Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Chrysler voyager 3.3 rok 99 Wypadanie zapłonu na wszystkich cikindrach

18 Jul 2016 16:51 2031 6
  • Level 2  
    Witam
    Posiadam voyagera 3.3 rok 99 z ktorym mam problem...
    Auto przerywa podczas dodawania gazu, skaczą obroty szarpie silnikiem. Swiece nowe kable nowe cewke podmienialem od znajomego. Sprawdził mi szwagier ze podczas gazowania brak iskry na wszystkich cylindrach...
    Pomożecie...
  • Level 11  
    Podstawa w tych autach to czujnik położenia wału, w drugiej kolejności czujnik wałka. Jest bardzo trudno dostępny z tyłu skrzyni, jednak wprawna ręka jest w stanie go namierzyć, do odkręcenia służy bodajże nasadka lub płaskooczkowy 10tka. Niekoniecznie musi być uszkodzony, może być źle zdystansowany, bardzo ważna jest odpowiednia szczelina powietrzna na nim. Mam specjalne podkładki o określonej grubości do tych czujników w przypadku ponownego montażu używanego czujnika, mogę sprawdzić jaką mają grubość. Bo przy montażu ponownym czujnika np. po wymianie skrzyni biegów powinno się przykleić papierowy dystans odpowiedniej grubości i docisnąć czujnik do tzw. fleksy (koło zębate) na którym są otwory, tylko tak żeby pod czujnikiem w tej chwili nie wypadał otwór, jeśli wypada to trzeba ruszyć nieco silnikiem żeby otworu pod czujnikiem nie było. Po uruchomieniu silnika nierówności na fleksie wyszlifują nieco ten papierek. Taka jest procedura. Jednakże czasem to nie działało z racji nierówności, nagarów itp stary wóz - wiadomo, wtedy ustawialiśmy czujnik na tzw. czuja, nieco wyżej, nieco niżej aż auto najlepiej pracowało :-) Jeśli masz możliwość zeskanowania czy odczytania kodów przez tzw. kluczykowanie to może Ci wyskoczyć coś typu "multiple cylinder misfire", to z reguły świadczy o czujniku wału, te systemy dosyć późno orientują się o braku sygnału z tego czujnika, najczęściej jak jest całkiem wypięty :-). A, żeby nie było, że fleksa jest popękana na której są otwory z których czyta czujnik.
  • Level 9  
    Witam mam voyagera z silnikiem 2.0 98r i mam podobne obiawy jak sie zagrzeje to obroty jak trzymam 4tysiace to skacza na 2, 5 tys i znow 4000 czy to moze byc ten czujnik? Stawialem na katalizator ale chyna sie myle kable i cewka nowe .Wykrencilem labde przed katalizatorem zeby sprawdzic czy bedzie lepiej jak spaliny beda uciekac przez otwor z labdy ale dalej tak samo.
  • Level 11  
    Ale co to za chora akcja trzymać auto na postoju powyżej 4 tys obrotów? Wiele aut ma zabezpieczenie żeby sobie przez niewiedzę/głupotę nie wysadzić silnika. Jeśli system w aucie na manualu widzi, że prędkość jest zero to aktywuje tą usługę lub jak widzi z pozycjonera na automacie Park/Neutral. Wkręcanie gwałtowne silnika na postoju to klucz to zniszczenia panewek, nienormalny gwałtowny wzrost obrotów uniemożliwia dotarcie w porę oleju na panewki. Podczas przyspieszania na maksimum mocy wał zdąży się nasmarować gdyż prędkość wzrostu wału korbowego nie jest tak gwałtowna. Miałem okazję rozbierać tak przekręcone silniki, które nie miały zabezpieczenia i można było nimi warczeć na postoju, w najgorszym stanie były te panewki smarowane w ostatniej kolejności.
    Opisz kolego w ten sposób żeby były jakieś dane wejściowe: Czy coś się dzieje jak jedziesz?
  • Level 9  
    Witam samochód podczas jazdy na autostradzie gdy jest już rozgrzany szarpie bardzo mocno silnikiem obrotu z około 4000 gwałtownie spadają o 1.500 tys i tak jak by na sekundę wypadal zapłon. Typowalem katalizator ale twój opis czujnika położenia wału bardziej pasuje .Po za tymi objawami brak innych robi to i na LPG i bp.
  • Level 11  
    To szukałbym przyczyny właśnie w czujnikach wału i wałka i wcale nie musi być kodu błędu z któregoś z czujników czy synchronizacji bo voyagery potrafią tak wariować kodu nie zgłaszając. Znaczy się jedne zgłoszą, inne nie. Najtańsza opcja kupić najpierw czujnik wału np. firmy Standard (unikać beznazwowych produktów) i założyć samodzielnie. Nawet jak się okaże nie to, można wszak sprzedać z małą stratą. Trzeba też przejrzeć kable i wtyczki do nich, najlepiej na samym początku.
  • Level 9  
    Wykręciłem sondę Lambda w ramach luzu i włożyłem kamerę do katalizatora, i się okazało że już go tam nie ma.
    A czujnik z wału odpiołem na pracującym silniku i zgasł od razu .