Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sprężarka Sanden SD6v12 jak powinna się obracać

14 Kwi 2016 19:06 4401 33
  • Poziom 8  
    Witam w mojej starej sprężarce zauważyłem wyciek w okolicach koła pasowego i ogólnie przestała chłodzić więc kupiłem używaną (o niewiadomym stanie) i po wyjęciu zauważyłem ,że ta która była u mnie w samochodzie jej wał obraca się bez oporu można kręcić palcem tak jak łożysko natomiast ta którą kupiłem ,żeby obrócić wał trzeba użyć już całej ręki ,żeby nią ruszyć. Teraz pytanie jak ma prawidłowa sprężarka się obracać. Żeby było wiadomo nie piszę tutaj o Łożysku koła pasowego tylko o wale sprężarki zakończonego nakrętką. Jest to dla mnie ważne ponieważ wiąże się z tym dużo pracy oraz kosztów ,napełniania ,osuszacz itd. Sprężarka to Sanden SD6V12.
  • Poziom 11  
    Jak sprężarka jest wyciągnięte to powinna się beztrudu obracać, i powinno słychać charakterystyczny dźwięk sprężania, jak chodzi ciężko to raczej szkoda ja pakować, chyba że łożysko jest przetarte.

    Spróbuj jeszcze wlać odrobinę oleju do kompresora i jak się poprawi to może jeszcze coś z niego będzie, choć jak mówisz że sporo roboty to może nie warto ryzykować

    A czemu nie zmienisz uszczelnienia na wału czołowym?
  • Poziom 8  
    Rozebrałem starą swoją i szczerze mówiąc śladów zużycia to według mnie nie widać tylko teraz jak cała rozebrana to komplet uszczelek będzie kosztował więcej niż kolejna używana a pewności też nie będzie. Oleju do tamtej wlałem z tej starej około 30ml. I teraz jeśli rzeczywiście przysłano mi uszkodzoną to mogę zwrócić (czas leci) ale może ktoś potwierdzić ,że jak wał nie będzie kręcił się palcem to szkoda zakładać?
  • Poziom 43  
    Kolego sprecyzuj wał czy koło pasowe.
    'Po drugie sprężarka kosztuje ok 2 tysie PLN więc i nowe części nie będą kosztować 5zł.
    Tak to jest jak się żyje w kraju śmieci. I montuje używki.

    Dodano po 49 [sekundy]:

    Ogólnie jak kupiłeś sprężarke i nie miałą zabezpieczonych króćców to jest złom raczej.
  • Poziom 11  
    Różnie była z używanymi sprężarka często leżą w wodzie itd. Sam jak zakładałem różne sprężarki od klientów to nawet zdarzyły się że korozją w środku już była zaawansowana, ja osobiście nie zakładał bym sprężarki która się ciężko kręci nie ryzykował bym czasu i kasy, a cena uszczelnienia jest w przystępnej cenie z tego co pamiętam.
  • Poziom 8  
    Dzięki za odpowiedzi. Wezmę pod uwagę uszczelnienie i powrotny montaż swojej. Tą co kupiłem króćce miała zamknięte papierem. Dalej nie otrzymałem odpowiedzi czy wał sprężarki powinien obracać się jednym palcem czy z lekkim oporem.

    Dodano po 28 [minuty]:

    Sprężarka Sanden SD6v12 jak powinna się obracać Sprężarka Sanden SD6v12 jak powinna się obracać Sprężarka Sanden SD6v12 jak powinna się obracać

    Parę zdjęć , jak ktoś może coś powiedzieć o tym...
  • Poziom 11  
    Sprężarka powinna się kręcić bez oporów, jednym palcem, co do tych zdjęci wygląda że jest ok jak nie mam korozji i opiłków to powinna działać dobrze
  • Poziom 8  
    Ok zdecydowałem się na reanimacje mojej sprężarki ,kupiłem nowe uszczelniacze i jak przyjdą będę składał w całość. Zlałem z niej około 35ml oleju i około 15ml pewnie zostało na ściankach wewnątrz. Książka podaje ,że do układu wchodzi 135cm3 oleju. Czy dobrze rozumiem ,że mam wlać około 50ml a potem w trakcie napełniania gazem i olejem ,fachowiec wciągnie wszystko z powrotem i napełni układ ponownie olejem o pojemności 135ml?
  • Poziom 40  
    Ja zawsze robię tak - po dokładnym wypłukaniu układu zalewam sprężarkę olejem wg instrukcji, a następnie nabijam czynnikiem też wg instrukcji dla danego auta.
  • Poziom 19  
    Jak kręciła się całkiem luźno, to możesz mieć uszkodzony zawór sterujący wydajnością sprężarki. Wtedy tłoki nie wykonują ruchu posuwisto-zwrotnego i sprężarka nie tłoczy, natomiast obraca się z minimalnym oporem. Na trzecim zdjęciu złoty element w środku.
  • Poziom 8  
    @invisibleman Można to jakoś sprawdzić ,bo w razie czego wyciągnął bym z drugiej sprężarki i zainstalował w mojej?
  • Poziom 19  
    Ja zawsze wymieniałem całą sprężarkę. Teoretycznie przy kręceniu wałem i zatkaniu palcami otworów ssawnego i wylotu powinienieś poczuć czy sprężarka tłoczy.
  • Poziom 8  
    Teraz problem ze szczelnością po około 40minutach z 16 zeszło na 14 , zderzak ściągnięty i problem ze znalezieniem nieszczelności...
  • Poziom 8  
    Układ został napełniony azotem w celu wykrycia ewentualnych nieszczelności...
  • Poziom 8  
    Fachowcy posprawdzali układ i okazuje się ,że nieszczelność jest w środku auta czyli najgorsza możliwa opcja. Teraz mam pytanie o nagrzewnice układu klimatyzacji , ze strony Citroena pisze ,że jest to nagrzewnica układu klimatyzacji ale dlaczego wchodzą do niej węże od cieczy? Czy to na tym elemencie się skupiać? Zdjęcie aby było wiadomo o chodzi . Sprężarka Sanden SD6v12 jak powinna się obracać
  • Poziom 8  
    Który to jest element? Tam element oznaczony nr 11 jest to element w który wchodzą rurki od komory silnika ,ale dalej nie wiem gdzie jest ten parownik Sprężarka Sanden SD6v12 jak powinna się obracać
  • Poziom 43  
    Kolego będziesz wywalał deskę, bo zadajesz pytania co najmniej dziwne.

    Parownika nie ma na zdjęciu , wchodzą do niego 2 rurki aluminiowe przez przepust 11 i zawór B.
  • Poziom 8  
    Ok już wiem ,na zdjęciu element B jest tym co szukam tylko ,że nie jest pokazany w całości.
  • Poziom 19  
    Sprawdź dokładnie po VIN czy sam parownik jest dostępny bo Citroen od któregoś rocznika robił moduły nierozbieralne i sam parownik nie występował jako część zamienna.
  • Poziom 8  
    Te zdjęcia katalogowe są po VIN. Auto w trakcie demontażu i jest problem nie wiem jak wypiąć wtyczkę od BSI.Podważając śrubokrętem tą czerwoną część wychodzi troszkę i dalej nie chce ,a ta żółta część podobnie... Poza tym trzeba odkręcać kolumnę kierowniczą aby ściągnąć deskę?

    Sprężarka Sanden SD6v12 jak powinna się obracać Sprężarka Sanden SD6v12 jak powinna się obracać
  • Poziom 8  
    Udało się ściągnąć deskę i dobrałem się do całego automatu. Ktoś mi podpowiedział ,że może to być też ten zawór rozprężny ,da się go jakoś sprawdzić , u mnie widać na zdjęciu sprężynkę a na używanym na portalu nie http://allegro.pl/zawor-rozprezny-klimatyzacji-citroen-c2-c3-6461h9-i5570652571.html

    Proszę zwróćcie na to uwagę. Poza tym jeszcze nie wiem jak zdemontować parownik bo wydaje się on być mocno zabudowany w tej plastikowej obudowie.

    Sprężarka Sanden SD6v12 jak powinna się obracać Sprężarka Sanden SD6v12 jak powinna się obracać

    Dodano po 2 [minuty]:

    Sprężarka Sanden SD6v12 jak powinna się obracać Sprężarka Sanden SD6v12 jak powinna się obracać Sprężarka Sanden SD6v12 jak powinna się obracać
  • Poziom 19  
    Sprężynkę zaworu widać z drugiej strony, jak odkręcisz zawór rozprężny od parownika. Obudowa tak jak pisałem może być nierozbieralna - jeśli jest zgrzewana. Sam parownik też może być niedostępny nowy, pozostaje używka.
  • Poziom 43  
    invisibleman napisał:
    Sam parownik też może być niedostępny nowy,

    DOstępny z całym kombajnem.
    Po drugie ta naprawa to kpina, nie wiadomo gdzie dziura i rwanie deski na całego.
  • Poziom 19  
    Nieprecyzyjnie napisałem. Jak obudowa jest zgrzewana to trzeba kupować w całości cały moduł, jak rozbieralna, to parownik teoretycznie jest dostępny w zamienniku, ale nie w naszym kraju więc pozostaje używka. Ogólnie to citroen w tym temacie osiąga poziom cenowy mercedesa.
  • Poziom 11  
    A tak z ciekawości, po czym zostało stwierdzone ze parowanie puszcza? I jakie ciśnienie zostało użyte do sprawdzania szczelności?
  • Poziom 8  
    Ponoć ,że badali elementami i na końcu wpięli się w sam układ wewnątrz pojazdu. Jak dobrali końcówki nie wiem.