logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Arduino Mega 2560 - Brak komunikacji po wgraniu biblioteki GRBL

Leonkrwawy 14 Maj 2016 12:44 2472 3
REKLAMA
  • #1 15672473
    Leonkrwawy
    Poziom 7  
    Ocena: 1
    Witajcie

Jestem bardzo zielony w kwestii szeroko pojętej elektroniki.

Chcę zbudować sobie własny ploter CNC, oparty właśnie na sterowaniu GRBL.
    Wgrywając bibliotekę postępuję wg. instrukcji z strony na github o grbl.

Używam Arduino Mega 2560, easydriver 4.4 i silniczki krokowe narazie z cdROMow (żeby sprawdzić czy to zadziała).
    Próbowałem grać bibliotekę również do Leonardo, ale GRBL nie działa na tej płytce ;/

Wszystko ok, płytka i port ok, biblioteka wgrana, w przykładach wybieram grblupload, kompliluję i wgrywam szkic. Wszystko pięknie, komunikat że ładowanie zakończone i ile pamięci zajmuję szkic. Podczas ładowania na płytce diody TX i RX świecą się.

Ale otwierając monitor szeregowy, nie ma tam żadnej informacji o wgranej bibliotece. Czysty ekran.

Spróbowałem połączyć się z GRBL Controllerem i bCNC ale napróżno. Programy nie wykrywają połączenia.

Przestudiowałem mnówstwo stron internetowych, fora, filmiki z youtuba. Nie wychodzi mi to. Co robię źle?

Pomóżcie :)
  • REKLAMA
  • #2 15674569
    el_beton
    Poziom 14  
    Ocena: 18
    Leonkrwawy napisał:

Ale otwierając monitor szeregowy, nie ma tam żadnej informacji o wgranej bibliotece. Czysty ekran.