km przy normalnej jeździe. Nowe Audi R8 V10 pali tyle... Jak sprawdzić poprawność działania tego MAP sensora? Gdzie on się znajduje?

    0
  • #10 27 Gru 2015 10:51
    adamblonsky 2012
    Poziom 18  

    Nie wiem jak u Ciebie ale w większości przypadków to czujnik połączony wężykiem z podciśnieniem kol ssącego.
    inaczej czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym.
    w większości przypadków fiksuje w przypadku nieszczelności.
    sprawdź jeszcze czy serwo hamulca nie łapie lewego powietrza

    0
  • #11 28 Gru 2015 02:01
    tomek170891
    Poziom 11  

    A co ma servo hamulca do tego? Może hamować koła i dlatego takie spalanie? Dwa tygodnie temu montowałem zimówki i sprawdzałem jak koła kręcą było okej...

    1
  • #12 28 Gru 2015 08:13
    web69
    Poziom 27  

    W benzyniaku szczelność serva ma duże znaczenie.

    0
  • #13 28 Gru 2015 21:59
    adamblonsky 2012
    Poziom 18  

    Czytaj ze zrozumieniem pisałem o szczelności serwa, a tak a propo to serwo nie hamuje tylko wspomaga.

    0
  • #14 28 Gru 2015 22:13
    mod22
    Poziom 28  

    Proponuję sprawdzić wtryskiwacze czy któreś nie leją jak z kranu co by powodowało duże zużycie paliwa.

    0
  • #15 28 Gru 2015 23:43
    tomek170891
    Poziom 11  

    Srevo sprawdzałem jest ok. Sprawdzałem szczelność podciśnienia na map sensorze jest ok. Wtryski raczej też są okej bo w E30 miałem przypadłość, że wtryski lały i było słychać. Dziś zauważyłem po wymianie akumulatora że samochód zaczął inaczej chodzić. Na starym aku ładowanie 15,8V a teraz 14,1. Znaczenie spada obciążenie alternatora. Tylko czy sam obciążony alternator możę doprowadzić do takiego spalania?

    0
  • #16 29 Gru 2015 20:38
    adamblonsky 2012
    Poziom 18  

    jeśli miałeś ładowanie pow 15V to regulator w alternatorze do wymiany a aku nie ma tu znaczenia, na tym nowym też pewnie takie będzie.

    1
  • #17 29 Gru 2015 21:14
    mod22
    Poziom 28  

    tomek170891 napisał:
    Wtryski raczej też są okej bo w E30 miałem przypadłość, że wtryski lały i było słychać

    Jak ty słyszysz lejące wtryski to z wszystkim powinieneś sobie poradzić.Wielkie powodzenia!!!

    0
  • #18 29 Gru 2015 23:28
    tomek170891
    Poziom 11  

    Teraz napięcie ładowania jest okej. ( Miernik którym mierzyłem wcześniej właśnie się skończył. Może przez to fałszował pomiar. )
    mod22 w konkursie sarkastycznym pewnie zająłbyś jakieś zaszczytne miejsce a tu wystarczyłby komentarz "tego nie da się usłyszeć" bądź coś w tym stylu. Druga sprawa pisałem że świece są brązowe a gdyby wtryski lały było by czarno i mokro :)
    Jutro podjadę na kanał i wszystko od spodu i z góry jeszcze raz dogłębnie sprawdzę. Może pompa już się kończy na co bym najbardziej stawiał

    0