Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Corsa B 1.4 X14XE '97r. - auto słabo odpala, szarpie i dławi się na benzyni

milakinia 06 Cze 2016 09:31 1443 5
  • #1 06 Cze 2016 09:31
    milakinia
    Poziom 2  

    Witam,
    Problem z moją Corsą ciągnie się już od dłuższego czasu. Jest to Corsa B 1.4 X14XE '97 z gazem zwykłym. Rozpoczęło się mniej więcej pół roku od zakupu czyli w listopadzie. Auto po dłuższym postoju (ponad 24h) miało problem żeby odpalić na benzynie. Kończyło się odpalaniem na gazie. W grudniu problem się nasilił a nawet osiągnął apogeum pompa paliwa przestała działać - została wymieniona. Jednak problem słabego odpalania pozostał. Auto na benzynie nadal odpalało słabo (za 3, 5 czasem nawet 10 razem). Im było zimniej tym dłużej to trwało, silnik na zimnym silniku pracował bardzo nierówno, na ciepłym trochę lepiej ale nadal było coś nie tak. Problem występował tylko po dłuższym postoju (zimą dłuższy postój to nawet 8h pracy). Również zimą auto zostało sprawdzone na komputerze - nie wykazało to żadnych anomalii. W między czasie wymieniony został akumulator, sonda lambda, filtr paliwa, świece i kable, oraz systematycznie dolewany do paliwa preparat czyszczący wtryskiwacze/wspomagający wydajność paliwa oraz gdy auto zaczynało gorzej działać na gazie - regulacja gazu (zawsze skuteczna).
    Dziś auto na benzynie odpala ciągle za 3/5 razem, zaskakuje za każdym tylko od razu gaśnie. Przy dodaniu gazu po odpaleniu i przytrzymaniu delikatnie obrotów potrafi przy 3 razie utrzymać obroty. Przy większym dodaniu gazu tj. do ruszenia chyba zalewa wszytko bo odcina i gaśnie. Jazda na benzynie jest całkowicie niemożliwa, bo przy dodaniu lekko nawet gazu auto dławi się i traci moc. Przy większym dociśnięciu gazu ruszy ale potrafi również strzelić. Jedzie równo na zupełnym luzie a każde wciśnięcie gazu spowalnia auto.
    Jeszcze jedna obserwacja mi się nasunęła przez ostatnie pół roku, gdy jest sucho auto lepiej się zachowuje (szybciej odpala, mniej szarpie), gdy jest bardzo wilgotno jest znacznie gorzej.

    W miarę możliwości proszę o jakieś porady co może być przyczyną, albo co można jeszcze sprawdzić.

  • Fibaro
  • #2 06 Cze 2016 17:11
    g107r
    Poziom 30  

    Gaz regulowany, a sprawdzane było czy ciągle nie leci ? Bez względu na to czy włączony jest gaz, czy nie ? może to skutkować tym że odpalasz na obu tych paliwach i zalewa się silnik.
    Po zgaszeniu już działającego silnika normalnie odpala ? To zakręć gaz na butli, resztki z przewodów wypal aż sam zgaśnie i sprawdź co będzie rano. I od tego bym zaczął.
    Resetowałeś sterownik benzyny ? Od gazu może nabierać złych ustawień i też będzie lipa z odpalaniem i jazdą na benzynie.
    To druga rzecz co bym zrobił.
    W moim oplopodobnym modelu wciśnięcie gazu do oporu przy odpalaniu powoduje wyłączenie wtryskiwaczy benzyny, niektórym pomaga to odpalić silnik gdy kolektor ssący napełniony jest gazem. Dwa, przewietrzy się szybciej ten gaz z kolektora.

    W tym oplu chyba możesz samemu sprawdzić czy sterownik nie ma błędów wskazujących na problem z paleniem. Na pewno byłoby łatwiej, choć błędów być nie musi ...
    Czujnik temperatury dla komputera jest sprawny, nie kłamie ? Od niego zależy dawka paliwa.

    Cytat:
    gdy jest sucho auto lepiej się zachowuje (szybciej odpala, mniej szarpie), gdy jest bardzo wilgotno jest znacznie gorzej.

    gnije wiązka silnika ?

    A wtryski oddaj do profesjonalnego czyszczenia, albo przynajmniej podnieś listwę i popatrz na końcówki czy są czyste. Może sam spróbuj je wyczyścić ? Ten szuwaks do zbiornika działa tylko gdy pracują wtryskiwacze, czyli niewiele jak masz problem z jazdą na Pb i jeździsz głównie na lpg.

  • Fibaro
  • #3 06 Cze 2016 22:48
    świstak84
    Poziom 11  

    Osobiście przerabiałem taki temat i padnięty był sterownik. Ale zrób jak kolega wyżej napisał przed zabraniem się za ECU.

  • Fibaro
  • #4 14 Cze 2016 09:30
    milakinia
    Poziom 2  

    Cytat:
    Gaz regulowany, a sprawdzane było czy ciągle nie leci ? Bez względu na to czy włączony jest gaz, czy nie ? może to skutkować tym że odpalasz na obu tych paliwach i zalewa się silnik.
    Po zgaszeniu już działającego silnika normalnie odpala ? To zakręć gaz na butli, resztki z przewodów wypal aż sam zgaśnie i sprawdź co będzie rano. I od tego bym zaczął.


    No i próba się nie powiodła, nie dało się zgasić auta po zakręceniu zaworu - albo zawór nieszczelny, albo jeszcze coś gorszego. Dziś/jutro odstawię auto do gazownika żeby wyjaśnił co trzeba.

    Wrzucam zdjęcie rodzaju instalacji może to ma jakieś znaczenie Opel Corsa B 1.4 X14XE '97r. - auto słabo odpala, szarpie i dławi się na benzyni20160613_2..819.jpg Download (1.08 MB) [/img]]Link[/url]

  • #5 21 Cze 2016 13:56
    milakinia
    Poziom 2  

    Mechanik wstępnie stwierdził przestawiony rozrząd. Możliwym jest żeby przestawienie rozrządu o jeden ząbek czy dwa dawało takie objawy?
    Bo faktycznie zaczęło się po zrobieniu rozrządu w sierpniu, z tym że zaraz po i przez kolejne 2 miesiące do zimy nie było to odczuwalne. (Jedynie gdy 2 dni auto stało to odpalało za 3 razem).
    Nie chcę żeby mechanik naprawiał/wymieniał wszytko po kolei żeby nie przekroczyć wartości auta, w końcu to tylko Corsa z '97.

  • #6 22 Cze 2016 06:33
    g107r
    Poziom 30  

    Pompę wody wymieniałeś ?
    Na mój gust powinien odpalać na benzynie, jak odpala na gazie.
    Rozrząd możesz sobie samemu sprawdzić.
    Masz jakieś błędy ?
    Masz immobilizer, jakiś alarm ?
    Pompa paliwa była kompletna, czy sam wkład ? Ile paliwa masz w zbiorniku ?
    Odcięcie pompy na gazie ? Sprawdzał ktoś ciśnienie na listwie wtryskowej ?
    Zawór gazu zdaje się zakręca w w drugą stronę niż nam się wydaje, nie potwierdzę organoleptycznie - bo ja takiego na butli nie mam.
    Nie możesz zakręcić gazu, to zdejmij wąż z parownika doprowadzający gaz do silnika, wsadź do pojemnika z wodą i zobacz czy nie wydobywają się bąbelki z parownika gazu. Zatkaj te dziury po odłączeniu przewodu i zobacz jak pali bez gazu.
    Masz 10 letni parownik, czy był może regenerowany ? Co z tymi elektrozaworami gazu, są szczelne ?
    Robiłeś ten reset komputera benzyny ? Nie, to zrób, nie przełączaj na lpg i sprawdź czy zacznie lepiej pracować na benzynie. Emulator wtryskiwaczy był sprawdzany ? Odcina wtryskiwacze benzyny podczas pracy na lpg, u kolegi skutecznie je odcinał również na benzynie i zaczynało się całkiem podobnie - od niepalenia na benzynie.

    Chcesz tanio to sam musisz zacząć działać, szukaj podobnych tematów i sprawdzaj rozwiązania u siebie.

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo