Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

DAF 104 2010 - DAF XF 105 Adblue EAS/EAS2

rahshy 16 Sep 2016 17:04 9159 27
  • #1
    rahshy
    Level 7  
    Witam,
    na pulpicie wyskakuje mi ikonka żółtej hmurki od AdBlue + błąd na żółto ostrzeżenie silnika.

    Po przeskanowaniu komputerem pojawiają się 3 błedy których nie da się wykasować:

    127 - Detekcja emisji (długookresowa)

    129 - Stężenie poziomu NOx poziom 1 (długookresowa)

    128 - Stężenie poziomu NOx poziom 2 (długookresowa)

    126 - Dozowanie (długookresowa)

    Wie może ktoś co jest przyczyną problemu? dodam iż ostatni czujnik NOx za katalizatorem (ten droższy) był wymieniany jakiś rok/dwa temu...
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #3
    MobilTruck
    Level 31  
    Co tu podbijać.Przecież widzisz jaką masz temperaturę w zbiorniku.
    Może jakiś emulator założony.
  • #4
    bubus16oppl
    Level 8  
    Kolego tych błędów nie usuniesz dlatego że są długoterminowe. Lecz po pierwszym kasowaniu powinna zniknąć kontrolka MIL. Jeżeli masz emulator Adblue nie jestem pewien ale nie połączył byś się z narzędziem diagnostycznym. A emulator nie pozwoliłby na uaktywnieniu takich poważnych błędów. Przydały by się błędy z DMCI. Bo tam może być jakiś problem.
    Jeżeli nie ma w samochodzie emulatora to trzeba spr. Ten czujnik temperatury tak jak kolega już zauważył. No chyba że było tak zimno ...
    Ile samochód ma przebiegu km?
    Czy była jakaś awaria turbiny ?
  • #5
    kaczy2214
    Level 13  
    Przy takiej temperaturze wydechu adblue jest wyłączone a sam czynnik nie popłynie w temperaturze poniżej -11 stopni dopiero kiedy woda z silnika rozgrzeje zbiornik. Sprawdź w czasie jazdy czy wydech się rozgrzeje, czy wzrośnie ciśnienie pompy SCR i czy rośnie temperatura w zbiorniku może być zacięty elektrozawór od podgrzewania zbiornika, tyle na początek.
  • #6
    klika60
    Level 15  
    W tym przypadku z oszczędności został założony termistor który oszukuje temperaturę adblue w zbiorniku, mało prawdopodobne jest żeby utleniła się kostka i z tego taka temperatura. Wydaje mi się że są jeszcze błędy w dmci prawdopodobnie jest zarejestrowana różnica temperatury między zbiornikiem adblue a czujnikiem temperatury zewnętrznej, ewentualnie czujnik temperatury jest uszkodzony
  • #7
    serwis33
    Level 9  
    Te błędy są nieusuwalne przez 400 dni (rozporządzenie Unii) Pozostają w module jako zapamiętane i moduł powinien działać prawidłowo- jeżeli brak jest błędów aktywnych w AdBlue.
  • #8
    kisiol
    Level 19  
    Kolega ma złożony opornik na oszukanie temp. mocznika.Ale przy tym zabiegu muszą być sprawne czujniki NOX. Wynika z tego że któryś zakończy żywot.
  • #9
    hubert04
    Level 24  
    skasuj błedy w dmci oraz obd i po problemie chmurka zniknie
  • #10
    kisiol
    Level 19  
    Ostrzenie na dip nie zniknie. Pierwszy post pali się chmurka i dip.
  • #12
    tomob
    Level 2  
    kisiol wrote:
    Kolega ma złożony opornik na oszukanie temp. mocznika.Ale przy tym zabiegu muszą być sprawne czujniki NOX. Wynika z tego że któryś zakończy żywot.


    Szukaj opornika w obwodzie pomiaru temp. ad blue, tak jak kolega pisał czujniki muszą być sprawne.
  • #13
    axidix
    Level 13  
    Witam
    Posiadam Daf XF 105 460 2013 420 tyskm.

    Mam ten sam problem co kolega wyżej . Błędy 126, 127, 128, 129.
    Zauważyłem ze u niego na zdjeciu czujnik Nox pokazuje 600ppm a u mnie na wolnych obrotach 155ppm
    Temperatura przed kat.101,2 C
    Temperatura za kat. 108.2 C
    DAF 104 2010 - DAF XF 105 Adblue EAS/EAS2
    Czy jest jakiś sposób aby sprawdzić prace nox?
  • #14
    Chavez
    Level 24  
    Jeśli są to błędy długoterminowe to zostaną w pamięci. Sprawdź czy nie masz błędów w sterowniku silnika.
  • #15
    axidix
    Level 13  
    W sterowniku silnika brak błędów
  • #16
    kakibara
    Level 32  
    Zrobiłeś to zdjęcie po długiej trasie testowej?
    Masz niskie temperatury - do aktywacji czujnika nox - czujnik niegotowy lub nieaktywny - rozgrzej porządnie auto - silnik. Jeżeli nox się nie ruszy masz problem z nim/nimi.
    Wykasuj błędy przed trasą. W czasie jazdy czujniki można sprawdzić przejdą w stan- nox aktywny.
  • #17
    axidix
    Level 13  
    Do jakich temperatur trzeba auto rozgrzać?
    Niestety nie mam uprawnień a mam kawałek placu około nawet 800 m długości prosta wiec mogę jeździć do skutku.
    Lub wezwać kierowcę.
    Niesety z Dafami nie mam dużo kontaku i nie dokońca wiem jak to się je , wiec dlatego proszę o radę na jakie parametry mam zwracać uwagę w czasie drogi i do jakich temperatur rozgrzać samochód.
  • #18
    kakibara
    Level 32  
    Wezwij kierowcę.
    Zawsze robię trasę w jedną stronę minimum 10km nigdy auta nie rozgrzejesz na takim krotkim odcinku.
    Lub auto rozgrzewam do roboczej przez np. Godzinę sobie pracuje na placu i trasa min 3km.
    Wykasuj błędy i w trasę.
    Komputerem możesz sprawdzić czy nie ma ubytku powietrza, czy czynnik doplywa do wtrysku, mały filtr i duży do wymiany.
    Sam możesz sprawdzić czy sitko nie jest zabrudzone.
  • #19
    MobilTruck
    Level 31  
    Jak masz intarder to wystarczy przejechać 3 km z zaciągniętym na 1 stopniu żeby uzyskał optymalną temperaturę silnik jak i katalizator.
  • #20
    axidix
    Level 13  
    Ok , dziękuję za radę.
    A jak stwierdzić czy katalizator może być uszkodzony ?
  • #21
    MobilTruck
    Level 31  
    Zmierzyć przeciwciśnienie.Poszukaj tu na forum,jest ładnie opisane jakie wartości do jakiego silnika.
  • #22
    axidix
    Level 13  
    Ale chyba trzeba to zrobić fizycznie bo nie zauważyłem żeby taka opcja była w komputerze w przeciwieństwie do MAN-a TGX.
  • #23
    MobilTruck
    Level 31  
    Tak,fizycznie trzeba sie pobrudzic.
  • #24
    axidix
    Level 13  
    Nie spoko akurat o brudzenie się nie boję .
    Musze poszukać w takim razie instrukcji sprawdzenia katalizatora .
  • #25
    stanisławpiotr
    Level 32  
    Aby zaobserwować odczyty ppm z nox trzeba rozgrzać katalizator do co na mniej 200 stopni i temperaturę powyżej utrzymać przez dłuższą chwilę. Najlepiej byłoby pojazd mieć załadowany i jechać po wzniesieniu 30% aby system się uruchomił.
  • #26
    1991keda
    Level 14  
    witam

    mam bledy 127. 127-0

    69. 69-1 69-7
    podmienilem na inny nox i to samo.
    zamienilem wtyczki od nox ten z przed i za i dalej jest blad za katalizatorem po jezdzie.
    pomozecie?
    czy nowy nox rozwiaze problem.
  • #27
    stanisławpiotr
    Level 32  
    "Objaśnienie grup usterek"
    127-0 Wykrywanie emisji (przez długi czas).
    - Tej usterki nie można skasować z przyczyn
    prawnych. Będzie ona przechowywana w pamięci
    zapisanych kodów usterek przez 400 dni.

    69-7 Mało prawdopodobny sygnał z czujnika NOx za
    katalizatorem, podgrzewanie
    - Ta usterka może spowodować obniżenie mocy
    silnika do +/- 60% maksymalnego momentu
    obrotowego po 36 godzinach pracy
    - Usterka wewnętrzna czujnika NOx za
    katalizatorem

    69-1 Przerwa w obwodzie okablowania czujnika NOx za
    katalizatorem, podgrzewanie
    - Ta usterka może spowodować obniżenie mocy
    silnika do +/- 60% maksymalnego momentu
    obrotowego po 50 godzinach pracy
    - Przerwa w obwodzie okablowania
    czujnika NOx za katalizatorem
    (wewnętrzna usterka czujnika NOx
    za katalizatorem)

    69-0 Zwarcie do zasilania lub masy okablowania czujnika
    NOx za katalizatorem, podgrzewanie
    - Ta usterka może spowodować obniżenie mocy
    silnika do +/- 60% maksymalnego momentu
    obrotowego po 50 godzinach pracy
    - Zwarcie do zasilania lub masy w
    przewodach czujnika NOx za
    katalizatorem (wewnętrzna usterka
    czujnika NOx za katalizatorem)

    Sprawdzenie czujnika NOX post powyżej.
  • #28
    1991keda
    Level 14  
    Witam ponownie.
    ma ktoś paten na sprawdzenie samego czujnika NOX czy jest sprawny?
    Ogólnie chodzi mi o grzałkę bo to one chyba najczęściej się psują.
    Na które przewody idzie zasilanie grzałki?
    Nie wiem czy warto kupować samą sondę i lutować przewody czy cały czujnik.
    Pozdrawiam