logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak efektywnie wykorzystać panele fotowoltaiczne 4 kW do ogrzewania CWU?

Pyzdra71 30 Kwi 2016 22:12 1497 8
REKLAMA
  • #1 15641629
    Pyzdra71
    Poziom 10  
    Ocena: 1
    Witam.
    Mam założone na dachu panele fotovoltaiczne o mocy 4 kW (zainstalowanej w panelach) i połączone z instalacją domową za pomocą falownika. Wszystko zgłoszone z ZE i podpisane umowy. Interesuje mnie obecnie maksymalne wykorzystanie uzyskanego prądu przez instalację wewnętrzną aby go nie oddawać do sieci. Pierwszy pomysł to grzanie wody w zbiorniku 300 L grzałka 3 kW ale chciałem zrobić prosty sterownik załączający grzałkę np. gdy z panela płynie już prąd AC 10 A.
    No niestety nie mam doświadczenia, ale ten prąd jest za mały i muszą być "pobrane z sieci ZE dodatkowe ampery".
    Czy macie jakieś pomysły, doświadczenie w tej kwestii ?
    Myślałem nad przełącznikami priorytetowymi ale prąd z paneli zostanie przełączony na grzałkę "a jest jego za mało".
    Pozostałe sterowanie na zasadzie termostatu, zegara drugiej taryfy gdy nie ma pogody. Z oddanego prądu do sieci jestem bilansowany z tym co pobrałem więc myślę że nie będzie źle a zaoszczędzę na gazie no i "darmowy prąd".
    Aktualnie mam produkcję energii przy bezchmurnym niebie 3,7 kW.
  • REKLAMA
  • #2 15641723
    Jan_Werbinski
    Poziom 33  
    Ocena: 671
    Jak ma być tanio to np. tak.
    Wymień grzałkę na mniejszą 1,5-2kW. Ustaw temperaturę termostatu na 40 stopni i grzanie w II taryfie. Podczas słonecznej pogody ręcznie przestaw na wyższą temperaturę aby zrobić zapas energii.
    Zamiast przestawiać ręcznie zastosuj drugą grzałkę 1-2 kW włączaną przekaźnikiem prądowym sterowanym z inwertera. Taki przekaźnik włączy obwód jeżeli wykryje odpowiedni prąd.
    Bez wymiany grzałki się nie obejdzie.