Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

126p napiecie

kiper 06 Lip 2005 14:00 1515 20
  • #1 06 Lip 2005 14:00
    kiper
    Poziom 15  

    panowie kto pomoże
    mam problem z napieciem w maluchu po zmierzeniu na wolnych obrotach bez obciązenia światłami itp, wyszło 12,70 v, wydaje mi sie ze to troche mało ,a jak włącze swiatła to spada do 12,40/12,30 v to normalne ?
    wymieniłem regulator , szczotki, ,
    jak dodam gazu to napiecie wzrasta do 13,40 / 13,50 max bez swaiteł

    a jak na wolnych np włacze swiatła to na desce kontrolka swiaci i lekko drga swiatło nie wiem jak to napisać ale w " takt silnika" a raczej obrotów
    pomożecie?

    0 20
  • #2 06 Lip 2005 14:26
    leinadzs
    Poziom 27  

    Sprawdź masy i połączenia

    0
  • #3 06 Lip 2005 14:27
    kiper
    Poziom 15  

    fajnie a gdzie te masy szukać , wiem ze jedna ta duza od silnika a reszte?

    0
  • #4 06 Lip 2005 14:31
    Tomek665
    Poziom 28  

    Najprawdopodobniej uszkodzona jest dioda w alternatorze.

    Zakładam że masz alternator bo prądnica na wolnych nie ładuje nigdy.tylko napisz czy polski czy Magneti Marelli.

    0
  • #5 06 Lip 2005 14:32
    leinadzs
    Poziom 27  

    Akumulator-karoseria to druga. Połączenia przy alternatorze. Aha nie napisałeś czy masz alternator czy prądnice?

    0
  • #6 06 Lip 2005 15:25
    kiper
    Poziom 15  

    mam alternator , polski od nowści, a jakiediody dać bo słyszałem ze mozna dac zamiast tych małych czarnych jakieś wieksze zeby sie niepaliły często, a i czy alternatorze musi byc przykcony ten mały kondensatorek i do czego on jest tak wogole

    0
  • Pomocny post
    #7 06 Lip 2005 15:33
    Tomek665
    Poziom 28  

    Te orginalne mają 1A 50V można dać 2A większych nie ma sensu. Tylko nie daj czasem na większe napięcie bo będzie na nich większy spadek.Diody główne tylko orginalne (kupisz wszędzie)

    Ten mały kondensatorek jest przeciw zakłuceniowy (odbiór radiowy) dla ładowania nie gra roli, ale powinien być.

    0
  • #8 06 Lip 2005 18:24
    andrzej20001
    Poziom 42  

    sprawdz napięcie bezpośrednio na alternatorze plus miernika na śrubę M6 gdzie kabel minus na obudowę .na obrotach musi być ok 14.5 V jak nie ma a pasek ok to jest uszk alternator.Jak jest napięcie to masa silnika ,masa przy aku, lub najczęściej wymień kabel z alternatora do rozrusznika załóż nowe oczka.minimalne napiecie na baterii na obrotach to 13.6 ale optymalnie z doświadczenia wiem że best jest powyżej 14v max 14.6

    Pozdrawiam

    0
  • #9 07 Lip 2005 23:09
    kiper
    Poziom 15  

    panowie, na regulatorze mam 12v na tym zółtym i zielonym przewodzie na normalnych obrotach , na śróbie m6 i masie równe 13v , co wy na to a wszystko wymieniłem, regulator nowy , diody na nowe wieksze 2A ,
    pomozecie?

    0
  • #10 07 Lip 2005 23:14
    1rycho
    Poziom 21  

    Sprawdz diody w prostowniku. Wygląda że jedna gałąź może być uszkodzona.

    0
  • #11 07 Lip 2005 23:27
    Tomek665
    Poziom 28  

    Masz na zółtym i zielonym przewodzie masz 12V ???? - to nie dobrze.
    Na tym ze skośnym konektorem ok ale na tym z prostym konektorem może być max około 1 V albo tylko kilka volt jak ładowanie osiągnie 14.5V (na wysokoch obrotach). Jeśli tak to regulator do wymiany.

    0
  • #12 08 Lip 2005 00:11
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Tak jak koledzy napisali: najpierw masy: silnik - karoseria i karoseria - akumulator (sprawdź klemy). Następnie główne zasilanie dodatnie: altek - rozrusznik i rozrusznik aku (tez sprawdx klemę). Jak czyszczenie i i dokręcenie nie da efektu, to sprawdź regler. Może jest walniety od nowości. I zrób jeszcze jedną rzecz: zdejmij i przeczyść złącza deski rozdzielczej ( dostępne od strony bagażnika: zdejmij, styki na desce i we wtyczkach przeczyść delikatnie drobnym papierem i popsikaj jakimś kontaktem). A i obudowa regulatora napięcia powinien być dobrze połączony z masą pojazdy. Maluch to magiczne auto... :D

    0
  • #13 08 Lip 2005 00:13
    kiper
    Poziom 15  

    co to jest gałąź , i jaki przeplot , a i pytanie ten zielony ma być na "górze " szczotek a zółty do tych 3 pozostałych razem ?
    regulator kurcze nowy dałem

    0
  • #14 08 Lip 2005 00:39
    Tomek665
    Poziom 28  

    nie pamiętam teraz kolorów ale ten co ma złącze pod kątem 90 stopni (chyba żółty)idzie do tych trzech razem a ten prosty(zielony ?)do pojedynczego złązca szczotki (w głębi)
    Zrób taki test: podczas pracy podaj masę na zielony powinno napięcie ładowania wzrosnąć jeśli tak będzie to na 100 % że regulator leży.

    0
  • #15 08 Lip 2005 13:18
    staszekk7
    Poziom 18  

    Witam
    Wszyscy piszą o diodach regulatorze a przyczyna może leżeć po stronie uzwojenia stojana lub wirnika to też należało by sprawdzić

    0
  • #16 08 Lip 2005 13:32
    kiper
    Poziom 15  

    panowie a jak sprawdzic uzwojenia i stojan , bo stojan mozna zmierzyc na omomierzu jak cie wyjmie szczotki i przyłożycz i ile mam mieć ?
    a te druty co ida od uzwojeń do diud 3 szt to jak mierzyc i czym i ile mają mieć ?

    0
  • #17 08 Lip 2005 16:15
    Tomek665
    Poziom 28  

    Ja podejrzewam u ciebie przebicie w uzwojeniu wirnika. Za duży prąd wzbudzenia rozwala ci diody pomocnicze i regulatory. Poproś kogoś kto ma malucha żeby pozwolił ci zmierzyć opór na szczotkach albo bezpośrednio na pierścieniach wirnika i porównaj u siebie (bo nie pamietam ile ma być Ω)Jak bedzie zdecydowanie mniej-wirnik nie do uratowania.
    Uzwojenia stojana odpuść sobie bo tam jest ok. Gdyby tam było przebicie zlbo zwarcie to nie padłyby małe diody i dwa regulatory nap. (ten nowy chyba też się sfajczył o czym świadczy jednakowe napięcie na obu jego przewodach).

    0
  • #18 08 Lip 2005 16:40
    Adam700
    Poziom 22  

    Podkrec wolne obroty tak zeby kontrolka ladowania na rozgrzanym silniku gasla jak chodzi na wolnych obrotach

    0
  • #19 08 Lip 2005 22:32
    andrzej20001
    Poziom 42  

    witam
    Jeśli padają diody wzbudzenia to kolega wyżej dobrze zauważył zwarcie na wirniku.Jak przyłożysz plus i minus do pirścieni to prąd max 4 amp.Wcześniej nie pisałeś czy te diody się paliły.miałem u siebie w warsztacie już takie alternatory które pomiarowo wszystkie były ok a napięcia nie dawały,trzeba było po kolei wymieniać podzespoły od najtańszego do najdroższego,no taki urok auto.W warsztacie o tyle łatwo że są części na półce a ty musisz latać do sklepu no ale chyba nie ma rady na tylu chłopa co ci doradza to ten kaszlak teoretycznie już powinien śmigać.Powodzenia i daj znać jak efekty

    0
  • #20 09 Lip 2005 01:13
    kiper
    Poziom 15  

    mam jeszce pytanko bo znajomi miporadził zeby sprawdzić regulator i diody i czy alternator sprawny to trzeba + z tej śruby m6 podłączyć do jednego wyjścia ze szczotek i wtedy zmierzyc ile daje z masą , oczywiscie odłączajac regulator, dobrze kombinuje ?

    0
  • #21 09 Lip 2005 12:17
    staszekk7
    Poziom 18  

    Wten sposób sprawdzisz, diody prostownicze, uzwojenie stojana i wirnika oczywiście jeśl będzie ładował , ale nie sprawdzisz regulatora ani diód wzbudzania i ten sposób sprawdzania jest niebespieczny można spalic uzwojenie wirnika lub zrobić duże zwarcie bo ten przewód podłączony pod M6 nie jest zabezpieczony bezpiecznikiem dlatego trzeba bardzo uwazać

    0
  Szukaj w 5mln produktów