Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

fiat 126 p przeladowywuje akumulator

24 Mar 2016 19:17 2628 14
  • Poziom 6  
    Napięcie wzrasta do 16 V na połowie gazu, regulator nowy i dalej to samo, jaki powód? A powiedział by ktoś jak mają być podpięte kable w alternatorze skąd dokąd mają iść bo mógł ktoś przemienić i dlatego,
    Gdzie ma być podpięty regulator?
    Od śruby m8 do rozrusznika do kabla od aku?
    A reszta jak ma być
  • Poziom 37  
    Wklej zdjęcie alternatora, było kilka typów.
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    Sprawdź czy przewód "B+" ten co idzie do rozrusznika na połączeniu z przewodem od akumulatora ma dobre połączenie, zielony przewód z regulatora idzie na pojedynczy styk szczotkotrzymacza, a żółty na potrójny styk szczotkotrzymacza.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Były dwa typy, włoski Magnetti Marelli i polski Elmot, w podłączeniu niczym się nie różniły.
  • Poziom 6  
    To jest elmot, a tam gdzie są te 3 styki koło siebie to nie ma różnicy jak podlaczyc
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    Nie ma różnicy.
  • Poziom 6  
    B+ ma dobre połączenie bo sprawdzałem
    A na tym szczotkotrzymaczu ma być tylko zielony od regulatora bo ja mam tam jeszcze jeden podpięty który idzie do rozrusznika i jest razem z tym od stacyjki jak kręci już rozrusznik
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    Masz tutaj zdjęcie podłączenia fiat 126 p przeladowywuje akumulator
  • Poziom 6  
    B+ może być podpięty do rozrusznika do tego co idzie z aku?
    A ta kontrolna to może być tak że żarówka na końcu i z żarówki kabel dalej do pstryczka i potem ze pstryczka co wychodzi to do aku?

    Dodano po 16 [minuty]:

    To czyli B+ ma iść do aku, i ten jeden styk co zostaje to kontrolna ma być na nim, i więcej nic już do alternatora ma nie iść?

    Dodano po 2 [godziny] 22 [minuty]:

    A ktoś powie gdzie podłączyć światła? Na tym kablu co kontrolny czy gdzie? Xd
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    skrenteks napisał:


    To czyli B+ ma iść do aku, i ten jeden styk co zostaje to kontrolna ma być na nim, i więcej nic już do alternatora ma nie iść?



    Dokładnie tak.

    Dodano po 10 [minuty]:

    skrenteks napisał:

    A ktoś powie gdzie podłączyć światła? Na tym kablu co kontrolny czy gdzie? Xd


    Ale co chcesz zrobić???
    Światła podłącz z skrzynki bezpiecznikowej i po krzyku.
  • Poziom 6  
    Chce zrobić światła, ale to w byggy i tam jest teraz instalacja na krótko i nie wiem gdzie się mogę podpiąć
  • Poziom 27  
    To od razu trzeba było to napisać, a nie okrężną drogą.

    Jeśli byś chciał podobnie jak w 126p to ten gruby przewód z alternatora idzie do rozrusznika, tam jest połączony z głównym prądem od akumulatora, a przy klemie plusowej przy akumulatorze odchodzi przewód taki sam jaki jest przy alternatorze czyli ok 6mm2, i to on zasila całą instalację w 126p.

    Reasumując, z akumulatora z klemy plusowej ciągniesz sobie dodatkowy przewód na jakaś stacyjkę i stacyjka rozdziela na bezpieczniki z których bierzesz sobie prąd na zasilanie świateł mijania i drogowych, światło stopu, sygnał dźwiękowy, kierunkowskazy (jeśli takowe przewidujesz), i inne urządzenia elektryczne.

    Każdy obwód dobrze by było zabezpieczyć bezpiecznikiem np: światła mijania 15A lub 20A, światła drogowe podobnie, światła pozycyjne 7,5 A, sygnał dźwiękowy i stop mogą być na kolejnym bezpieczniku 20A, kierunkowskazy kolejny 10A.

    Pamiętaj że światła pozycyjne oprócz działania po zapłonie, muszą działać po wyłączeniu zapłonu.

    Dodano po 2 [minuty]:

    A jeszcze jedna sprawa, urządzenia, które pobierają duży prąd warto puścić przez przekaźniki, mowa tu o światłach mijania i drogowych, oraz sygnale dźwiękowym.
  • Poziom 38  
    Jak ładuje koło 16V i nie więcej po dodaniu gazu, a na wolnych słabo i ewentualnie żarzy kontrolka ładowania to mogły paść diody wzbudzenia. Zmień na jakiekolwiek 1 amperowe diody prostownicze.
  • Poziom 6  
    ladamaniac napisał:
    Jak ładuje koło 16V i nie więcej po dodaniu gazu, a na wolnych słabo i ewentualnie żarzy kontrolka ładowania to mogły paść diody wzbudzenia. Zmień na jakiekolwiek 1 amperowe diody prostownicze.

    Na połowie gazu tyle ma a na najwyższych to do 20 dochodzi,, kontrolka aż się pali tak świeci

    Dodano po 3 [minuty]:

    Dzięki wszystkim za pomoc
  • Poziom 6  
    ladamaniac napisał:
    To masz albo padnięte dwa regulatory, albo coś źle podłączone.

    Regulatory już dwa kupiłem chwilę działało i zaś,, wczoraj wymieniłem na noc alternator i na tym samym podłączeniu działa, i te regulatory też działają, więc zapewne diody popadaly i jakieś zwarcie robiło