Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra b x18xe dławienie zimnego silnika

boniek30 10 Paź 2010 11:48 6895 16
  • #1 10 Paź 2010 11:48
    boniek30
    Poziom 8  

    Witam wszystkich.
    Posiadam Opla Vectre 1,8 16v model silnika x18xe z lpg al-700 autronic.
    Problem polega na tym, że na zimnym silniku auto dławi się na pb dopiero po przekroczeniu 3000tyś/obr jest ok.
    Wszystkie możliwe czujniki wymienione wraz z sondą i przepływomierzem oprócz stukowego dolot szczelny.
    Może miał ktoś podobny problem z tym modelem?
    PS. zero błędów na komp, czek nie świeci, na gazie jest dużo lepiej ale czasem, gdy temperatura przekroczy 80 stopni, auto łapie muła na lpg i na pb czyli z 116 km zostaje tylko połowa [jakbym poruszał się polonezem] :D
    Pozdrawiam i czekam na jakieś sugestie.

  • #2 10 Paź 2010 12:36
    KS2507
    Poziom 23  

    Instalacja LPG mogła rozjechać mapy wtrysku PB,miałem tak w X14XE.Zdejmij kleme z akumulatora na ko15min i uruchom silnik jeśli będzie lepiej to masz przyczynę.

  • #3 10 Paź 2010 12:43
    1078231
    Usunięty  
  • #4 10 Paź 2010 13:20
    KS2507
    Poziom 23  

    W moim przypadku pomaga zdjęcie klemy,co prawda i tak po około dwóch miesiącach problem powracają po uruchomieniu z rana jak silnik jest zimny są problemy z obrotami jałowymi ,falują od 400obr/min do 1800obr/min.
    Więc co ok dwa miesiące zdejmuje klemę i problem znika,oczywiście nie jest tak jak powinno być ale jest całkiem ok,emulacje mam ustawioną H-400 L-600

  • #5 10 Paź 2010 16:07
    boniek30
    Poziom 8  

    słyszałem że mapa może się rozjechać ale przy gazie sekwencyjnym a przy zwykłym nie, tak twierdzi gazownik u którego byłem z tym problemem

  • #6 11 Paź 2010 19:03
    KS2507
    Poziom 23  

    na początek zmień gazownika!

  • #7 12 Paź 2010 08:09
    boniek30
    Poziom 8  

    raczej trzeba będzie :D ale jak komuś coś wpadnie do głowy to prosze pisać pozdrawiam...

  • #8 12 Paź 2010 18:14
    jokerro
    Poziom 33  

    Ja miałem przeprawy ze swoim oplem co chodzi o jazde na benzynie.Wymieniłem wszystko ale nic niepomogło.Wywaliłem gazownie całkiem,przejezdziłem jakies 2 dni na pb(oczywiscie wczesniej zresetowałem kompa)a potem wsadziłem Staga.Od tej pory niemam zadnych problemow.Wsiadam rano pale i buta mam odrazu.Na zwyłkej instalce jak jezdziłem to czasem niemogłem z garazu wyjechac bo auto ciagle mi gasło.Przyczyna własnie bylo rozjezdzanie map na zwyklym gazie sterownika Pb

  • #9 12 Paź 2010 18:38
    boniek30
    Poziom 8  

    a czy pompa powietrza wtórnego może mieć na to jakiś wpływ bo od jakiegoś czasu dziwnie pracuje tak jakby miała gdzieś dziurę może ja zaślepić ? co o tym myślicie ??

  • #10 12 Paź 2010 19:03
    jokerro
    Poziom 33  

    Sadze ze nie,EGR masz?jesli tak to moze podmien z kims na chwile bo rozne jaja te urzadzenia robia ludziom.Ale stawiam na rozjezdzanie sterownika benzynowego jak jezdzisz na gazie.Sprawdz pod komputerem Jak silnik pracuje na gazie co wtedy dzieje sie ze sonda i jak obcina ci emulator czasy wtrysku benzyny.Samo to jak obcina ci przykładowo z 2.9ms na 2.3ms to jak na tych parametrach gasisz samochod i rano startujesz z takich ustawien to niebedzie to chodziło mimo ze rano czasy sa wydłuzone..Ale jak wyzej napisałem sprawdz pod komputerem co sie dzieje z parametrami Pb jak samochod hula na gazie.

  • #11 13 Paź 2010 19:11
    boniek30
    Poziom 8  

    egr mam zaślepiony już od jakiegoś czasu i wszystko chodziło ok . więc może masz rację z tym rozjechaniem sterownika .dzięki za trop napewno sprawdzę i napisze jak i co . pozdrawiam

  • #12 13 Paź 2010 22:11
    jokerro
    Poziom 33  

    Ale egr masz z wtyczka,mimo tego ze zaslepiony ale jego elektronika jak zle dziala to falszuje strasznie sterownik benzyny.Juz nieraz widziałem w oplach jaja z tymi zaworami.

  • #13 14 Paź 2010 08:21
    boniek30
    Poziom 8  

    egr jest podłączony i błędów na kompie nie ma podmieniałem też od kolegi z takim samym silnikiem i to samo więc mój jest raczej ok. jedno mnie tylko zastanawia czemu nie mam podcisnienia na tym grzybku który jest obok egra grzybek ten dochodzi właśnie do pompy wtórnej a podcisnienia niema w tym cienkim wężyku z czym to może być powiązane jest dobrze wpięty u dołu kolektora ssącego może to jest przyczyna jak myślicie ?? pozdrawiam

  • #14 14 Paź 2010 08:49
    jokerro
    Poziom 33  

    Mysle ze niejest to przyczyna bo choc niemasz podcisnienia na tym to tylko niepodnosi ci zaworu wiec nic sie niedzieje.Sprawdz cos ie dzieje z czasami wtrysku na lpg i sonda lambda.Jak ona jest emulowana,najlepiej zebys zobaczył wykres oscyloskopowy.

  • #15 17 Paź 2010 22:00
    boniek30
    Poziom 8  

    witam ponownie zrobiłem ten eksperyment z odłączeniem klemy i nic nie pomogło więc przyczyna chyba jest inna . dzięki kolego Jokerro za sugestie i zainteresowanie się moim tematem . jakby komuś coś jeszcze przyszło do głowy to piszcie będę wdzięczny za każde info. pozdrawiam

  • #16 05 Lis 2010 12:32
    boniek30
    Poziom 8  

    a może to ta pompka już się kończy znacie jakiś sposób żeby ją sprawdzić domowym sposobem a i jak się do niej dostać vektra 1.8 x18xe rok 1996. pozdrawiam

  • #17 23 Gru 2010 18:57
    marpa1967
    Poziom 1  

    Mam Zafire z tym silnikiem X18XE1 powiedziano mi ze to najgorszy silnik opla nie równo pracuje na gazie i na benzynie to najgorszy silnik na jakim jezdzilem zycze powodzenia akurat wymienilem pierscienie tłokowe bo strasz\nie brał olej

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME