Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mikropęknięcia opon Bridgestone Potenza RE050A 245/45R18

14 Maj 2016 22:18 5757 33
  • Poziom 4  
    Witam,
    Po 5-ciu latach eksploatacji w Insignii 2.0 cdti 130 KM boki na bokach opon widoczne są mikropęknięcia. Opony Bridgestone Potenza RE050A 245/45R18 96W. Czy ktoś ma podobne doświadczenia? W sumie minimalne mikropęknięcia pojawiły się już w 2-him roku eksploatacji. Proszę o opinię co do ewentualnej konieczności wymiany opon.
    Pozdrawiam
    Mikropęknięcia opon Bridgestone Potenza RE050A 245/45R18 Mikropęknięcia opon Bridgestone Potenza RE050A 245/45R18
  • Poziom 36  
    Ta opona ma pięć lat i po prostu trzeba ją wymienić - szczególnie, że sądząc po wymiarach wolno nie jeździsz.
  • Poziom 4  
    Dzięki za opinię. Zimowy komplet Nokianów używany na tym samym samochodzie po 5 ciu latach nie ma ani śladu zmian starzeniowych. Pytanie zadałem też w kontekście zakupu nowych gum. Na tych Bridgestonach jeźdI się bardzo dobrze, nie chciałbym jednak za 2 lata wymieniać. Obecne mają 4,5 mm bieżnika i jak szacuję 60 tys. km więc jeżdżę może szybko ale delikatnie. Dziwi mnie tak wysoki bieżnik przy niskim indeksie treadwear 140.
    Pozdrawiam
  • Poziom 4  
    DOT 0311, eksploatowane od kwietnia 2011
  • Poziom 36  
    Też lubię opony Bridgestone, mam nawet ulubiony wzór bieżnika, ale one akurat nie trzymają za mocno (za to ładnie wyglądają). Miałem coś takiego (spękania) własnie po około 4 latach w jednym samochodzie z założonymi super-hiper oponami Michelin'a (do jazdy po suchym...). Tym samochodem nie szalałem i wymieniłem je w piątym roku.
  • Poziom 4  
    Tutaj delikatny wzorek na boku opony pojawił się w 2 gim roku eksploatacji. samochód garażowany w dzień i w nocy, więc poza letnimi wyjazdami nie jest narażony na slońce. Mikropęknięcia są praktycznie takie same z obu stron. Michelin w info na rynek amerykański uznaje za bezpieczne pęknięcia boczne o głębokości do 1/32 cala (0,8 mm) a do 1/16 cała po obejrzeniu w ich serwisie. Tak napisali w instrukcji opon do camperów. Wysłałem zdjęcia do producenta.
    Odpowiedź Bridgstone: "Dobry wieczór, skonsultujemy problem i wrócimy z odpowiedzią."

    Dodano po 3 [minuty]:

    Miałem w drugim samochodzie oryginalne Bridgstony bodajże 300 coś tam. Sprzedałem po prawie 10 latach eksploatacji (głównie miasto, Corolla) razem z samochodem. Ani śladu zmian starzeniowych a kilka wyjazdów, w tym i na południe Francji było.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Te Bridgestony z Corolli to jakieś pancerne były. Model tylko dostępny w pierwszym montażu.

    Dodano po 13 [minuty]:

    Te Bridgestony z Corolli to jakieś pancerne były. Model tylko dostępny w pierwszym montażu.
  • Poziom 31  
    @Mataret Czego używasz do czyszczenia alufelg?
  • Poziom 4  
    Nigdy sam nie czyszczę. Czyszczą się przy okazji mycia.
  • Poziom 31  
    Używasz oprysku wstępnego do felg? Pytam, bo spotkałem się z przypadkiem, że dimer w zbyt wysokim stężeniu w podobny sposób uszkodził gumy.
  • Poziom 4  
    Nic nie robię z felgami. W drugim samochodzie eksploatowanym przez 4 lata równolegle a starszym o 6 lat tak samo nie konserwawałem w żaden sposób felg i nie miałem kłopotów z oponami. Jeździłem też przez 3 lata focusem, traktowanym tak samo i nie mailem najmniejszych problemów. Ten samochód, Insignia jest najcięższy ale problem nie dotyczy zimowego kompletu.

    Dodano po 9 [minuty]:

    Od wewnętrznej strony opony są takie same pęknięcia. Więc to raczej nie słońce i nie mycie. Co ciekawsze mam dwie opony z DOT 0311 (większe mikropęknięcia) i dwie z DOT 4510 (mniejsze mikropęknięcia, których nie sfotografowałem). Opony z DOT 0311 ostatnie 30 tys. km spędziły z tyłu ale jeździłem głównie sam. Podejrzewam, że parametr obciążenia 96 jest za mały dla tego auta. W tym rozmiarze bardzo często występują opony 100 i to XL. Takie mam zimówki. 96 to oryginalny rozmiar Opla.
  • Poziom 23  
    freebsd napisał:
    Też lubię opony Bridgestone, mam nawet ulubiony wzór bieżnika, ale one akurat nie trzymają za mocno (za to ładnie wyglądają)

    O jakim modelu mowisz? Bo bez sensu sa takie opowiesci, jak nie podajesz modelu. To tak jakbys powiedzial:
    BMW to fajne auto, nawet ladne, ale male, ciasne i kiepskie w srodku. Ty myslisz o 3er e30 89r, a ja o 7er F10.

    Tak sie sklada ze RE50A to bardzo dobrze klejaca opona sportowa (jak cala linia Potenza RE),mialem w kilku autach (m.in. Clio Sport, Civic UFO) i po rozgrzaniu super klei ale szybko znikala. Skolei na Insigni mam Touranze ER300 i nic specjalnego, zwykla opona.

    Mataret napisał:
    Po 5-ciu latach eksploatacji w Insignii 2.0 cdti 130 km boki na bokach opon widoczne są mikropęknięcia.

    Na jakim cisnieniu jezdzisz? Te z wiekszymi peknieciami jezdza z przodu? Masz to auto/te opony od nowosci?
  • Poziom 4  
    Trochę bardziej spękane są z tylne z DOT 0311. Przednie mają DOT 4510. Ćiśnienie 2,2 lub 2,7. To wyższe w lecie, kiedy jeżdżę więcej po autostradach. Zaznaczam, że bardzo delikatne mikropęknięcia a raczej wzorek pojawiły się już w drugim roku eksploatacji. Jeżdżę od nowości.
  • Poziom 36  
    Kune napisał:
    BMW to fajne auto, nawet ladne, ale male, ciasne i kiepskie w srodku. Ty myslisz o 3er e30 89r, a ja o 7er F10.
    Jak ja nie lubię BMW...
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    freebsd napisał:
    Jak ja nie lubię BMW...

    Ale logiczne myślenie lubisz?


    Mataret napisał:
    Zaznaczam, że bardzo delikatne mikropęknięcia a raczej wzorek pojawiły się już w drugim roku eksploatacji. Jeżdżę od nowości.

    Pytałem, ponieważ liczyłem na złe ciśnienie (np. długotrwałe stanie samochodu bez powietrza, złe przechowywanie opon), ale jeśli opony masz od nowości to zapewne te rzeczy odpadają.

    Jeśli faktycznie te pęknięcia, to mikro pęknięcia, to mając je na uwadze nadal bym użytkował te opony - najważniejszy jest metalowy kord, ważne żeby on nie był popękany.
  • Pomocny post
    Poziom 36  
    Kune napisał:
    Ale logiczne myślenie lubisz?
    Czytaj ze zrozumieniem...

    @Mataret Takie spękania to są pęknięcia "pogodowe" - chociaż częściej powstaną w oponie mało eksploatowanej. Jeżeli pęknięcia dotyczą tylko zewnętrznej powłoki to można jeździć, ale jak zaczną pękać głębsze warstwy to natychmiast do wymiany. Najlepiej oceni to wulkanizator (specjalista). Opona 5 letnia normalnie eksploatowana powinna zacząć tracić rozsądną głębokość bieżnika, więc należy wymieniać i już. Nowe opony maję teraz zmienione wzory bieżników,lepiej odprowadzają wodę - po co ryzykować.
  • Poziom 4  
    Do końca to chyba nie jest normalne zużycie skoro Michelin uznał (proporcjonalnie do niezużytej reszty bieżnika) reklamację na 4 letnie oponki jak na załączonym zdjęciu. No ale to było w USA. Szukam opon, które w samochodzie garażowanym w ciągu dnia nie będą w klimacie umiarkowanym ulegały przyśpieszonemu starzeniu pogodowemu😉. Z bieżnika RE050A, który jest cały czas w ofercie Bridgestone jestem zadowolony. Z ceny historycznej sprzed 5 lat (ponad 1,5 tys. PLN za sztukę) ani obecnej 700 PLN już nie. No ale 5 lat temu to i zimówki w tym rozmiarze Nokian WR A3 kosztowały 1 tys zł. przynajmniej teraz jest taniej.
  • Poziom 19  
    Witam, masz po prostu starocia , żywot opon liczy się od daty PRODUKCJI !!! a nie ile masz na kolach , elementarne odrobiny wiedzy a nie ,,, :D dusigrosz '''
  • Poziom 4  
    @artbi DOT 0311, początek eksploatacji IV'2011, elementarna odrobina umiejętności czytania a nie "😀analfabeta".
  • Poziom 43  
    Spakuj i wyślij do centrali Bridgeston Polska z fv.
  • Poziom 4  
    Czekam na ich odpowiedź. Na razie napisali: "Dobry wieczór, skonsultujemy problem i wrócimy z odpowiedzią."
    Pytam się z ciekawości bo np. Michelin w informacji na rynek USA uznaje za bezpieczne pęknięcia starzeniowe nie głębsze niż 1/32 cala, a do 1/16 cala głębokości warunkowo po ocenie przez ich autoryzowany warsztat.
    Michelin daje na swoje opony 7 lat gwarancji od zakupu (nie więcej niż 10 od daty produkcji). Bridgestone daje 5 lat gwarancji, więc jest już o miesiąc za późno. Ciekawi mnie ich opinia. Zimowe Nokiany też z 2011 roku, użtkowane w tym samym samochodzie nie mają najmniejszych zmian starzeniowych.
  • Poziom 40  
    Dębica w okresie gwarancji wymieniała na nowe.
    Był kilkanaście lat temu taki model opon Dębicy z indeksem C do dostawczych o wzmacnianych bokach które po roku najdalej 1,5 dostawały pęknięć bocznych. Ojciec bardzo te opony lubił bo miał zawsze nówki, wymieniali już w serwisie oponiarskim. Było mu bardzo smutno jak zmienili model opon.
  • Poziom 43  
    Opona nie pęka miesic po 5 latach to proces. Wez rzeczoznawcę i piłuj temat.
  • Poziom 43  
    Moje dziesięcioletnie (mały roczny przebieg więc głębokość bieżnika OK) poddałem w ubiegłym roku dokładnym oględzinom i brak mikropęknięć.
  • Poziom 4  
    @vodiczka Jakie opony, rozmiar i samochód. W lżejszych samochodach; clio, focus, corolla też nigdy nie miałem mikropęknięć.
  • Poziom 4  
    Odpowiedź Bridgstone Polska:
    "Dzień dobry, przesyłamy odpowiedź:
    Spękania są wynikiem działania naturalnych procesów starzeniowych mieszanek gumowych przyspieszanych przez działanie zewnętrznych czynników eksploatacyjnych (m. in. ekspozycja na światło słoneczne, temperatura).Tzw. powierzchniowa siatka starzeniowa może pojawiać się miejscach koncentracji naprężeń przy ugięciu opony, generujących wyższą temperaturę mieszanki."

    Jak widać zdiagnozowali te pęknięcia jako "powierzchniową siatkę starzeniową". I brak informacji o konieczności bądź rekomendacji zakupu nowych opon ze wględów bezpieczeństwa.
  • Poziom 43  
    Czyli "mamy cie głęboko w d... z powazaniem......" jak to w Polsce
  • Poziom 4  
    [quote="Mataret"]Odpowiedź Bridgstone Polska:
    "Tzw. powierzchniowa siatka starzeniowa może pojawiać się miejscach koncentracji naprężeń przy ugięciu opony, generujących wyższą temperaturę mieszanki."

    Wyciągam z tej odpowiedzi następujące wnioski:
    1. Nowe opony kupię o większym indeksie nośności (te miały jeden z niższych indeksów w tym rozmiarze - 96)
    2. Będą to opony innej firmy (pierwsze drobne zmiany pojawiły się już w drugim roku podczas gdy na zimówkach po 5-ciu latach nie ma ani śladu powierzchniowej siatki starzeniowej, zimówki miały wyższy indeks nośności 100 i były XL),
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    Weź też pod uwagę inna mieszankę, inne temperatury i inna konstrukcję opony w stosunku do zimowej. Ciężko porównywać te dwie opony.
    RE50A ma bardzo twarde scianki boczne, bo jest to opona typowo sportowa. Idzie/szła na pierwszy montaż w Mitsu EVO, Nissan GTR, BMW 1er i innych.
  • Poziom 4  
    @Kune Widocznie ten typ tak ma. Zauważ, że Bridgstone nie nie pisze o niewłaściwej eksploatacji, ciśninieniu etc. Piszą, że naturalny proces starzenia. Nie przestrzegają też, żeby nie jeździć na tych oponach. Dla nich to norma. Jednak zmiany już w drugim roku to nie przy tej cenie.