Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

restaurowanie silnika wsk jak??

bogdan3211 22 Jun 2005 18:41 10407 9
  • #1
    bogdan3211
    Level 12  
    Witam posiadam 2 wsk w domu i chciałbym ich troche odnowić, chce wypiaskować cały silnik od zewnątrz ale niewiem czy trzeba póżniej nałożyć jaką farbe na ten silnik i cylinder(chodzi mi o to żeby póżniej nie zerdzewiał). prosze o odpowiedz. pozdrawiam
  • #2
    energy7
    Level 23  
    Dużo osób robi to tak:
    drobny papierek ścierny (jeśli chodzi o aluminium) i szlifuje potem pasta polerska, ewentualnie jakiś lakierek bezbarwny ale efekty :( duzo do myślenia.
    Inny sposob to polerowanie silnika grubuym filcem i pomalowanie lakierem efekt owiele lepszy.

    Piaskowanie najlepije nadaje się do oczyszczania elementów żeliwnych, czyli cylindra w WueSce.
    Nie zabardzo można malować ponieważ zaizolujesz cylinder i użebrowanie nie będzie odprowadzać ciepła i będą problemy.... Tak więc chyba jesteś skazany na wyłącznie wypiaskowanie i pokrycie jakimś środkiem termoprzewodzącym o ile jest taki, bo ja osobiście się nie spotkałem.
  • #3
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    bogdan3211 zaczynasz chłopie od d..y strony. W takich zabytkach należy najpierw przeprowadzić gruntowny remont kapitalny zespołu napędowego: szlif cylindra, wymiana tłoka na nadwymiarowy, nowe pierścienie, sprawdzenie przylegania głowicy i ewentualne jej dotarcie, regeneracja wału napędowego, wymiana sprzęgła i ewentualna wymiana tarcz, regulacja skrzyni biegów, wymiana łąńcucha i zębatek: zdawczej i odbiorcej na kole tylnim. To silnik i napęd. W ramie zmortyzatory tył i przód. przód kontrola goleni, tuleje wahacza, okładziny hamulcowe, linki, instalacja elektryczna... I gaźnik oczywiście.
    Dopiero później bierz się za upiększanie motorka. I piaskowanie niezbyt nadaje się do aluminium. Zrobi ci sie bardzo porowata powierzchnia, która bedzie łapać wszelkie zanieczyszczenia. Dużo lepszą metodą ale i duzo droższą jest szkiełkowanie. Jest mniej inwazyjne. Nadaje powierzchni taki "błyszcząco - matowy" blask (no coś takiego jak drapane aluminium ale bez smug). Ale i ono jest porowate i ma tendencję do łapania brudu. Lepiej po prostu przepolerować silnik: kółko szmaciane (może być filcowe ale jest twardsze i możesz narobić smug) i pasta polerska (wcześniej całą powierzchnię trzeba zrównać papierem na mokro: zazcynasz od jakiegoś 300 do grubych rys, a potem lecisz coraz drobniejszym, aż do 1000). I wcale po wszystkim nie trzeba lakierować, a nawet nie powinno się, bo jak ci się narobi babli na lakierze (np. pęknie od uderzenia i załapie powietrza i wody), to w tym miejscu ci szczarniej i potem tego nie usuniesz (przypatrz się lakierowanym bezbarwnym lakierem felgom samochodowym).
    energy7 są farby, którymi można pomalować żeberka cylindra. Jak przeszukasz fora dyskusyjne na temat starych motocykli, to na pewo znajdziesz coś na ten temat.
  • #4
    bogdan3211
    Level 12  
    remont kapitalny już zrobiłem składałem je od zera , tylko właśnie teraz chce im nadać lepszy wygląd.
  • #5
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Te silniki nigdy nie były malowane ani szczególnie polerowane. Jak robisz royginał, to tylko przeczyść i delikatnie przepoleruj. A jak jakiegoś "czopra" to wolna twoja wola, ale pamietaj, ze będziesz obijał te kartery butami, narzędziami (nie oszukujmy sie w tym się często dłubie), na lakier będzie się lał olej, benzyna...
    A jak zostawisz te powierzchnie piaskowane lub szkiełkowane (we Wrocałwiu firma, która szkiełkuje bierze 40 zł od felgi samochodowej) to zaraz ci się zasyfią i cała robota na marne. Jak chcesz mieć ładne to drobny papier na mokro i polerka. Zamiast papieru możesz próbowac z pastą do docierania zaworów i szmatą na wiertarce. Przed zastosowaniem którejś z metod poćwicz, żeby nie narobić przebarwień (no u ciebie przepolerowań - kawałek wypolerowany, kawałek nie lub wypolerowany w drugą stronę). Polecam fora motocyklowe (np www.forum.motocyklistow.pl gdzie na pewno znajdziesz coś na temat poprawiania urody karterów i dekli).
  • #6
    bogdan3211
    Level 12  
    ok dzięki jednak chyba zaczne tym papierem delikatnie na mokro bo to silniki orginalne, nic z nimi niebyło robione, i wypoleruje i zobaczymy. DZięki wszystkim. pozdrawiam
  • #7
    energy7
    Level 23  
    Poćwicz najpierw na jakimś zabytku tzn. idź na skup złomu często leża tak jakieś kartery i dekle weź coś kup lub skombinuj i poćwicz.

    Spoleruj papierem i pastapolerską potem ma drobinki metalu i zatyka te drobne szparki.
  • #8
    wueska
    Level 16  
    no więc tak :) silnik wsk był polerowany :) (oczywiście nowy)[klapa sprzęgła]
    jesli masz żeliwny cylider mozesz go pomalowac cienką warstwą czarnej farby żaroodpornej(nie ognio tylko żaro). Jaki to model wsk :> z kuzynem i jego starszym odnawiamuy wsk m06b3 "lelek" narazie prace staneły (astronomiczne ceny teflonu).
  • #9
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    wueska a po co i do czego ci teflon? Jakie rozmiary potrzebujesz?
  • #10
    bogdan3211
    Level 12  
    zamykam temat i zrobiłem tak wyczyściłem papierem wodnym, póżniej pasta polerska automax (najlepsza z której korzystałem.). pozdrawiam