Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ursus c 355 dziwna praca silnika.

szymontur99 15 Oct 2016 14:22 1398 23
  • #1
    szymontur99
    Level 3  
    Witam. Parę lat temu stałem się posiadaczem ursusa c 355 wszystko był cacy aż po 3 latach użytkowania złapało mi panewki na wale, po czym zaczęły stukać mi zawory.Problem z zaworami rozwiązałem. Silnik od tamtej pory przeszedł remont silnika. Zaczął on dziwnie pracować a mianowicie silnik nie pracuje jak powinien tzn. na własne ucho sprawdzając coś jest nie tak odnośnie pracy. Silnik pracuje nie równo na wolnych jak i większych obrotach. (puszcza przerywany dym). Już nie wiem co mu może dolegać. Za wszystkie odpowiedzi z góry dzięki
  • #3
    szymontur99
    Level 3  
    Wymienione zostało:
    -szlif wału
    -nowe wszystkie panewki
    -nowe korbowody
    -nowe tłoki pierścienie i tuleje
    -pompa i wtryski były regenerowanie a potem sprawdzone w 3 różnych serwisach i ok.
    -zregenerowane głowice,
    -nowy wałek rozrządu,
    I jeszcze pewnie coś
  • #5
    szymontur99
    Level 3  
    Remont zrobiłem sam. Nie jest to mój pierwszy remont silnika więc wszystko zrobione jest ok. Od razu po remoncie tak było
  • #7
    szymontur99
    Level 3  
    Odpala dosłowne na dotyk.( po 2 tygodniowym postoju zapalił pięknie). Został już dotarty i moc też ma. Rozrząd jest ustawiony tak jak powinien, ustawiał go pewien znajomy pompiarz i jest ok
  • #9
    szymontur99
    Level 3  
    Film nagram jakoś na dniach bo narazie oddałem rozrusznik na reklamacje
  • #11
    szymontur99
    Level 3  
    Luz zaworowy jest ustawiony 0.25 i 0.30
  • #12
    sewo.k
    Level 25  
    Ciekawi mnie czy końcówki wtryskiwaczy są dobrze ustawione na znak na obudowie wtryskiwacza. Nie każdy pompiarz robiący wtryskiwacze samochodowe wie o tym sam już się naciąłem.
    Ostatnio pokazało się kilka informacji o nowych wałkach rozrządu ze źle ustawionymi krzywkami przez to fazami rozrządu na pojedyncze tłoki.
    Sprawdź czy tak samo się dzieje po zdjęciu pokrywek rozrządu. Zregenerowana głowica ma inna wysokość, same zawory są wyżej i zdarza się że miska na sprężynie opiera się o pokrywkę.
    Odkręć kolektor wydechowy i określ czy to jeden cylinder tak strzela czy wszystkim się to zdarza.
  • #14
    sewo.k
    Level 25  
    Od 4011 do c-360 nie było różnic w skoku zaworu czy fazach. Jedynie w 4011 jeśli mnie pamięć nie myli była różnica w mocowaniu koła zębatego.
    Jeśli były wymieniane koła rozrządu sprawdził bym zgodność nabicia znaków bo też zdarzały się źle nabite.
  • #15
    szymontur99
    Level 3  
    Rozrząd był porównane ze starym Kompresja powinna być ok bo są nowe tłoki i tuleje. Sprawdzę jeszcze te znaki na wtryskiwaczach

    Dodano po 1 [minuty]:

    Nagram wam filmik jak ona chodzi ale to jakoś po niedzieli bo na razie nie mam rozrusznika

    Dodano po 6 [minuty]:

    Dodam jeszcze że ciągle mi dymi takim przerywanym dymem
  • #17
    szymontur99
    Level 3  
    ok odkręcę jeszcze kolektor
  • #18
    bearq
    Level 38  
    Podstawa to sprawdzić ciśnienie sprężania, a dopiero później myśleć i rozbierać.
  • #20
    User removed account
    Level 1  
  • #21
    sewo.k
    Level 25  
    Wtedy na pewno miał by problem odpalić po dłuższym postoju. Druga sprawa koledze czasem walnie z dymu czyli jak by raczej za dużo było paliwa lub za mało powietrza.
    Samo zapowietrzanie łatwo sprawdzić wystarczy założyć igelitowy wężyk pomiędzy pompą wtryskową a filtrem paliwa.
  • #22
    szymontur99
    Level 3  
    Nie ciągnik mi się nie zapowietrza. Pompa przy regeneracji została ustawiona tak jak powinna. Silnik pracuje dziwnie i puszcza przerywany dym

    Dodano po 8 [minuty]:

    A tu załączam filmik z tym przerywanym dymkiem. Na filmie słabo to widać bo nagrałem po ciemku.

    Dodano po 11 [minuty]:

    Tak wygląd sytuacja
  • #23
    User removed account
    Level 1  
  • #24
    szymontur99
    Level 3  
    Jutro nagram za widnego i pokaże wszystko co jest grane