Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Octavia 1,9 TDI (ATD) - Silnik odpala normalnie i zaraz gaśnie

bratek126p 02 Oct 2016 18:00 2796 9
  • #1
    bratek126p
    Level 10  
    Witam

    Mój problem polega na tym iż silnik odpala prawidłowo za pierwszym razem tylko tuż po odpaleniu zaczyna się dusić i gaśnie.
    Miałem tak z 10 razy, dodawanie gazu nic nie pomagało.
    za 11 razem odpalił normalnie i normalnie dało się nim jeździć, ale przy następnym odpaleniu znów gasł.
    Potem już nie udało mi się go uruchomić tak aby nie gasł.
    Zaobserwowałem że gaśnie dlatego że zamyka się klapa gasząca.
    Zawór sterujący klapą cały czas podaje podciśnienie na dźwignię sterującą klapą.
    Sygnał na zawór jest już w momencie przekręcenia stacyjki w pozycję zapłonu.
    Przetestowałem Vagiem i oto błędy:



    ddress 01: Engine Labels: 038-906-019-AXR.lbl
    Part No: 038 906 019 R
    Component: 1,9l R4 EDC G000SG 1275
    Coding: 00003

    5 Faults Found:
    19561 - Valve for Intake Manifold Flap (N239)
    P3105 - 35-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
    18080 - Coolant Fan Control 1
    P1672 - 35-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
    18027 - Glow Plug Relay (J52)
    P1619 - 35-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
    17957 - Boost Pressure Regulation Valve (N75)
    P1549 - 35-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
    17849 - EGR Valve (N18)
    P1441 - 35-10 - Open Circuit or Short to Ground - Intermittent
    Readiness: 0 0 X X X

    Po odłączeniu zaworu lub zdjęciu przewodu z dźwigni sterującej klapą silnik pracuje normalnie na wolnych obrotach jak również wkręca się na obroty bez problemu. Podczas jazdy nie ma w ogóle mocy i rozpędza się do maks 60 km/h.

    A wszystko zaczęło się po naprawie kierunkowskazów w błotnikach.
    Były przetarte przewody, więc je polutowałem i zabezpieczyłem izolacją aby się znów nie przetarły o otwór w błotnikach. Po tej naprawie Kierunki działają, a zaczęły się problemy z silnikiem.

    Ktoś może ma jakiś pomysł w czym może być problem?
  • #2
    piotrek22101
    Level 39  
    Naprawiając przewody kierunków,nie ruszyłeś wiązki? Skoro te się przetarły ,to mogły jeszcze inne,zruszyłeś je przy naprawie.
  • #3
    bratek126p
    Level 10  
    piotrek22101 wrote:
    Naprawiając przewody kierunków,nie ruszyłeś wiązki? Skoro te się przetarły ,to mogły jeszcze inne,zruszyłeś je przy naprawie.


    Sprawdzałem pozostałe przewody wizualnie ale nie znalazłem nigdzie nic podejrzanego
  • #4
    piotrek22101
    Level 39  
    Wygląda to na zwarcie przewodu sygnałowego do masy. W błędach jest przekaźnik grzania świec,coś z nim było robione?
  • #5
    bratek126p
    Level 10  
    piotrek22101 wrote:
    Wygląda to na zwarcie przewodu sygnałowego do masy.


    ale którego przewodu sygnałowego i jak znaleźć gdzie to zwarcie?
    Z przekaźnikiem grzania świec nic nie było robione, nawet nie wiem gdzie go szukać!

    Dodano po 1 [godziny] 54 [minuty]:

    A i jeszcze jedna kwestia 3 dni temu wymieniałam w ASO Filtr oleju i olej w sprzęgle Haldex (bo to Octavka z napędem 4x4) i przy okazji zrobili mi przegląd podstawowy. a teraz mam również błąd związany z Haldexem, nie powinno to mieć wpływu na silnik ale kto wie, więc na wszelki wypadek również podaję ten błąd:

    Address 22: AWD Labels: 02D-900-554.lbl
    Part No: 02D 900 554 C
    Component: HALDEX LSC ECC 0009

    1 Fault Found:
    00526 - Brake Light Switch-F
    27-10 - Implausible Signal - Intermittent
  • #6
    nici
    Moderator Chiptuning
    bratek126p wrote:
    1 Fault Found:
    00526 - Brake Light Switch-F
    27-10 - Implausible Signal - Intermittent


    Włącznik świateł STOP - sprawdziłeś czy sprawny ?
  • #7
    bratek126p
    Level 10  
    Na razie szukam rozwiązania pozostałych problemów.
    Sytuacja się trochę zmieniła.
    Obecnie odpala po 2-3 sekundach kręcenia rozrusznika a klapa gaszenia przestała działać.
    Nie działa ani przy pracy silnika ani przy gaszeniu, a błędy są cały czas te same i pojawiają się od razu po skasowaniu i silnik cały czas w trybie awaryjnym
    Powodem zmiany sytuacji był przepalony bezpiecznik, po wymianie sytuacja wróciła do punktu wyjścia czyli do tej z pierwszego postu.
    Szukałem zwarcia w okolicach gdzie naprawiałem kierunki, ale nic nie znalazłem.
  • #8
    sapera13
    Level 9  
    bratek126p wrote:
    Na razie szukam rozwiązania pozostałych problemów.
    Sytuacja się trochę zmieniła.
    Obecnie odpala po 2-3 sekundach kręcenia rozrusznika a klapa gaszenia przestała działać.
    Nie działa ani przy pracy silnika ani przy gaszeniu, a błędy są cały czas te same i pojawiają się od razu po skasowaniu i silnik cały czas w trybie awaryjnym
    Powodem zmiany sytuacji był przepalony bezpiecznik, po wymianie sytuacja wróciła do punktu wyjścia czyli do tej z pierwszego postu.
    Szukałem zwarcia w okolicach gdzie naprawiałem kierunki, ale nic nie znalazłem.


    Sprawdź immobilizer czy jest sprawny bo tak robi IMO. jak złe czyta kluczyk

    Moderated By CameR:

    Reg. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

  • #9
    piachu1994
    Level 38  
    sapera13 wrote:
    Sprawdź immobilizer czy jest sprawny bo tak robi IMO. jak złe czyta kluczyk

    Co Ty Kolego piszesz? Immo albo działa, albo nie. po odpaleniu nie ma prawa zgasić Tobie silnika.