Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra J 2011 - Nie kreci, brak napięcia

22 Sie 2016 17:54 3315 12
  • Poziom 12  
    Witam, borykam się z ciężkim przypadkiem, auto po wypadku, akurat Opel uderzony w część z bezpiecznikami . Zrobione, połączone.
    Kiedy wkladam klucz kontrolki świecą, ogólnie okej, ale po przekręceniu jakby odpalaniu nagle wszystko gaśnie i echo, nie wiem gdzie już szukać, bezpieczniki sprawdzone.. masa sprawdzona, jest przejście od klemy a ż na silnik.
    Zastanawia mnie też jedno na rozrusznik ida dwa kable masowy i plus. Otoz powiedzmy na plusie jest przejście do masy , i na masie przejscie do plusa czy tak powinno być ?
    Aku ładowane, napięcie na nim ponad 12 V.
    Wyciągnąłem przekaźnik odpowiadający za ecu start rozruch, po zwarciu rozrusznik od razu zakręcił czyli sprawny..
    Niestety. Po przekręceniu nic się nie dzieję

    Komputerem niestety nie mogę połączyć się z silnikiem ani pompą ABS. Dziwna sprawa jeszcze ze na małym ekranie nad radiem pojawiły się dziwne "krzaczki". Panel od klimatyzacji funkcjonuje.
    Światła również resguja,klakson także.

    Gdzie szukać dalej. Ecu padło ? Z wypadku ocalało nie naruszone. Proszę o porady
  • Poziom 33  
    Diagnoza BCM i wszystko tam widać co jest nie OK,jak nie ma diagnozy z ecu i czyms jeszcze to zapomnij ze zakreci
  • Poziom 12  
    Więc próbować łączyć się z BCM ? dobrze rozumiem ?
    Czy wyciągać i oględziny spalonej elektroniki ?
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    Jak walnięty w stronę bezpieczników to sprawdź dokładnie wiązkę idącą w dół po pasie przednim przy podłużnicy. Jak dobrze pamiętam tamtędy leci CAN do wspomagania kierownicy. Może być zwarcie albo przewody przecięte. I nie sugeruj się dobrze wyglądającym peszlem, w środku może być masakra... :)
  • Poziom 12  
    pucha bezpieczników wymieniona była na drugą, taki sam numer wszystko takie samo.
    dostawiona została jedna z wiązek, która leci po przednim pasie do prawej strony, wentylatorów itd i wchodzi do puchy bezpieczników.
    Kostka najbliżej kielicha ocalała kilka kabli draśniętych.
    Najbardziej oberwała właśnie wiązka która jest właśnie silnikowa.

    ze sterownikiem airbag łącze się bez problemu, ale tu chyba nie ma co się dziwić bo jest w środku :x

    Dzięki @Pfemek , będę leciał głębiej bo peszlach choć zerkałem na nie ,sprawdzę tego BCM, totalna czarna dziura.
    Może posiadacie / posiada ktoś schemat elektryczny do tego modelu
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    BCM tu rzadzi wszystkim co na aucie i to on jest mózgiem całej komunikacji międzymodułowej,aczkolwiek on nie dostał bo jest wewnatrz ale tak ja mówiłem podiagnozuj go i bedziesz wiedział z jakimi modułami nie masz komunikacji i odpinaj je po kolei.Powinna ci wstac komuna z ecu.
    W bcmie są bardzo fajnie posegregowane parametry w tych wozach,jezeli oczywiscie masz czym podiagnozować,mówię tu o serwisówce,niewiem jak wyświetlaja uniwersale.
  • Poziom 12  
    jeszcze takie pytanie, prawdopodobnie skrzynka bezpieczników, pod maską, jest od wersji angielskiej, czy jest w niej różnica ? ktoś wie coś na ten temat ?
  • Poziom 33  
    Tu bedzie mi cięzko sie wypowiedzieć z racji ze nigdy nie miałem takiego wozu z czesciami z anglika i staram sie przy naprawach nie ładować części z angoli gdyż często zostaję stałym opiekunem wiekszosci aut i poprostu nie robie sobie sam pod górke na przyszłość.
  • Poziom 1  
    Mam tylko taki pomysł info. Odszukaj GMPZ.pl.tl w necie . to firma która poradziła sobie ze smartem Jaguarem i bentlejem.Robi wszystko to z czym nie łączy się KTS.to wszystko.pozdrawiam

    Dodano po 4 [minuty]:

    Poszukaj firmy która ma TECH2 a nie kts,i inne paździochy. pozdrawiam
  • Poziom 33  
    qins napisał:
    Mam tylko taki pomysł info. Odszukaj GMPZ.pl.tl w necie . to firma która poradziła sobie ze smartem Jaguarem i bentlejem.Robi wszystko to z czym nie łączy się KTS.to wszystko.pozdrawiam


    Nie rozumiem oco koledze chodzi

    qins napisał:
    Poszukaj firmy która ma TECH2 a nie kts,i inne paździochy


    Kolego techem w tym wozie nie zrobisz nic,tylko jego młodszy nastepca i opcom ori.
  • Poziom 12  
    Auto powstało 2 dni zakładam kleme kręci odpalil 3 razy pod rząd wszystko fajnie oprócz tego wyświetlacza z krzaczkami nad radiem.
    Mniejsza o to. Auto po przestawieniu na inne miejsce przrepchalismy, na odołączonej klemie później nie odpalilo zaś to samo. Drugi akumulator, także nic.
    Rozebralem wiązki az do grodzi nie zauważyłem nic obcietego, uszczypnietego.
    Jakaś czarna magia. Zastanawia mnie czy to nie wina całej puchy.
    Nie mogę połączyć się ze wspomaganiem , abs, silnikiem. Najgorsze ze w autocomie cdp+ na modelu astra j nie mam do wyboru BCM.
    przy wyborze na modelu insingnia jest opcja ale brak połączenia więc chyba nie tędy droga.

    Nie wiem gdzie już szukać przyczyny.
    Czy sensor airbag będzie tu winil crash data ma znaczenie ? Wątpię osobiście, chyba w tym modelu już wystarczy czyszczenie kodów błędów dtc ?
  • Poziom 33  
    dawidos145 napisał:
    Najgorsze ze w autocomie cdp+ na modelu astra j nie mam do wyboru BCM.
    przy wyborze na modelu insingnia jest opcja ale brak połączenia więc chyba nie tędy droga


    I tu sie zatrzymuje naprawa i konczy era autocomów,OPCOM org minimum i smigasz przy takich wozkach,wiem bo mam i bardzo dobrze działa z tymi modelami.Podglad niemal do wszystkiego.
  • Poziom 12  
    Temat do zamknięcia auto naprawione, należało zakodować BCM przez wymianę bezpieczników.