Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Brak dostępu do konfiguracji routera

prosiak_wej 13 Cze 2016 23:10 1137 3
  • #1 13 Cze 2016 23:10
    prosiak_wej
    Poziom 26  

    Router/modem: Huawei B593s-22, IP: 192.168.1.1 - daje WiFi i Internet w LAN
    |
    Switch
    |
    - Komputer stacjonarny (LAN) - po wklepaniu w Firefoksa adresu 192.168.1.1 bezproblemowo wchodzę na stronę konfiguracyjną
    - Laptop T430 - po wklepaniu adresu w Firefoksa 192.168.1.1 nie mogę wejść na stronę konfiguracyjną (połączenie zostało zresetowane). Również na IE nie można wejść na stronę. Problem występuje w przypadku kabla LAN jak i bezkabla WiFi, z DHCP jak i ręcznie wpisanymi adresami. Mogę też sPINGować router, odpowiedzi są poprawne. Co ciekawsze, mogę z laptopa wejść na stronę konfiguracyjną dodatkowego AP, drukarki, rejestratora DVR...

    Problem nie byłby tak uciążliwy, gdyby nie fakt, że mam drugi modem/router Huawei B315s-22, który chcę skonfigurować pod laptopa właśnie i używać za kilka dni przez jakiś czas na urlopie i do niego też nie mogę się dostać z laptopa. Po zresetowaniu do ustawień fabrycznych mogę (po połączeniu przez WiFi) wejść na stronę konfiguracyjną z telefonu i po ustawieniu odpowiedniego adresu IP aby był bezkonfliktowy w sieci domowej również z komputera stacjonarnego. Z laptopa nadal nic.

    Nastąpiło wyłączenie wszystkich domowych urządzeń sieciowych, a modem B315s-22 został zresetowany do ustawień fabrycznych i podłączony kablem do laptopa. Pod fabrycznym adresem 192.168.8.1 mogę wejść w konfigurację routera. Jednak gdy go wyłączę i włączę ponownie, znów mam komunikat 'połączenie zostało zresetowane'. WiFi w laptopie wyłączone, IP przydzielane dynamicznie na kablu, PING do routera idzie i wraca.

    OS na laptopie: Windows 7 x64 Professional.
    Na laptopie działa Kaspersky Internet Security i na czas prób został wyłączony. Ten sam Kaspersky działa również na komputerze stacjonarnym, gdzie problemów nie ma.

    0 3
  • #2 14 Cze 2016 07:44
    11111olo
    Poziom 43  

    Czyli sam sobie odpowiedziałeś - problem jest w błędnych ustawieniach.
    Samo ustawienie jest bardzo proste.
    Drugi router (chyba) nie ma portu WAN więc jeśli działasz w tej samej podsieci czyli 192.168.1.x to musisz dla tego routera przydzielić jakiś adres np. 192.168.1.254 i wyłączyć DHCP!
    WIFI też musi nadawać na innym kanale aby się nie zakłócało.

    0
  • #3 14 Cze 2016 08:45
    prosiak_wej
    Poziom 26  

    Drugi router (B315) ma port WAN, ale to akurat nie jest istotne, gdyż nie jest wpięty w sieć domową, więc wszystko się zachowuje, jakby był w innym mieszkaniu, u innego właściciela. Poza tym problemem jest brak możliwości wejścia na stronę konfiguracyjną routera B315 z laptopa pod adresem 192.168.8.1 - podłączony kablem LAN tylko do laptopa oraz B593 - po adresem 192.168.1.1, gdy laptop jest wpięty kablem LAN w sieć domową lub jest podłączony pod domowe WiFi. W obu przypadkach mogę z laptopa wysłać PING na router i ten wraca z pełną odpowiedzią.

    Drugi router podłączyłem także w domową sieć po uprzednim zalogowaniu się na niego telefonem i zmianie adresu na 192.168.1.6 i wyłączeniu DHCP. Przy tym ustawieniu bez problemu wszedłem ja jego stronę konfiguracyjną z komputera stacjonarnego. Z laptopa niestety nie dało rady. Ani Firefox, ani IE nie dał rady. PING idzie i wraca.

    0
  • #4 16 Cze 2016 21:09
    prosiak_wej
    Poziom 26  

    Problem rozwiązał się... przypadkiem.

    Odinstalowałem Kaspersky Internet Security i dostęp wrócił. Zainstalowałem ponownie i dostęp nie znikł. Co ciekawe, podczas prób KIS był całkowicie wyłączany, podobnie jak zapora Windows. A na komputerze stacjonarnym pracuje ten sam KIS, w tej samej wersji.

    Tak więc z laptopa T430 bezproblemowo wchodzę do routera B315 kiedy chcę.w

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo