Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Lada 4x4 1,7i 2008 - Błąd P0342 - Czujnik położenia wałka rozrządu.

ORMO_PL 31 May 2016 17:49 1854 4
  • #1
    ORMO_PL
    Level 19  
    Witam.


    Nie jestem stałym bywalcem tego działu, więc proszę wybaczyć lakoniczność.

    Posiadam Ładę, która sprawuje się od kilku lat bardzo przyzwoicie. Zapalił mi się Check engine.

    Może dla niektórych to zaskoczenie, ale auto posiada wielopunktowy wtrysk paliwa produkcji GM.

    Po podpięciu genialnego interfesju ELM327 z bluetooth za 20 zł z alledrogo, jeszcze lepsza aplikacja na telefon Torque pro pokazała błąd P0342, który definiowała jako czujnik położenia wałka rozrządu, niski poziom.
    Dziś, po wymianie na fabrycznie nowy, błąd znów się pojawił.
    Wymiana była przeprowadzana przy odłączonym akumulatorze.



    Błąd pojawia się w losowych momentach, ale zazwyczaj na krótko po uruchomieniu silnika.

    Jako wskazówkę (może to pomoże?) powiem, że ostatnimi czasy rozrusznik przy rozruchu silnika zwalnia, zatrzymuje się, i po chwili obraca się i uruchamia silnik. Cały czas trzymając stacyjkę rzecz jasna. Mniej więcej od pory 'uszkodzenia' rozrusznika zaczął pojawiać się ten błąd.


    Jedyną stroną gdzie znalazłem jakiekolwiek informacje o tym samochodzie to

    http://ladawiki.de/index.php/Spezial:Spezialseiten


    Byłbym wdzięczny za pomoc.


    Pozdrawiam
  • Helpful post
    #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    ORMO_PL
    Level 19  
    Powiem tak.

    Wymieniłem ten czujnik na dokładnie taki sam. Wykasowałem błędy. Błąd P0342 pojawił się po 2 rozruchu silnika (dla prób) nawet pomimo tego, że rozrusznik nie miał momentu 'zawieszenia się'
  • #5
    ORMO_PL
    Level 19  
    Wałek rozrządu jest napędzany łańcuchem dwurzędowym, ale posiada napinacz hydrauliczny. Stąd może występować odrobinę inne położenie wałka rozrządu w stosunku do wału korbowego, dlatego ten czujnik. Ot, takie zmienne fazy rozrządu.

    Rozrząd był sprawdzany przy okazji wymiany uszczelki pod pokrywą zaworów. Zero luzów, łańcuch sztywny, poprawnie ustawiony, nie jest nadmiernie wyciągnięty.