Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Sklep ElwronSklep Elwron
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

daewo lanos 1.4 lpg - Problem z obrotami

23 Sie 2016 15:29 915 8
  • Poziom 3  
    Witam mój problem polega na tym ze samochód dostaje wyskokich obrotów czasem jest to tylko 2k ale ostatnio miałem 4k (mam obrotomierz)
    myslalem ze to usterka silnika krokowego po jego wymianie wszystko bylo ok. po przejechaniu +/- 1k km znowu sie zaczelo wymieniłem tps po raz kolejny spokój na jakiś czas kolejnym razem wycziscilem przepustnice i powtórka po jakims czasie zauwazylem ze objawy moge zwalczac programowaniem silnika krokowego po takim programowaniu jest spokój na jakis czas ale chciał bym sie dowiedzieć co jest przyczyna tego problemu bo takie zwalczanie objawów mnie meczy tym bardziej ze samochodem zarabiam na życie. (tygodniowo robi 1k km+)
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 38  
    Temat wiele razy poruszany, ale jednoznacznej odpowiedzi nie ma, choć kilka podpowiedzi jest.
    Zacznij od wiązki silnika, załatw sprawę blaszek, i napisz jakie napięcie ustawiłeś TPSem.
    Był niesprawny że go zmieniałeś ?
    Jak ruszasz wiązką przy przepustnicy to zmieniają się obroty ?
    Kręciłeś może śrubką przy "kółku" z linką ?
    Czyściłeś przepustnicę, ma luzy na ośce ?
    Masy silnika sprawdzałeś ? Z akumulatora na silnik i karoserię ?
    Krokowego zostaw w spokoju, bez niego też potrafi szaleć i falować obrotami.
    Rozumiem że jeździsz głównie na lpg, ale jak przełączysz na benzynę to obroty czasem nie spadają ?
  • Poziom 3  
    zacznijmy od tego co wiem:
    g107r napisał:
    Był niesprawny że go zmieniałeś ?

    byłoy podejżenie źe jest nie sprawny wiec wymieniłem.
    g107r napisał:
    Jak ruszasz wiązką przy przepustnicy to zmieniają się obroty ?

    poruszanie wiazką nic nie daje
    g107r napisał:
    Kręciłeś może śrubką przy "kółku" z linką ?

    jeśli masz na mysli regulacje przy pepustnicyto nic nie bylo robione

    g107r napisał:
    czyściłeś przepustnicę, ma luzy na ośce ?

    zero luzow wszystko jak trzeba
    g107r napisał:
    Rozumiem że jeździsz głównie na lpg, ale jak przełączysz na benzynę to obroty czasem nie spadają ?

    tak ale problem pojawia sie tez na benz a jak przelaczam na lpg na benz to na 1 sec spadaja tak o 300 a potem wracaja tak jak byly.

    Dodano po 24 [minuty]:

    przypomniało mi sie że kiedy go kupilem mialem podobny problem ale wtedy wyeliminowalo go podwieszenie na drucie wiazki przy przepustnicy niestety po jakims czasie bylo to samo
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 38  
    Stanislawowsky napisał:
    przypomniało mi sie że kiedy go kupilem mialem podobny problem ale wtedy wyeliminowalo go podwieszenie na drucie wiazki przy przepustnicy niestety po jakims czasie bylo to samo
    Kolega to samo u siebie zrobił sznurkiem :) , także chyba masz winnego.
    Sprawdź te napięcie, różnica 0,1V od wymaganych 0,56-0,62V też może czynić takie atrakcje.
    Te napięcie to chyba, bo wg moich informacji odnosi się do 1,6 16V.
    Jakby co, śrubką nie kręć, TPS można minimalnie przestawić na jego śrubkach.
  • Poziom 3  
    bylo 0.77V..... zaraz sproboje to wyregulowac i zaprogramowac krokowke na nowo.
  • Poziom 3  
    nie znalazłem nic co by mi pomogło za to po zrestartowaniu komputera obroty zaczeły nie tyle co falować ale wręcz skakać

    Dodano po 3 [godziny] 38 [minuty]:

    zauważyłem że wyjęcie wtyczki tps podczas pracy silnika powoduje wyrównanie obrotów (nie skaczą)
  • Poziom 38  
    To znaczy że źle nakręciłeś.
    Dobrze by było gdybyś zapamiętał czym i ile kręciłeś, wtedy zawsze możesz wrócić do stanu sprzed kręcenia.
    Ile nakręciłeś, czym i dlaczego tak dużo/mało ? :)
    Ustawiałeś wg przewodu masy TPS czy silnika/akumulatora ? To są inne masy, i inne mogą być napięcia.
    Mojemu kompowi pasuje 0,55V, bo powyżej też za czas jakiś świruje obrotami.
    Znalazłem to kręcąc podczas pracy silnika, dłuuugi czas było dobrze, z tym że ja teraz mam coś z wiązką, lub instalacją lpg - mam różne napięcia na benzynie i lpg. Inna sprawa że wcześniej ktoś kręcił nie tym co trzeba, czego efekty zwykle objawiają się właśnie w dziwnych obrotach.
    Problem w tym że chyba nikt nie wie jak powinno być to ustawione, a może wiadomo, tylko te wiązki silnika tak robią ?
    Ciekawe że w dostępnych serwisówkach opisano zakres napięć od 0,4 do 0,8V, a na samym końcu napisano 0,5V.
    SUPER dokładna instrukcja... znaczy jak ustawić to już nie ma... To ustawienie fabryczne, i chyba tajne :)

    Stanislawowsky napisał:
    zauważyłem że wyjęcie wtyczki tps podczas pracy silnika powoduje wyrównanie obrotów (nie skaczą)
    Tak, ten sposób też działa, ale tylko na jakiś czas. Dopóki komp nie zorientuje się że ma różne wskazania z czujnika, to takie wyjęcie ustabilizuje obroty.
    MAP też tak potrafi, ale nie o to w tym chodzi. Wyjęcie na chwilę przełącza kompa w tryb awaryjny, wartość z czujnika zostaje pominięta a podstawiona z pamięci ecm, po wpięciu łapie on pozycję zamkniętej przepustnicy, i chwilę może być ok. do następnego odpalenia na przykład.
    Zmienia się napięcie przy nieodpalonym i pracującym silniku ?

    Przelutowanie wiązki nie zawsze pomaga, ale w przypadku lanosa warto to zrobić.
    W swoim przypadku już raz "naprawiłeś" obroty drutem, mojemu koledze pomógł sznurek. Pomyśl, dlaczego to zadziałało ?
    Z czujnika sterownik wie czy naciskasz pedał gazu, jak przyczyna tkwi w wiązce, to nie zawsze wie czy nacisnąłeś ten pedał czy nie. Może nacisnąłeś, i zwiększył obroty do tych 2 czy 4 tys ? A jak ustawienie napięcia wpływa na sterownik i obroty już się dowiedziałeś.

    Również jak poszukasz to znajdziesz na elektrodzie i inne rozwiązania, np związane z mechanicznie z przepustnicą, lecz mogły być skuteczne w tych indywidualnych przypadkach.
    Twój i mój mogą być inne, choć zmiana przepustnicy osobiście pomogła mi na 2 lata, stara była troszkę rozklekotana... Miałem starą co nie robiła takich cyrków, ale teraz to już chyba została mi wiązka do sprawdzenia.
    Tobie chyba też.
    Błędów nie masz, kontrolka silnika nie świeci ?
  • Poziom 3  
    narazie odłoze odpowiedz na te pytania bo znalazłem coś co jest nie tak silniczek krokowy powinien sie wysuwać i chowac a kiedy go podpiołem pod jego wtyczke i odpaliłem zapłon (był wyjety) to zamiast wysunac sie to wibrował jak by miał za niskie napięcia i nie mogl ruszyc z tego co pamietam mial cos 11.64V wiecie moze ile powinien miec?