Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Scenic 2 - Hamulec elektryczny źle działa

25 Maj 2016 21:15 4218 11
  • Poziom 30  
    Renault Scenic 2 2004 rok , zostały założone nowe linki hamulca , uprzednio otworzona obudowa , wyczyszczone wnętrze posmarowane . Widoczne były minimalne ślady wody jednak elektronika bez zarzutu . Problem polega na nie cofaniu się obu linek do końca i blokowaniu obu zacisków , dźwignie zacisków poruszają się lekko bez zacięć . Lewa linka wkręcona na 12 obrotów jak mówi instrukcja , błędy wykasowane i nie wracają , sprawdzane Clipem . W parametrach siła zaciągu linek 760 Nm wymagane 730 Nm , po zwolnieniu ręcznego siła zaciągu 0 . Obie linki nie wracają do końca na około 5mm , kiedy jedna osoba zwalnia ręczny a druga pociągnie za dźwignie zacisków linki cofają się do końca , jednak po użyciu ręcznego zaciski znów blokują .Co z tym zrobić bo dokładanie sprężyn to będzie chyba druciarstwo .
  • Poziom 15  
    Daro122 napisał:
    dokładanie sprężyn to będzie chyba druciarstwo
    A oryginalne masz
    Daro122 napisał:
    na 12 obrotów
    za dużo
    Daro122 napisał:
    jak mówi instrukcja
    jaka?
  • Poziom 35  
    Daro122 napisał:
    Co z tym zrobić bo dokładanie sprężyn to będzie chyba druciarstwo .


    Wykonałeś prawidłowo przyuczenie? Konfiguracja modułu prawidłowa?

    Daro122 napisał:
    Widoczne były minimalne ślady wody jednak elektronika bez zarzutu .


    Jak to sprawdziłeś?
  • Poziom 30  
    Układ zaciąga i zwalnia ręczny , błędów nie generuje więc konfiguracja chyba prawidłowa , nie spodziewam się aby po wymianie linek trzeba było od nowa robić konfiguracje , może adaptacje ale nie widzę tam takiej opcji . Scenic to wersja Grand a jego zaciski są bez sprężyn powrotnych .
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 27  
    Jeśli były ślady wody i elektronika jest sucha ale troche zaśniedziała to należy benzyną lub rozpuszczalnikiem przemyć tą śniedź.
  • Poziom 30  
    W części mechanicznej były nie wielkie ślady wody , ale elektronika nawet nie zaśniedziała jest sucha . Prowadniki , zaciski , swoboda klocków ok , linki oryginalne ze względu na kosmiczną cenę niedostępne w hurtowniach i zostały kupione w firmie produkującej linki . W poniedziałek będę miał auto i jak nic nie wymyślę to trzeba będzie dodać te sprężyny powrotne .
  • Poziom 31  
    Po mojemu jeśli zaciski ciągnąc ręką wracają prawidłowo to wina leży po stronie linek lub nieprawidłowego ich wyregulowania . Spróbowałbym odkręcić parę obrotów z tych dwunastu ( to się później samo doreguluje) , ale bardziej stawiam na duże tarcia wewnątrz linek ( pancerz-linka). Elektroniki bym tutaj nie mieszał.
    A z jakiego powodu była ta naprawa :?:
  • Poziom 30  
    Linkę wkręcałem na 12 obrotów według service manual , spotkałem też że na 5 obrotów , jak wkręcę na 5 obrotów to się nie mieści do mechanizmu . Po przemyśleniu wydaje mi się że siła powrotna dźwigni zacisku jest za mała lub za duży opór linek choć linki pokryte teflonem i raczej chodzą lekko . Mechanizm wypuszcza linki do momentu aż siła oporu jest 0 Nm , dla mechanizmu to sygnał do zatrzymania .
  • Poziom 31  
    Najczęstszymi niedomaganiami zacisków jest ich zatarcie i mała siła odbicia dźwigni do końca :cry:
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 30  
    W kwestii zakończenia tematu , zaciski były już wcześniej regenerowane i chodziły gładko bez zacięć . Myślę że powodem nie wracania obu dźwigni zacisków i blokowania były jednak linki ,zakończyło się dodaniem sprężyn powrotnych . Dziękuję za udział w dyskusji i chęć pomocy .