Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

DAF 104 2010 - DAF XF 105 Adblue EAS/EAS2

16 Wrz 2016 17:04 6744 27
  • Poziom 6  
    Witam,
    na pulpicie wyskakuje mi ikonka żółtej hmurki od AdBlue + błąd na żółto ostrzeżenie silnika.

    Po przeskanowaniu komputerem pojawiają się 3 błedy których nie da się wykasować:

    127 - Detekcja emisji (długookresowa)

    129 - Stężenie poziomu NOx poziom 1 (długookresowa)

    128 - Stężenie poziomu NOx poziom 2 (długookresowa)

    126 - Dozowanie (długookresowa)

    Wie może ktoś co jest przyczyną problemu? dodam iż ostatni czujnik NOx za katalizatorem (ten droższy) był wymieniany jakiś rok/dwa temu...
  • Poziom 31  
    Co tu podbijać.Przecież widzisz jaką masz temperaturę w zbiorniku.
    Może jakiś emulator założony.
  • Poziom 8  
    Kolego tych błędów nie usuniesz dlatego że są długoterminowe. Lecz po pierwszym kasowaniu powinna zniknąć kontrolka MIL. Jeżeli masz emulator Adblue nie jestem pewien ale nie połączył byś się z narzędziem diagnostycznym. A emulator nie pozwoliłby na uaktywnieniu takich poważnych błędów. Przydały by się błędy z DMCI. Bo tam może być jakiś problem.
    Jeżeli nie ma w samochodzie emulatora to trzeba spr. Ten czujnik temperatury tak jak kolega już zauważył. No chyba że było tak zimno ...
    Ile samochód ma przebiegu km?
    Czy była jakaś awaria turbiny ?
  • Poziom 13  
    Przy takiej temperaturze wydechu adblue jest wyłączone a sam czynnik nie popłynie w temperaturze poniżej -11 stopni dopiero kiedy woda z silnika rozgrzeje zbiornik. Sprawdź w czasie jazdy czy wydech się rozgrzeje, czy wzrośnie ciśnienie pompy SCR i czy rośnie temperatura w zbiorniku może być zacięty elektrozawór od podgrzewania zbiornika, tyle na początek.
  • Poziom 15  
    W tym przypadku z oszczędności został założony termistor który oszukuje temperaturę adblue w zbiorniku, mało prawdopodobne jest żeby utleniła się kostka i z tego taka temperatura. Wydaje mi się że są jeszcze błędy w dmci prawdopodobnie jest zarejestrowana różnica temperatury między zbiornikiem adblue a czujnikiem temperatury zewnętrznej, ewentualnie czujnik temperatury jest uszkodzony
  • Poziom 9  
    Te błędy są nieusuwalne przez 400 dni (rozporządzenie Unii) Pozostają w module jako zapamiętane i moduł powinien działać prawidłowo- jeżeli brak jest błędów aktywnych w AdBlue.
  • Poziom 19  
    Kolega ma złożony opornik na oszukanie temp. mocznika.Ale przy tym zabiegu muszą być sprawne czujniki NOX. Wynika z tego że któryś zakończy żywot.
  • Poziom 24  
    skasuj błedy w dmci oraz obd i po problemie chmurka zniknie
  • Poziom 19  
    Ostrzenie na dip nie zniknie. Pierwszy post pali się chmurka i dip.
  • Poziom 1  
    kisiol napisał:
    Kolega ma złożony opornik na oszukanie temp. mocznika.Ale przy tym zabiegu muszą być sprawne czujniki NOX. Wynika z tego że któryś zakończy żywot.


    Szukaj opornika w obwodzie pomiaru temp. ad blue, tak jak kolega pisał czujniki muszą być sprawne.
  • Poziom 13  
    Witam
    Posiadam Daf XF 105 460 2013 420 tyskm.

    Mam ten sam problem co kolega wyżej . Błędy 126, 127, 128, 129.
    Zauważyłem ze u niego na zdjeciu czujnik Nox pokazuje 600ppm a u mnie na wolnych obrotach 155ppm
    Temperatura przed kat.101,2 C
    Temperatura za kat. 108.2 C
    DAF 104 2010 - DAF XF 105 Adblue EAS/EAS2
    Czy jest jakiś sposób aby sprawdzić prace nox?
  • Poziom 20  
    Jeśli są to błędy długoterminowe to zostaną w pamięci. Sprawdź czy nie masz błędów w sterowniku silnika.
  • Poziom 13  
    W sterowniku silnika brak błędów
  • Poziom 31  
    Zrobiłeś to zdjęcie po długiej trasie testowej?
    Masz niskie temperatury - do aktywacji czujnika nox - czujnik niegotowy lub nieaktywny - rozgrzej porządnie auto - silnik. Jeżeli nox się nie ruszy masz problem z nim/nimi.
    Wykasuj błędy przed trasą. W czasie jazdy czujniki można sprawdzić przejdą w stan- nox aktywny.
  • Poziom 13  
    Do jakich temperatur trzeba auto rozgrzać?
    Niestety nie mam uprawnień a mam kawałek placu około nawet 800 m długości prosta wiec mogę jeździć do skutku.
    Lub wezwać kierowcę.
    Niesety z Dafami nie mam dużo kontaku i nie dokońca wiem jak to się je , wiec dlatego proszę o radę na jakie parametry mam zwracać uwagę w czasie drogi i do jakich temperatur rozgrzać samochód.
  • Poziom 31  
    Wezwij kierowcę.
    Zawsze robię trasę w jedną stronę minimum 10km nigdy auta nie rozgrzejesz na takim krotkim odcinku.
    Lub auto rozgrzewam do roboczej przez np. Godzinę sobie pracuje na placu i trasa min 3km.
    Wykasuj błędy i w trasę.
    Komputerem możesz sprawdzić czy nie ma ubytku powietrza, czy czynnik doplywa do wtrysku, mały filtr i duży do wymiany.
    Sam możesz sprawdzić czy sitko nie jest zabrudzone.
  • Poziom 31  
    Jak masz intarder to wystarczy przejechać 3 km z zaciągniętym na 1 stopniu żeby uzyskał optymalną temperaturę silnik jak i katalizator.
  • Poziom 13  
    Ok , dziękuję za radę.
    A jak stwierdzić czy katalizator może być uszkodzony ?
  • Poziom 31  
    Zmierzyć przeciwciśnienie.Poszukaj tu na forum,jest ładnie opisane jakie wartości do jakiego silnika.
  • Poziom 13  
    Ale chyba trzeba to zrobić fizycznie bo nie zauważyłem żeby taka opcja była w komputerze w przeciwieństwie do MAN-a TGX.
  • Poziom 31  
    Tak,fizycznie trzeba sie pobrudzic.
  • Poziom 13  
    Nie spoko akurat o brudzenie się nie boję .
    Musze poszukać w takim razie instrukcji sprawdzenia katalizatora .
  • Poziom 29  
    Aby zaobserwować odczyty ppm z nox trzeba rozgrzać katalizator do co na mniej 200 stopni i temperaturę powyżej utrzymać przez dłuższą chwilę. Najlepiej byłoby pojazd mieć załadowany i jechać po wzniesieniu 30% aby system się uruchomił.
  • Poziom 14  
    witam

    mam bledy 127. 127-0

    69. 69-1 69-7
    podmienilem na inny nox i to samo.
    zamienilem wtyczki od nox ten z przed i za i dalej jest blad za katalizatorem po jezdzie.
    pomozecie?
    czy nowy nox rozwiaze problem.
  • Poziom 29  
    "Objaśnienie grup usterek"
    127-0 Wykrywanie emisji (przez długi czas).
    - Tej usterki nie można skasować z przyczyn
    prawnych. Będzie ona przechowywana w pamięci
    zapisanych kodów usterek przez 400 dni.

    69-7 Mało prawdopodobny sygnał z czujnika NOx za
    katalizatorem, podgrzewanie
    - Ta usterka może spowodować obniżenie mocy
    silnika do +/- 60% maksymalnego momentu
    obrotowego po 36 godzinach pracy
    - Usterka wewnętrzna czujnika NOx za
    katalizatorem

    69-1 Przerwa w obwodzie okablowania czujnika NOx za
    katalizatorem, podgrzewanie
    - Ta usterka może spowodować obniżenie mocy
    silnika do +/- 60% maksymalnego momentu
    obrotowego po 50 godzinach pracy
    - Przerwa w obwodzie okablowania
    czujnika NOx za katalizatorem
    (wewnętrzna usterka czujnika NOx
    za katalizatorem)

    69-0 Zwarcie do zasilania lub masy okablowania czujnika
    NOx za katalizatorem, podgrzewanie
    - Ta usterka może spowodować obniżenie mocy
    silnika do +/- 60% maksymalnego momentu
    obrotowego po 50 godzinach pracy
    - Zwarcie do zasilania lub masy w
    przewodach czujnika NOx za
    katalizatorem (wewnętrzna usterka
    czujnika NOx za katalizatorem)

    Sprawdzenie czujnika NOX post powyżej.
  • Poziom 14  
    Witam ponownie.
    ma ktoś paten na sprawdzenie samego czujnika NOX czy jest sprawny?
    Ogólnie chodzi mi o grzałkę bo to one chyba najczęściej się psują.
    Na które przewody idzie zasilanie grzałki?
    Nie wiem czy warto kupować samą sondę i lutować przewody czy cały czujnik.
    Pozdrawiam