Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MAN TGX - Migająca kontrolka silnika ,, check"

Rzexxnik 26 Lis 2016 20:32 7101 7
  • #1 26 Lis 2016 20:32
    Rzexxnik
    Poziom 16  

    Man TGX . Mam problem z kontrolką silnika, która świeci przerywanym sygnałem na żółto. Po diagnostyce komputerowej jest zapisany tylko jeden błąd EDC 3673 fmi 8. Ten błąd na dosłownie 5 sekund da się wykasować, ale mimo to wciąż świeci kontrolka silnika. W jaki sposób mogę rozwiązać problem z tym błędem oraz czemu ta kontrolka mryga?

    0 7
  • #2 26 Lis 2016 20:58
    darfur5
    Poziom 30  

    Witam. EDC-3673 związany jest z obróbką spalin a konkretniej z Ad Blue prawdo podobnie zniekształcony sygnał.Jeśli trochę znasz tę okolicę w układzie wydechowym to napiszę ci definicję .

    2
  • #3 27 Lis 2016 13:13
    Rzexxnik
    Poziom 16  

    Orientuję się wydaje mi się , że nawet dość dobrze. Definicję tego kodu też znam, ponieważ już kiedyś ten temat poruszałem, ale jak to naprawić wciąż nie wiem.

    1
  • #4 27 Lis 2016 21:12
    kakibara
    Poziom 28  

    Cześć, sprawdz wszystkie połączenia kostki, dwa zakończenia koło ramy te żółte zaślepione - nie potrzebne w euro 5, ja gdy mam problem z połączeniem, głupim błędem - odpinam kostkę od pompy i z powrotem na miejsce kilku krotnie pomogło - lecz i też pomaga na słaby , zniekształcony sygnał zmiana kostki w pompie. To takie minimum bez zmian podzespołów.
    p.s. dlaczego ta kontrolka mruga? - bo nie pracuje układ oczyszczania spalin prawidłowo.

    1
  • #5 28 Lis 2016 13:48
    Rzexxnik
    Poziom 16  

    W takim razie spróbuje na chwile odłączyć układ oczyszczania spalin i zobaczę co wtedy. Zastanawia mnie jeszcze fakt, że w układzie oczyszczania spalin w diagnostyce nie ma błędu.

    1
  • #6 28 Lis 2016 14:54
    diablo23248
    Poziom 26  

    Nie musi być. Sprawdź jakie temperatury spalin przed i za katalizatorem widzi komputer silnika. Miałem takie przypadki, że to właśnie któryś z tych czujników "robi krecią robotę".

    0
  • #7 30 Lis 2016 10:44
    svavecone
    Poziom 25  

    Cos dziwnie brzmi diagnostyka ...brak bledow ...a problem dalej jest :/
    Czy wczesniej bylo cos naprawiane ? Kasowane bledy tuz przed diagnostyka ( byc moze ze nie przejrzano historycznych bledow ) , moze nie skasowana/resetowana kontrolka MIL i swieci jako "long term error " ?
    Diagnostyka ...czy skasowanie bledow , tzn podpatrzone zostaly wszystkie parametry Adblue i wszystko bezblednie ?
    Niedowierzam troche :) , jest blad ale problemu nie ma :) .

    1
  • #8 08 Lut 2017 18:51
    tygr_ys
    Poziom 10  

    3673 MODUŁ CAN 2 (OBD-CAN lub Master-Slave-CAN) 8: Nieprawidłowy sygnał ,W silnikach rzędowych OBD-CAN jest podłączona do pinu B25 i pinu B32.W silnikach
    rzędowych z systemem MAN AdBlue® A-CAN jest podłączona do pinu B27 i pinu B45.
    Pomiar oporności między pinem B25 (OBD-CAN-H) a pinem B32 (OBD-CAN-L) Wartość zadana: 115 - 125 Ω.
    Pomiar oporności między pinem B27 sterownika Master a pinem B27 sterownika Slave (CAN2-H) oraz między pinem B45 sterownika Master a pinem B45 sterownika Slave (CAN2-L) Wartość zadana: < 2 Ω.
    – Sprawdzić zasilanie napięciem
    – Sprawdzić przewody
    – Sprawdzić połączenia wtykowe
    – Przy ok. 0 Ω zwarcie CAN-H do CAN-L

    1