Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Vectra nierówna praca silnika.

Muszek67 24 Jan 2017 16:44 2181 17
Relpol
  • #1
    Muszek67
    Level 7  
    Witam moja Viki 1.6 16V 1998r benzyna+LPG jakiś czas temu zaczęła szwankować. Samochód od tak sobie zaczął chodzić na 3 gary. Czasami odpadli na 4 Gary czasami na 3. Takie problemy występują i na LPG i na benzynie. Dzieje się to w każdej chwili nie tylko podczas odpalania. W czasie jazdy również potrafią się przełączać raz 3 gary raz 4. Auto strasznie spada na mocy i do tego wydaje dźwięki bardziej ciągnikowe. Co zostało do tej pory zrobione ? Cewka zapłonowa wymieniona(nie jest to cewka z kablami lecz cala listwa), popychacze, świece, wtyczka od cewki zalutowana, kompresja jest okey, kable dochodzące do cewki okey, alternator w porządku, masa na silnik pod ciągnięta. Rezultatu nie ma. Jakieś pomysły ? Miał ktoś podobny problem ? Co jeszcze można zrobić.
  • Relpol
  • #3
    Muszek67
    Level 7  
    Na komputerze wyskoczyła cewka, EGR który został zaślepiony i system ABS
  • #5
    Muszek67
    Level 7  
    Oj nie pamiętam dokładnie ale ABS z 3 garami raczej nie ma nic wspólnego. Błąd EGR jak był przed zaślepieniem tak i po zaślepieniu też jest. Błąd cewki podobnie jak w przypadki EGR.
  • #6
    bubu1769
    Level 42  
    To za dużo nie wnosi, przydały by się dokładne numery błędów. Co do ABS-u jeśli jest uszkodzony czujnik w lewym przednim kole, który jest odpowiedzialny za sygnał prędkości, to wtedy jakieś tam zakłócenia pracy silnika się pojawia, ale nie raczej podczas postoju i dodatkowo prędkościomierz by nie działał. Jedyne co na razie przychodzili mi na myśl to padający ECU, czy czasem te objawy jakie masz nie pojawiały się już wcześniej po rozgrzaniu silnika?
  • #7
    Muszek67
    Level 7  
    Rozumiem. W czwartek podskocze na komputer i spisze dokładne błędy. Co do występowania 3garów to czasem odpadli po nocy bardzo ładnie na 4 tłoki czasem na 3. W czasie jazdy potrafi przełączyć się z 4 na 3 gary i odwrotnie nie jest to zależne od temperatury nagrzania. Na zimnym i na ciepłym/rozgrzanym silniku dzieje się tak samo. Czasem jest dzień ze ujade na wszystkich garach, czasem podczas dnia są ciągle 3gary najczęściej jednak jest to forma zmiany 5km na 3gary 10km na 4gary potem znowu jakiś odcinek na 3 garach. Najgorszy jest znaczny spadek mocy kiedy w gre wchodzą 3gary auto jedzie ale ma zdecydowanie mniejsza moc. Odcinki zmian z 4 na 3 gary są różne i niezależne od temperatury.
  • #9
    Muszek67
    Level 7  
    Wszystkie wiązki są w porządku.
  • #10
    Piotrekdriver1
    Level 13  
    Odrazu mi się przypomniał program "Bedzie pan zadowolony" tam podobnym problemem była spadnięta sprężynka z cewki:)
  • #11
    Muszek67
    Level 7  
    Sprężyny cewki są w porządku.
  • #12
    Piotrekdriver1
    Level 13  
    I ze starej cewki nie spadła i nie leży obok świecy?
  • #13
    Muszek67
    Level 7  
    Nie i w tamtej cewce jak i w tej sprężyny są na swoim miejscu tak jak być powinno.
  • #16
    Muszek67
    Level 7  
    Podcięcie było na silniku ciepłym nie był rozgrzany ani zimny. Była chwila na załączenie się gazu i z 10km ujechane .
  • #17
    bubu1769
    Level 42  
    Ale czy podczas sczytywania błędów silnik pracował? Niektóre błędy takie jak Immo, przekaźnik pompy czy czujnik wału mogą występować tylko przed odpalaniem ale po uruchomieniu silnika znikają, jeśli nie znikają to wtedy też trzeba by je brać pod uwagę jako usterkę. Na razie proponowałbym spróbować podmienić sondę i czujnik wału, najlepiej jakbyś to zrobił w zaprzyjaźnionym warsztacie z dostępem do tych części by niepotrzebnie nie generować dodatkowych kosztów.
  • #18
    Muszek67
    Level 7  
    Podczas zczytywania błędów auto nie było odpalone.