Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo V40 2003r 2.0T - Kontrolka immobilizera zapala się przy uruchamianiu.

06 Mar 2016 14:05 2910 3
  • Poziom 13  
    Mam problem z moim volvo V40 2.0T benzyna 2003r, 130 000km przebiebu. Ostatni rok stał prawie niejeżdżony a kiedy zacząłem go używać było parę problemów z elektryką i właściwie wszystkie drobnostki zostały rozwiązane oprócz jednej: Zauważyłem że zazwyczaj po dłuższym postoju, po nocy albo po 8 godzinach w pracy, przy uruchamianiu silnika zapala się kontrolka immobilizera ( czasem też ikonka od kontroli trakcji zapala się razem z tym). Dokładnie to po przekręceniu kluczyka kontrolka immobilizera zapala się na 3 sekundy i gaśnie (tak jak powinna) a przy rozruchu zapala się ponownie i wtedy kontrolka/kontrolki te świecą się aż do zgaszenia i kolejnego uruchomienia. Podłączenie pod komputer diagnostyczny nic nie dało bo nie było zapamiętanych błędów z tym związanych. Próbowałem też przeczyścić styki od immobilizera przy stacyjce ale to też nic nie dało. Zacząłem używać zapasowego kluczyka, który od nowości nie był używany i też to samo. Myślałem że może słaby akumulator powoduje spadki napięcia przy uruchamianiu i dlatego łapie błędy po dłuższym postoju ale sprawdzałem akumulator i przeczyściłem jego klemy i też wszystko było z tym w porządku. Czy macie pomysły co to może być i co jeszcze sprawdzić?
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 29  
    W immo nie było żadnych błędów???
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 13  
    Nie miałem komputera i sam nie mogłem podłączyć więc pojechałem do serwisu gdzie mi powiedzieli że jak już kontrolka się nie świeci po ponowym uruchomieniu to oni nic tam nie mogli odczytać bo nic nie zapamiętało. Następny raz pojechałem nie gasząc samochodu po odpaleniu żeby sprawdzili i też powiedzieli że nic nie znaleźli ale nie mam pewności, bo tego nie widziąłem, może zgasili go jak mnie nie było bo nie mieli czasu odczytać odrazu?
  • Poziom 13  
    Nikt nie podrzucił pomysłu jak rozwiązać problem ale udało się dojść do tego co było przyczyną. Okazało się że próbując podłączyć do masy drugi akumulator przy odpalaniu - kontrolka się nie zapalała, więc okazało się że jest problem z masą. Przy odpalaniu było za mało prądu i pojawiały się błędy w immobilizerze. Wystarczyło wyczyścić połączenia masy do silnika i karoserii i problem więcej się nie pojawia.