Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat siena 1.6 16v nie moge uruchomic

18 Sty 2016 19:31 1020 27
  • Poziom 5  
    Witam,jestem początkowym kierowcą od niedawna mam fiat siena 1.6 16v,mam problem od 3 dni nie moze zapalic,akumulator ladowalem cala noc probuje krecic ale nie chce zaskoczyc po dluzszym czasie krecenia akumulator siada i tak w kolko ladowanie cala noc i znowu powtorka. Co moze byc przyczyna ,wczesnij jezdzilem 3 tyg bez zadnych problemow :cry:

    Dodano po 4 [minuty]:

    [


    dodam tylkoi ze laduje slabym chyba prostownikiem 6A i niby jakies ma kontrolki ladowania ale laduje napewno dobrze,czy lampka rezerwy moze miec znaczenie???paliwa powinno wystarczyc na 30 km jeszcze
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 39  
    Fiyat napisał:
    paliwa powinno wystarczyc na 30 km jeszcze

    Hahahaha lepiej zakup 10l i wlej. Wskaźniki fiata są tylko orientacyjne i to bardzo a jeśli jeździsz na km to auto zimą pali więcej niż myślisz albo sprzedający ci powiedział.
  • Poziom 5  
    juz liczylem pali mi ok 14l w mieście ale slychac jak npompa paliwa chodzi tak wiec chyba podaje paliwo
    \
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    A nie sądzisz że bez paliwa też będzie chodzić? Tyle że na sucho i długo nie pochodzi. Możesz być pewny że jeśli chodzi głośniej niż zwykle to jest pusto.
  • Poziom 5  
    nie jeżdże na km srednio co 100 km tankuje 15 l tak wiec orientacyjnie do tej pory wszystko sie zgadzało,czy mrozy -20 stopniu jakis mogly miec negatywny wplyw???nie mam bardzo kogo sie poradzic dlatego tutaj probuje uzyskac jakies informacje moze

    Dodano po 1 [minuty]:

    dobra sprobuje zaczac od paliwa.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 39  
    Fiyat napisał:
    czy mrozy -20 stopniu jakis mogly miec negatywny wplyw?

    Negatywny na auto nie ale na zużycie paliwa jak najbardziej. Samo odpalenie na mocno wzbogaconej mieszance i długi czas nagrzewania silnika.....
  • Poziom 12  
    To że słychać pompkę paliwa nie znaczy że je podaje. Najtaniej diagnozowanie usterki będzie rozpocząć od dolania paliwa, bo pompka może się zatrzeć.
  • Poziom 33  
    Wlej paliwo. Przy takiej pogodzie i przy zerowym stanie paliwa w baku, masz tam zapewne już sporo wody, która skutecznie uniemożliwia Ci odpalenie. Zacznij od najprostszych przyczyn czyli od paliwa.
  • Poziom 5  
    no i nie pomogło

    Dodano po 3 [minuty]:

    przypmnialo mi sie nagrzewanie chodził na ''sucho'' czyli bez odpalenia silnika bo zapomnialem wylaczyc ,nastepnie wlozylem kluczyki do stacyjki urchomilkem wycieraczki i wyl nastepnie wyszedlem samochod troche oczyszcic to moglo miec wplyw???chyba nie...
  • Poziom 39  
    Szybko się sprawiłeś - 10min to chyba rekord.
    Kontrolka fiatcode świeci?
    Poluzuj węże paliwowe i włącz zapłon żeby zobaczyć czy paliwo leci - OSTROŻNIE Z OGNIEM
    Sprawdź czy jest iskra.
    Kręci normalnie czy "jakoś tak inaczej" niż zwykle.
  • Poziom 5  
    mieszkam naprzeciw stacji to mi zajelo chwile
    kontrolka swieci fiat code na chwile po wlozeniu kluczyka i zaraz gasnie czyli tutaj chyba terz jest ok,krecvi raczej normalnie tzn probuje krecic.....
  • Poziom 39  
    To jeszcze "marchewka" musi świecić przez kilka sekund i jak nie masz naładowanego aku to i tak nie zapalisz.
  • Poziom 5  
    No i nasuwa sie pytanie jak moge sprawdzic czy jest iskra???niestety nie jestem mechanikiem iu nie bardzo sie orientuje na mierniku na akmulatorze mam 12
  • Poziom 33  
    Wykręcasz, opierasz na metalowej części silnika i kręcisz rozrusznikiem. Druga osoba obserwuje.
  • Poziom 5  
    przekrecam kluczyk swieci sie chwilke wtryskiwacze kontrolka fiat code potem gasnie i wtedy probuje odpalac i kreci mi njednostajnie czyli nie probuje zaskoczyc i po ktoryms razie czuc powoli ze akumulkator zaczyna siadac i traci moc

    Dodano po 2 [minuty]:

    aha i tuz przed tym jak mi nie chce zapalic zaczal mi chyba pasek piszczec klinowy tak mi sie zdaje w cieplejsze dni dluzej sie to utrzymywalo w zimniejsze tylko przez chwile
  • Poziom 39  
    Można też zdjąć fajkę, włożyć w nią śrubokręt z plastikową rączką (za nią się trzyma śrubokręt) a metalową część śrubokręta zbliżyć na około pół cm do masy - druga osoba kręci rozrusznikiem.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Pasek to problem na później - trzeba wymienić albo tylko napiąć bo się ślizga i dlatego piszczy.
  • Poziom 5  
    No nic jutro sprobuje jakos jakby nie bylo dziekuje za porady

    Dodano po 1 [minuty]:

    Dzis juz nic nie zrobie ani garazu nie mam ani kanalu to jedynie na lewarku musze cos kombinowac,

    Dodano po 1 [minuty]:

    Dzis juz nic nie zrobie ani garazu nie mam ani kanalu to jedynie na lewarku musze cos kombinowac,
  • Poziom 8  
    Witam. Podłącze się pod ten temat bo mam podobny problem jak nie identyczny. U mnie pompy paliwa nie słychać i iskry też nie ma tak jakby immo odcieło zapłon ale kontrolka code gaśnie po chwili. Sprawdzałam wszystkie bezpieczniki i przekaźniki i są ok. Kręci normalnie ale nie odpali ani na benzynie ani na gazie. Proszę pomóżcie bo już nie wiem co z nią jest nie tak.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Masz całkiem co innego. Marchewa zapala się? Brak iskry i pompy paliwa połączone. Albo sterownik silnika nie ma zasilania, albo obrotów wału nie widzi, chociaż wtedy pompa po przekręceniu kluczyka powinna na chwilę się załączyć.
  • Poziom 8  
    Marchewka się zapala, pompy nawet na chwilę nie słychać a problem się zaczął po wyjęciu akumulatora.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Prawdopodobnie masz jakieś dodatkowe odcięcie, pozostawione, aktywowało się właśnie teraz po wyjęciu akumulatora.
  • Poziom 8  
    Do głowy mi przychodzi tylko czujnik położenia wału korbowego ale nie wiem gdzie on jest i jak go sprawdzić czy sprawny
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Pompa by dała się słyszeć po włączeniu zapłonu...
  • Poziom 8  
    Wyłącznik wstrząsowy jest nad pedałem sprzęgła ale zabudowany w jakąś kratkę i nie wiem czy można tą "osłonę" jakoś zdemontować bez niszczenia. Przez kratkę nie widze/czuje czy przycisk jest wciśnięty.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Pompę wiem że powinno być słychać po pierwszym przekreceniu kluczyka ale właśnie jej nie słychać. Po przełożeniu na gaz kontrolka od gazu tylko mignie że przełączyło na gaz ale zaraz przełącza na benzynę i też nie da rady odpalić.
  • Poziom 8  
    Witam ponownie. Dzisiaj po czterech dniach oczekiwania na przesyłkę (książka "Fiat albea, siena i palio weekend")i po przejrzeniu dwóch schematów rozwiązałem problem z moją sienką. Pisałem wcześniej że podwójny przekaźnik sprawny i faktycznie był sprawny ale nie zupełnie. Sprawdzałem tylko czy przełącza ale dzisiaj mając schemat tego przekaźnika sprawdziłem czy podaje napięcie na wyjściu no i okazało się że nie. Czas naprawy to parę sekund bo tylko przeczyszczenie styków. Mimo to dziękuję wszystkim za wypowiedzi.