logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jakie podwójne gniazdko zasilające z krzyżowym układem fazy wybrać?

Setesh 12 Cze 2016 09:55 3819 7
REKLAMA
  • #1 15736898
    Setesh
    Poziom 10  
    Ocena: 5
    Witam,

byłem w OBI i w Castoramie i niestety Panowie nie są Mi w stanie pomóc. Liczę na Waszą pomoc.

Obecnie robię remont w mieszkaniu i pozbywam się kabli aluminiowych na rzecz miedzianych. W ślad za tym idzie zmiana gniazdek elektrycznych i tu zaczynają się schody po potrzebuję podwójne gniazdko zasilające które będzie wyglądało jak to co pokazane na obrazku. Panowie z obu sklepów twierdzą, że w Polsce taki standard nie obowiązuje i, że takich gniazdek nie dostanę tak łatwo.

Jakie podwójne gniazdko zasilające z krzyżowym układem fazy wybrać?

Z uwagi na to, że nie znam się na nich to może ktoś z Was może zaproponować który model i markę zakupić aby miały zmienną fazę :(
  • REKLAMA
  • #2 15736913
    zubel
    Warunkowo odblokowany
    Ocena: 129
    Takich gniazd podwójnych u nas nie ma. Jedyna rada to dwa gniazda pojedyncze, ale to znowu jest nie zgodne z normami? ((przewód L po lewej stronie)
  • REKLAMA
  • #3 15736914
    elpapiotr
    Specjalista elektryk
    Ocena: 3519
    Kolego, nie znajdziesz takiego modelu z podwójnym gniazdem i połączeniami wewnętrznymi takimi, jak pokazałeś na rysunku.
    (Temat rozebrany swojego czasu na ise.pl)
  • REKLAMA
  • #4 15736915
    polaklbn
    Poziom 24  
    Ocena: 162
    To gniazdo nie ma zmiennej fazy. Utartą praktyką elektryka jest taki montaż gniazd, aby faza była z lewej strony. Być może chodzi tu o bezpieczeństwo dzieci, których większość jest praworęczna, więc paluszki wkładają do tej "dziurki" bliżej rączki.

Generalnie tego typu gniazdo można uzyskać w większości natynkowych gniazdach, w których mostki są robione linką.