Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ford fiesta 1.3 gaśnie jak wyrzucam go na luz

mmzajcu 30 Cze 2005 00:43 6958 29
  • #1 30 Cze 2005 00:43
    mmzajcu
    Poziom 25  

    co może być przyczyną takiego zachowania się silnika,mianowiie gasnie on czasami jak wyrzucam go na luz podczas hamownia.nie dzieje się tak zawsze ale dość czesto
    jak ktoś ma jakies sugetie to prosze o pomoc

    0 29
  • #2 30 Cze 2005 02:08
    shaft
    Poziom 12  

    Witam. Moze sprobuj podkrecic mu lekko obroty?

    0
  • #3 30 Cze 2005 10:23
    jarecki04
    Poziom 25  

    Może to być silnik regulacji biegu jałowego

    0
  • #4 30 Cze 2005 10:53
    Skolmi
    Poziom 15  

    Pomijąc kwestię gaśnięcia, to co ma na celu wrzucanie na luz podczas hamowania? Bo na pewno nie oszczędność paliwa.

    1
  • #5 30 Cze 2005 13:49
    JariP
    Poziom 12  

    mmzajcu napisał:
    co może być przyczyną takiego zachowania się silnika,mianowiie gasnie on czasami jak wyrzucam go na luz podczas hamownia.nie dzieje się tak zawsze ale dość czesto
    jak ktoś ma jakies sugetie to prosze o pomoc


    Wyrzucanie na luz podczas hamowania , gdzie uczyli Cię jeździć. Hamujemy silnikiem zmieniając przełożenie na coraz niższe dopiero w ostatniej chwili wyrzucamy na jałowy (prawie stojąc). Zaoszczędzisz w ten sposób na paliwie , okładzinach, klockach hamulcowych, blacharzu i przede wszystkim na zdrowiu swoim i innych. Gaśnięcie silnika przy wyrzucaniu na luz podczas jazdy nie jest niczym niezwykłym, tak się poprostu dzieje i już. Chciałbym podkreślić, że taki styl jazdy jest niedopuszczalny. Przepraszam za ostre słowa , ale naucz się hamować silnikiem , a efekt jeso gaśnięcia zniknie bezpowrotnie. Pozdrawiam

    0
  • #6 30 Cze 2005 14:04
    robkom
    Poziom 11  

    "JariP"...."mmzajcu" nie pytał jak się jeździ, tylko dlaczego gaśnie silnik po wrzuceniu na luz!! po to jest bieg jałowy silnika żeby na nim silnik pracował jak mam taką potrzebę...nie wszyscy hamują silnikiem, a poza tym nasz rację mniej zużywają się klocki,okładziny...ale nie ma nic za darmo..skrzynia też się zużywa szybciej..większe przeciążenia,synchronizatory..nic nie jest wieczne.. a sądzę że wymiana klocków jest prostsza i tańsza od remontu skrzyni...i nie oceniaj nikogo czy umie jeździć bo może sam nie jesteś rewelacyjnym kierowcą.... a stwierdzenie cytuję "Gaśnięcie silnika przy wyrzucaniu na luz podczas jazdy nie jest niczym niezwykłym, tak się po prostu dzieje i już" jest śmieszne!!! nowe samochody też gasną na luzie??? jeżeli się nie znasz to się nie wypowiadaj!!!

    1
  • #7 30 Cze 2005 19:31
    kgflanela
    Poziom 17  

    A masz może gaz?

    0
  • #8 30 Cze 2005 19:51
    Usunięty
  • #9 08 Lip 2005 10:48
    jp16
    Poziom 10  

    jeżeli to wtrysk wielopunktowy to prawdopodobnie IAC zawór biegu jałowego-sprubuj podnienić

    2
  • #10 08 Lip 2005 15:26
    Stanisław Chwalisz
    Spec od samochodów

    Sugeruję TPS do wymiany.

    0
  • #11 09 Lip 2005 00:39
    Kwasu20
    Poziom 12  

    Jesli to silnik z wielopunktowym wtryskiem paliwa to podejrzany moze byc zawor biegu jalowego lub czujnik predkosci jazdy (umieszczony na wyjsciu ze skrzyni biegow linki predkosciomierza)

    0
  • #12 12 Lip 2005 02:36
    monterek3
    Poziom 15  

    TPS lub krusząca się izolacja na przewodach do niego...

    Pozdrawiam

    0
  • #13 12 Lip 2005 21:29
    Itek
    Poziom 20  

    Bardzo częstym przypadkien jest czukjnik prędkości jazdy jak wcześniej kolega pisał ponieważ sterownik tego nie widzi i często silnik gśnie jeszcze sprawdz jeszcze sondę dokładnie.

    0
  • #14 06 Sie 2005 12:20
    napioo
    Poziom 13  

    Jeżeli to wtrysk jednopunktowy to zresetuj komputer (odłącz wtyczkę i podłącz po kilku minutach) powinno pomóc na jakis czas, miałem ten sam problem w 1,4i

    0
  • #15 12 Paź 2005 12:06
    mmzajcu
    Poziom 25  

    Silnik w tej fieście to 1,3kat o mocy 37kw. Mam pytanie gdzie szukać tego TSP bo nie jestem orłem w elektromechanice

    0
  • #16 25 Paź 2005 02:23
    antenek
    Poziom 19  

    tps to czujnik połozenia przepustnicy jak sama nazwa wskazuje bedzie obok przepustnicy do której dochodzi linka od gazu . ida do niego 3 przewody . jest to zwykły potencjometr . a jak go sprawdzić najlepiej starym analogowym miernikiem . wpinasz omomierz pod dwa przewody i dodając gazu (tzn ruszając przepustnica szukasz nagłego uskoku lub jakiejś diametralnej zmiany w oporze. wtedy wiesz ze jest do śmieci .

    0
  • #17 01 Lis 2005 19:39
    zorro20
    Poziom 10  

    witam
    panowie ja miałem taki sam przypadek w fordzie escorcie 1,3 CFI albo jak kto woli BL dignozy były róże byłem nawet w serwisie nic nie znaleźli powiedzieli ze była zanieczyszczona przepustnica pomogło na chwile.
    Tylko u mnie była troszeczkę wygniecina śrubka podtrzymująca przepustnicę i przy wyluzowaniu i puszczenia nogi z gazu odcinało całkowicie dopływ paliwa i auto gasło.
    może to ten sam przypadek warto popatrzeć

    Dodano po 3 [minuty]:

    polecam jeszcze zatkać dopływ powietrza do filtra powietrza i spróbować czy bedzie gasło. może go dławić szybkie powietrze wpadające do silnika i co za tym idzie zmiana mieszanki.

    0
  • #18 25 Wrz 2006 00:30
    kasa22
    Poziom 1  

    Witam mam ten sam problem fiesta 94 1.3 jednopunkt benzyna przy odpalaniu wszystko jest ok, ale po przejechaniu pewnej odleglosci i hamowaniu auto gasnie na wolnych lub odwrotnie szaleje na 2.500 do 3000 obrotow.Silnik <krokowy> byl wymieniany pomoglo na 3-4mce ale problem znow sie pojawil wiec teraz juz niemam pojecia co sie dzieje

    1
  • #19 06 Paź 2006 22:35
    napioo
    Poziom 13  

    ja już się do tego przyzwyczaiłem żaden mechanik nie pomógł sprawdziłem wszystko łącznie z modułem elektronicznym, jeszcze trochę i oddam na złom

    0
  • #20 06 Paź 2006 23:19
    dejajnik
    Poziom 9  

    Dziwnee

    Moim zdanie to albo coś z wlotem powietrza albo cos w ukłądzie elektrycznymm

    0
  • #21 07 Paź 2006 09:44
    wojtekryba
    Poziom 32  

    napioo napisał:
    ja już się do tego przyzwyczaiłem żaden mechanik nie pomógł sprawdziłem wszystko łącznie z modułem elektronicznym, jeszcze trochę i oddam na złom


    opisz dokladnie objawy.

    Dodano po 52 [sekundy]:

    dejajnik napisał:
    Dziwnee

    Moim zdanie to albo coś z wlotem powietrza albo cos w ukłądzie elektrycznymm
    nie pie__dol.

    0
  • #22 08 Paź 2006 21:27
    napioo
    Poziom 13  

    Podczas jazdy nagle zwiekszają się obroty do 3000 gdy wcisne sprzegło (czasami) obroty pływają 2500-3200, po zatrzymaniu pojazdu stopniowo maleją do normy, czasami podczas zatrzymania obroty spadają poniżej 500, wtedy noga na gazie zeby nie zgasł i hamowanie ręcznym, tak dzieje sie od kilku lat obserwacje nic nie dały sprawdziłem cała wiązkę modułu elektronicznego. mechanik stwierdził, że moduł jest uszkodzony bo nie dostaje sygnału z czujnika prędkości., Moduł sprawdzony przez fachowca w Sopocie, który stwierdził że moduł jest sprawny. potencjometr przepustnicy wyminiony, silnik krokowy sprawny, na przewodach które podłączone są do kolektora ssącego założyłem opaski, ostatni dwudniowy pobyt w warsztacie kilka latr temu nic nie dał mechanik rozłożył ręce nawet nic nie skasował. Ale po tym pobycie ok 3 miesiące pojazd pracował poprawnie, od tamtego czasu przyzwyczaiłem się do tego. Planuje pozbyć się problemu z pojazdem

    0
  • #23 08 Paź 2006 21:39
    tkaczyk ireneusz
    Poziom 16  

    A może fałszywe powietrze ponowie

    0
  • #24 09 Paź 2006 11:12
    wojtekryba
    Poziom 32  

    napioo napisał:
    Podczas jazdy nagle zwiekszają się obroty do 3000 gdy wcisne sprzegło (czasami) obroty pływają 2500-3200, po zatrzymaniu pojazdu stopniowo maleją do normy, czasami podczas zatrzymania obroty spadają poniżej 500,


    probowałeś jazdy z odpietym czujnikiem prędkości ?

    0
  • #25 13 Paź 2006 21:53
    napioo
    Poziom 13  

    sorki nie było mnie, nie próbowałem ale sprawdzę

    0
  • #26 14 Paź 2006 13:13
    marving
    Poziom 14  

    kasa22 napisał:
    Witam mam ten sam problem fiesta 94 1.3 jednopunkt benzyna przy odpalaniu wszystko jest ok, ale po przejechaniu pewnej odleglosci i hamowaniu auto gasnie na wolnych lub odwrotnie szaleje na 2.500 do 3000 obrotow.Silnik <krokowy> byl wymieniany pomoglo na 3-4mce ale problem znow sie pojawil wiec teraz juz niemam pojecia co sie dzieje


    No tutaj ewidentnie kolego do wymiany czujnik prędkości toczenia umieszczony przy skrzyni pod linką prędkościomierza. Odłącz wtyczkę a problem zniknie. Jeśli tak wymień to lub w ogóle odłącz na stałe.

    0
  • #27 14 Paź 2006 14:09
    trabicek
    Poziom 13  

    marving napisał:
    No tutaj ewidentnie kolego do wymiany czujnik prędkości toczenia umieszczony przy skrzyni pod linką prędkościomierza. Odłącz wtyczkę a problem zniknie. Jeśli tak wymień to lub w ogóle odłącz na stałe.


    Czy jazda z odłączonym czujnikiem prędkości ma jakieś skutki uboczne, tzn: więcej pali itp.?

    0
  • #28 14 Paź 2006 14:11
    napioo
    Poziom 13  

    dzisiaj odłączyłem czyjnik predkości, czas na testowanie

    0
  • #29 16 Paź 2006 21:41
    napioo
    Poziom 13  

    po odłączeniu czujnika prędkości jazdy obroty są normalne, czasami spadają poniżej 500 ale już nie wariują na granicy 3000, zarówno jazda po mieście jak i poza miastem zrobiłem pond 200 km i na razie widac róznicę, zauważyłem że ma lepsze przyspieszenie. Dalsze spostrzeżenia wkrótce

    1
  • #30 29 Paź 2006 18:01
    napioo
    Poziom 13  

    odłączenie czujnika prędkości jazdy pomogło, silnik już nie "wariuje"

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo