Czy ktos zbudowal uklad do pomiaru ilosci spalanego, jak wykorzystac sygnal z wtryskiwacza do tego celu?
Do you prefer the English version of the page elektroda?
No, thank you Send me over therejasiu wrote:Na przewodzie paliwowym tuż, przed samym gażnikiem był zamontowany czujnik, właściwie turbinka. W środku był jakiś fotoelemęt (jak w myszce, takiej zwykłej).Jestem ciekawy co za zaślepiona końcówka była w twoim zbiorniku. Może powinna być połączona z trójnikiem na przewodzie paliwowym. W każdym razie, ta turbinka była po lewej stronie w komorze silnika, na nadkolu, bardzo nisko, Pomyślałem sobie troche i wymyśliłem, że ten patent działa tylko jeżeli założony jest tuż porzed gażnikiem i to takim bez przelewu (jak w trabim). Jeżeli ktoś ma pomysła żeby to wcisnąć do innego auta, to należy go założyć za pompką (co ma przelew, a przed gażnikiem (co przelewu nie ma). W innym przypadku pokazywać będzie prędkość z jaką pompa podaje paliwo, a nie z jaką paliwo wlewa się do komory, o co przecież nam chodzi.
Walderama wrote:Trochę źle zrozumiałeś zadanie połączenia reduktora ciśnienia paliwa z kolektorem ssącym. Wtryskiwacze podają paliwo właśnie do kolektora ssącego i dlatego ciśnienie paliwa powinno być stałe i regulowane względem ciśnienia w tymże kolektorze, a nie względem ciśnienia atmosferycznego. Dzięki temu ECU "ma pewność", że przy takim samym czasie otwarcia wtryskiwacza do silnika dostanie się taka sama ilość paliwa, niezależnie od ciśnienia w kolektorze ssącym. Względem kolektora ssącego ciśnienie paliwa jest stałe i niezmienne, a wydatek wtryskiwaczy zależy od czasu impulsu sterującego.W silnikach z wtryskiem elektronicznym nie ma stalego cisnienia paliwa a zmienia sie ono wraz z obciazeniem tj zalezy od podcisnienia. Przyklad:
Bieg jalowy - 2.5 bara natomiast wcisniecie pedalu do oporu powoduje wzrost cisnienia chwilowy nawet do 5 bar (malutka chwila zapobiega zubozeniu sie mieszanki przy intensywnym doplywie powietrza a musi byc ona w tym momencie bogata) do ok 3 bar przy max otwarciu przepustnicy i wysokich obrotach.
Odpowiada za to regulator cisnienia paliwa który jest w 90% podlaczony z kolektorem dolotowym. Oczywiscie zdarzaly sie uklady wtrysku z regulatorem cisnienia stalym ale to juz zamierzchla historia.
Walderama wrote:Wtryskiwacze sterowane są osobno, aby umożliwić dokładniejszą regulację momentu wtrysku odpowiednią dla wykonywanego suwu danego cylindra. Ilość podawanego paliwa jest regulowana "globalnie" i jest taka sama dla każdego cylindra. Wyjątkiem są silniki wyposażone w oddzielne dla każdego cylindra czujniki spalania stukowego, gdzie może być dokonywana przez ECU korekta składu mieszanki dla każdego cylindra indywidualnie (ale w nieznacznym zakresie).Dodatkowa komplikacja sa systemu wtrysku sekwencyjnego gdzie kazdy wtryskiwacz jest sterowany oddzielnie i kazdy z osoban moze zwiekszyc i zmniejszyc dawke paliwa w zaleznosci od obciazenia. Juz nawet starsze systemy posiadaly uklad grupowy np. po 2 wtryskiwacze gdzie to samo bylo robione jak w sekwencyjnym tylko z podzialem na grupy.