Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

mazda 323f 1.8 brak siły nie wkręca się w obroty

radek... 20 Sie 2016 20:34 633 7
  • #1 20 Sie 2016 20:34
    radek...
    Poziom 4  

    witam pacjent mazda 323f 1.8 16v 1996 bp lpg (stag 300-4)
    to tak na poczatek info to był sterownik silnika naprawiany (driver wtrysku)
    samochód dławi na postoju (jak chce dodać gazu) o jeździe można zapomnieć.
    pod komp przez forscan trzy błedy:
    p0100- przepływonierz powietrza, usterka obwodu
    p0110-obwód czujnika IAT
    p0120-usterka obwodu polozenia przepustnicy.
    i teraz po kolei mam druga przeplywke druga przepustnice (kompletna) aparat zapłonowy.
    żadna podmianka nie pomaga,
    idąc dalej:
    świece nowe ngk
    kompresja przekracza 12 barów na każdym cylindrze.
    potrafi czasami załapać że wkręca się ładnie ale na postoju podczas próby jazdy to 50m czasami wiecej i stoi. mam wrażenie że na zimnym chodzi lepiej niż na rozgrzanym. a lpg się rozłańcza po paru sekundach, może macie pomysły co może jej być? bo wątpie że wszystko na raz, jak chodzi o lpg to pojade do gazownika aby na bp chodziła

    Dodano po 1 [godziny] 44 [minuty]:

    nikt nic nie podpowie?

    0 7
  • #2 20 Sie 2016 22:57
    RitterX
    Poziom 36  

    Sprawdziłeś zawór EGR?

    0
  • #3 21 Sie 2016 20:07
    radek...
    Poziom 4  

    no właśnie egr-a nie sprawdzałem, bo nie brałem go pod uwage, odnośnie egr-a co ma do wkręcania sie w obroty ? pytam bo nigdy nie interesowałem sie nim, jest sterowany podciśnieniem i czujnik na nim, jutro spr go to dam znać, a czy on na podciśnienie powinien sie odtwierać czy zamykać? i czy moge tak bez skutków ubocznych go zaślepić?

    0
  • Pomocny post
    #4 22 Sie 2016 21:24
    RitterX
    Poziom 36  

    Bez skutków ubocznych nie możesz go zaślepić gdyż jego działanie jest związane między innymi za redukcję poziomu spalin. Wzrost mocy silnika po zaślepieniu EGR-a może podnieść jego temperaturę bardziej jak przewiduje to układ chłodzenia. Dlatego i z tej strony należy zachować pewną ostrożność. Masz dobre ciśnienia na cylindrach to tym bardziej nie ma sensu żyłować silnika.
    Jeżeli EGR jest cały czas otwarty, bo w takiej pozycji się zablokował, to do cylindrów dostają się w dużych ilościach spaliny czyli jest mało tlenu. Mała zawartość tlenu w mieszance skutkuje spadkiem osiągów silnika co chyba nie jest żadną tajemnicą. Tak w sumie działa sprawny EGR lecz na mniejszą skalę.
    Możesz wyczyścić EGR-a, jest rozbieralny i naprawialny. Musisz sprawdzić czy układ podciśnienia sterujący EGR działa poprawnie bo to także może być przyczyną? Skoro jest podciśnienie to zapewne brane z układu korbowego. Tam też jest coś w rodzaju złącza będącego jednocześnie dławnicą.

    0
  • #5 23 Sie 2016 19:28
    radek...
    Poziom 4  

    to tak egr sprawny był nawet w miare czysty, podciśnienie nie idzie z układu korbowego tylko z kolektora dolotowego i przez dwa elektrozaworki (sa polączone wężykikem) zaworki klikaja po podłączeniu pod aku, co mnie dziwi to że jeden odtwiera sie pod prądem a drugi zamyka? a przecież są połączone wężkiem to tak: kolektor-pierwszy zaworek-drugi-egr takie mam połączenie do egr-a, ale raczej poprawny

    0
  • Pomocny post
    #6 23 Sie 2016 20:27
    RitterX
    Poziom 36  

    Skoro masz właściwe sprężanie, powietrze, paliwo i iskrę to pozostaje uszkodzona sonda lambda albo zapchany, niesprawny wydech.

    0
  • #7 26 Sie 2016 10:09
    radek...
    Poziom 4  

    to tak sonde podmieniałem, jest to samo, wydech napewno nie jest zapchany, bo on był już wcześniej podejrzany i miał robione plukanie a kata nie ma. zastanawia mnie tylko sam kolektor dolotowy, ponieważ w nim sa lopatki zamykające dopływ powietrza (chyba odpowiedzialne za ssanie) też sterowane podciśnieniem i nie wiem czy to nie jest wadliwe bo chyba sie nie odtwieraja po nagrzaniu bo po odpaleniu sie zamykaja napewno, a listwa wtryskowa raczej sprawna, lub coś z elektryką go boli

    0
  • Pomocny post
    #8 27 Sie 2016 12:21
    RitterX
    Poziom 36  

    Zmierz sondę miernikiem. To co daje na wyjściu i określ w jakim stopniu jest sprawna. Skład mieszanki stechiometrycznej czyli paliwowo powietrznej zależy od ilości tlenu w spalinach. To przekłada się zarówno na kąt otwarcia przepustnicy jak i przesłony w układzie dolotowym. Komputer potrzebuje danych do określenia ilości podawanej mieszanki jak i kąta zapłonu. Jedną daną bierze z sondy lambda a drugą z czujnika położenia wału, trzecią z czujnika ciśnienia dolotowego.

    0