Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

DAF 104 2010 - DAF XF 105 Adblue EAS/EAS2

rahshy 16 Wrz 2016 17:04 4617 24
  • #1 16 Wrz 2016 17:04
    rahshy
    Poziom 5  

    Witam,
    na pulpicie wyskakuje mi ikonka żółtej hmurki od AdBlue + błąd na żółto ostrzeżenie silnika.

    Po przeskanowaniu komputerem pojawiają się 3 błedy których nie da się wykasować:

    127 - Detekcja emisji (długookresowa)

    129 - Stężenie poziomu NOx poziom 1 (długookresowa)

    128 - Stężenie poziomu NOx poziom 2 (długookresowa)

    126 - Dozowanie (długookresowa)

    Wie może ktoś co jest przyczyną problemu? dodam iż ostatni czujnik NOx za katalizatorem (ten droższy) był wymieniany jakiś rok/dwa temu...

    0 24
  • #3 19 Wrz 2016 09:47
    pitool
    Poziom 30  

    Co tu podbijać.Przecież widzisz jaką masz temperaturę w zbiorniku.
    Może jakiś emulator założony.

    1
  • #4 28 Sty 2017 15:05
    bubus16oppl
    Poziom 7  

    Kolego tych błędów nie usuniesz dlatego że są długoterminowe. Lecz po pierwszym kasowaniu powinna zniknąć kontrolka MIL. Jeżeli masz emulator Adblue nie jestem pewien ale nie połączył byś się z narzędziem diagnostycznym. A emulator nie pozwoliłby na uaktywnieniu takich poważnych błędów. Przydały by się błędy z DMCI. Bo tam może być jakiś problem.
    Jeżeli nie ma w samochodzie emulatora to trzeba spr. Ten czujnik temperatury tak jak kolega już zauważył. No chyba że było tak zimno ...
    Ile samochód ma przebiegu km?
    Czy była jakaś awaria turbiny ?

    0
  • #5 28 Sty 2017 16:22
    kaczy2214
    Poziom 13  

    Przy takiej temperaturze wydechu adblue jest wyłączone a sam czynnik nie popłynie w temperaturze poniżej -11 stopni dopiero kiedy woda z silnika rozgrzeje zbiornik. Sprawdź w czasie jazdy czy wydech się rozgrzeje, czy wzrośnie ciśnienie pompy SCR i czy rośnie temperatura w zbiorniku może być zacięty elektrozawór od podgrzewania zbiornika, tyle na początek.

    0
  • #6 28 Sty 2017 22:01
    klika60
    Poziom 15  

    W tym przypadku z oszczędności został założony termistor który oszukuje temperaturę adblue w zbiorniku, mało prawdopodobne jest żeby utleniła się kostka i z tego taka temperatura. Wydaje mi się że są jeszcze błędy w dmci prawdopodobnie jest zarejestrowana różnica temperatury między zbiornikiem adblue a czujnikiem temperatury zewnętrznej, ewentualnie czujnik temperatury jest uszkodzony

    1
  • #7 12 Maj 2017 21:18
    serwis33
    Poziom 9  

    Te błędy są nieusuwalne przez 400 dni (rozporządzenie Unii) Pozostają w module jako zapamiętane i moduł powinien działać prawidłowo- jeżeli brak jest błędów aktywnych w AdBlue.

    0
  • #8 12 Maj 2017 23:07
    kisiol
    Poziom 19  

    Kolega ma złożony opornik na oszukanie temp. mocznika.Ale przy tym zabiegu muszą być sprawne czujniki NOX. Wynika z tego że któryś zakończy żywot.

    1
  • #9 13 Maj 2017 21:31
    hubert04
    Poziom 21  

    skasuj błedy w dmci oraz obd i po problemie chmurka zniknie

    0
  • #10 13 Maj 2017 21:48
    kisiol
    Poziom 19  

    Ostrzenie na dip nie zniknie. Pierwszy post pali się chmurka i dip.

    1
  • #12 05 Gru 2017 18:56
    tomob
    Poziom 1  

    kisiol napisał:
    Kolega ma złożony opornik na oszukanie temp. mocznika.Ale przy tym zabiegu muszą być sprawne czujniki NOX. Wynika z tego że któryś zakończy żywot.


    Szukaj opornika w obwodzie pomiaru temp. ad blue, tak jak kolega pisał czujniki muszą być sprawne.

    0
  • #13 28 Kwi 2018 11:41
    axidix
    Poziom 13  

    Witam
    Posiadam Daf XF 105 460 2013 420 tyskm.

    Mam ten sam problem co kolega wyżej . Błędy 126, 127, 128, 129.
    Zauważyłem ze u niego na zdjeciu czujnik Nox pokazuje 600ppm a u mnie na wolnych obrotach 155ppm
    Temperatura przed kat.101,2 C
    Temperatura za kat. 108.2 C
    DAF 104 2010 - DAF XF 105 Adblue EAS/EAS2
    Czy jest jakiś sposób aby sprawdzić prace nox?

    0
  • #14 28 Kwi 2018 14:42
    Chavez
    Poziom 14  

    Jeśli są to błędy długoterminowe to zostaną w pamięci. Sprawdź czy nie masz błędów w sterowniku silnika.

    0
  • #15 28 Kwi 2018 15:24
    axidix
    Poziom 13  

    W sterowniku silnika brak błędów

    0
  • #16 29 Kwi 2018 01:16
    kakibara
    Poziom 28  

    Zrobiłeś to zdjęcie po długiej trasie testowej?
    Masz niskie temperatury - do aktywacji czujnika nox - czujnik niegotowy lub nieaktywny - rozgrzej porządnie auto - silnik. Jeżeli nox się nie ruszy masz problem z nim/nimi.
    Wykasuj błędy przed trasą. W czasie jazdy czujniki można sprawdzić przejdą w stan- nox aktywny.

    0
  • #17 29 Kwi 2018 10:21
    axidix
    Poziom 13  

    Do jakich temperatur trzeba auto rozgrzać?
    Niestety nie mam uprawnień a mam kawałek placu około nawet 800 m długości prosta wiec mogę jeździć do skutku.
    Lub wezwać kierowcę.
    Niesety z Dafami nie mam dużo kontaku i nie dokońca wiem jak to się je , wiec dlatego proszę o radę na jakie parametry mam zwracać uwagę w czasie drogi i do jakich temperatur rozgrzać samochód.

    0
  • #18 29 Kwi 2018 11:25
    kakibara
    Poziom 28  

    Wezwij kierowcę.
    Zawsze robię trasę w jedną stronę minimum 10km nigdy auta nie rozgrzejesz na takim krotkim odcinku.
    Lub auto rozgrzewam do roboczej przez np. Godzinę sobie pracuje na placu i trasa min 3km.
    Wykasuj błędy i w trasę.
    Komputerem możesz sprawdzić czy nie ma ubytku powietrza, czy czynnik doplywa do wtrysku, mały filtr i duży do wymiany.
    Sam możesz sprawdzić czy sitko nie jest zabrudzone.

    1
  • #19 29 Kwi 2018 11:44
    pitool
    Poziom 30  

    Jak masz intarder to wystarczy przejechać 3 km z zaciągniętym na 1 stopniu żeby uzyskał optymalną temperaturę silnik jak i katalizator.

    0
  • #20 29 Kwi 2018 12:01
    axidix
    Poziom 13  

    Ok , dziękuję za radę.
    A jak stwierdzić czy katalizator może być uszkodzony ?

    0
  • #21 29 Kwi 2018 20:07
    pitool
    Poziom 30  

    Zmierzyć przeciwciśnienie.Poszukaj tu na forum,jest ładnie opisane jakie wartości do jakiego silnika.

    0
  • #22 29 Kwi 2018 20:26
    axidix
    Poziom 13  

    Ale chyba trzeba to zrobić fizycznie bo nie zauważyłem żeby taka opcja była w komputerze w przeciwieństwie do MAN-a TGX.

    0
  • #23 29 Kwi 2018 22:14
    pitool
    Poziom 30  

    Tak,fizycznie trzeba sie pobrudzic.

    0
  • #24 29 Kwi 2018 23:03
    axidix
    Poziom 13  

    Nie spoko akurat o brudzenie się nie boję .
    Musze poszukać w takim razie instrukcji sprawdzenia katalizatora .

    0
  • #25 04 Maj 2018 17:52
    stanisławpiotr
    Poziom 25  

    Aby zaobserwować odczyty ppm z nox trzeba rozgrzać katalizator do co na mniej 200 stopni i temperaturę powyżej utrzymać przez dłuższą chwilę. Najlepiej byłoby pojazd mieć załadowany i jechać po wzniesieniu 30% aby system się uruchomił.

    1