Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Iveco daily - Nie odpala z kluczyka na popych tak

placek17 24 Wrz 2016 18:15 1929 15
  • #1 24 Wrz 2016 18:15
    placek17
    Poziom 4  

    Witam. Iveco Daily 2003 rok 2.3l. Auto nie odpala z kluczyka rozrusznik kręci. Żeby odpalić auto wystarczy lekko pchnąć i zapala natychmiast . Po podłączeniu autcoma błąd jest w immobiliser " 01 zawór paliwa immobiliser nie podłączony lub nie skonfigurowany " błąd aktywny. Po wykasowaniu wystarczy zakręcić rozrusznikiem i pojawia się znowu. Może ktoś podpowie gdzie szukać przyczyny.

    0 15
  • #3 25 Wrz 2016 13:37
    placek17
    Poziom 4  

    Może posiadasz jakiś schemat podłączenia .

    0
  • #4 25 Wrz 2016 20:50
    stanisławpiotr
    Poziom 25  

    Czy opis błędu który odczytuje autocom to" 01 zawór paliwa immobiliser nie podłączony lub nie skonfigurowany" czy to są dwa błędy,czy jest jakiś numer bł. Podaj dokładnie jakie to jest Iveco czy jest to benzyna czy diesel . Jaki posiada system paliwowy common rail z pompą cp3 czy pompa rotacyjna.

    0
  • #5 25 Wrz 2016 20:59
    placek17
    Poziom 4  

    Jest to jeden błąd numer to 01 w immobiliser w silniku brak. Jest to diesel 2.3 common rail

    0
  • #6 25 Wrz 2016 21:13
    stanisławpiotr
    Poziom 25  

    Iveca mają swoje oznaczenia jak 65c15 lub inne który to model. Czy jeśli uda się odpalić samochód czy błąd jest aktywny.

    0
  • #7 25 Wrz 2016 21:27
    placek17
    Poziom 4  

    Błąd robi się aktywny po próbie odpalenia z kluczyka. Po skasowaniu błędu i odpaleniu z pycha błąd się nie pojawia. Jak tylko zakręce kluczykiem błąd się pojawia.

    0
  • #8 25 Wrz 2016 21:46
    stanisławpiotr
    Poziom 25  

    Jeśli tak to niestety trzeba sprawdzić stacyjkę sugestia kolegi "waski821" jest słuszna. Zamieszczam ci schemat immo euro 3 w załączniku bo nadal nie wiem czy to jest Iveco euro 3 czy euro 4.

    0
    Załączniki:
  • #9 25 Wrz 2016 21:49
    placek17
    Poziom 4  

    Mam tylko numer VIN auto wróci w środę. Ale myślę że to euro3

    0
  • #10 30 Wrz 2016 19:46
    placek17
    Poziom 4  

    Witam. Auto jest straciło wolne obroty , jak się go odpali z pycha lub plaka pochodzi kilka minut na wolnych i straci je. Trzeba trzymać na gazie inaczej zgaśnie.

    0
  • #11 01 Paź 2016 13:36
    stanisławpiotr
    Poziom 25  

    Jesli silnik tak się zachowuje w pierwszej kolejności należy sprawdzić ciśnienie zasilania pompy paliwa przed filtrem paliwa Ciśnienie to wytwarzania. Jest przez elektryczną pompę paliwa umieszczoną pod samochodem na podłużnicy. Ciśnienie którego wartość to 3.5-5.5 bara jest ograniczane na zaworze umieszczonym na filtrze paliwa. Następną czynnością to sprawdzenie narastania ciśnienia na szynie paliwa wysokiego ciśnienia. Warunkiem odpalenia silnika jest wytworzenie ciśnienia wyższego niż ciśnienie przebicia iglicy wtrysku jest to około 190bar. Jeśli w parametrach będziemy obserwować ciśnienie zadane a rzeczywiste i ciśnienie zadane nie zostanie osiągnięte to należy sprawdzić przelewy wtryskiwaczy aby określić który z nich jest uszkodzony. Czasem zdarza się że przyczyną braku ciśnienia jest zawór regulacji ciśnienia mieszczący się z tyłu pompy wysokiego ciśnienia.

    0
  • #12 01 Paź 2016 13:43
    placek17
    Poziom 4  

    Pompa wstępną ta na ramię została wymieniona na nową. Zawór wymontowalem i wyczyściłem. Po tym zabiegu auto po dłuższym kręceniu zaczęło odpalać ale nie zawsze. Jest jakaś metoda aby sprawdzić ten zaworek.

    0
  • #13 01 Paź 2016 16:33
    Hart3
    Poziom 25  

    Z doświadczenia wiem że auto-com przy tych Daily przekłamuje, spróbuj odczytać błędy z samo-diagnostyki.Tak jak kolega wyżej podaje problem leży w układzie paliwowym,czyszczenie zaworu regulacyjnego M-prom na pompie nie zawsze pomaga należy podmienić na sprawny.Sprawdził bym wtryskiwacze na przelewy,pamiętając że jeden puszczający wtryskiwacz obniża ciśnienie w całym układzie.https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=10448565#10448565 https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2903695.html

    0
  • #14 01 Paź 2016 16:45
    placek17
    Poziom 4  

    Ok dzięki wszystkim za pomoc. W poniedziałek auto odstawie do pompiarza.

    0
  • #15 07 Paź 2017 09:42
    BACATRANS
    Poziom 1  

    Witaj. Czy możesz napisać czy udało ci się usunąć usterkę i co to była za usterka?

    0
  • #16 07 Paź 2017 09:44
    kisiol
    Poziom 19  

    Witam. Wtryski były złom ciśnienia uciekało przelewami. regeneracja rozwiązała problem.

    1