Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MAN TGX 2008 d26 - Mruga kontrolka MIL

qruq03 26 Lis 2018 21:11 309 11
  • #1 26 Lis 2018 21:11
    qruq03
    Poziom 13  

    Dzień dobry.
    Problem pewnie dla wielu tak głupi, że aż wstyd pytać. Otóż w Manie TGX 2008 bez ad-blue pojawił się problem - czujnik temperatury spalin, obwód przerwany. Wszystko pięknie, czujnik uszkodzony, wymienione - kasowanie błędu za pomocą texy przebiegło pomyślnie - moc samochodu wróciła.

    Jednak po dwóch dniach w samochodzie kontrolka mil zaczęła mrugać. Myślałem, że podepnę komputer i problem się rozwiąże. A tu lipa - błędów w EDC brak, FFR także nic, ad blue jak pisałem wyżej nie ma, na desce żadnego błędu nie wywala. Na forum i w necie nic istotnego nie znalazłem. Mam dostęp do leciwego ManWis'a, ale tam również opis jest kiepski. Póki co, żadnego ograniczenia mocy nie ma. Czujnik zainstalowany był oryginalny i temperaturę podaje prawidłową. To co mnie zdziwiło to odczytana temperatura sondy lambda (jeżeli dobrze pamiętam 650 C), ale w tych samochodach wg. schematów texy jej nie ma.. Proszę o wyjaśnienie/sugestie

    0 11
  • #2 27 Lis 2018 05:58
    stanisławpiotr
    Poziom 25  

    Temperatura taka jest normalną temperaturą pracy czujnika NOX zanim sonda zacznie pomiar PPM musi być rozgrzana. Pytanie jak długo jeździłeś z uszkodzeniem jeśli tak było to filtr cząstek stałych mógł zostać zapchany sadzą i czujnik NOX wykrywa niewłaściwy stopień oczyszczania spalin i zaświeca kontrolkę z dymkiem.

    0
  • #3 27 Lis 2018 09:57
    qruq03
    Poziom 13  

    Klient kupił samochód i wg. relacji pół roku tak jeździł (z uszkodzonym czujnikiem). Ale w wypadku zapchanego filtra nie powinien rzucać błędem o niewłaściwym przeciwciśnieniu spalin? Jak to mądrze sprawdzić?

    0
  • #4 27 Lis 2018 10:45
    svavecone
    Poziom 25  

    Skoro nie ma AdBlue, to za redukcję NoX odpowiedzialny jest EGR - zwróciłbym na niego uwagę. Zdarzało się, że EGR zostawał "tradycyjnie" zaślepiany, lecz z czujnikiem spalin na wydechu... Błąd zawsze będzie się wyświetlał.
    Wszelkie nieszczelności wydechu też mogą zakłócać pomiary czujnika.

    0
  • #5 27 Lis 2018 17:02
    stanisławpiotr
    Poziom 25  

    Słuszna uwaga kolegi powyżej. Co do mojego postu mogę dodać ze zdążyło mi się że aby nie było błędu przepełnienia klient przewiercił katalizator.

    0
  • #6 27 Lis 2018 17:59
    qruq03
    Poziom 13  

    Co do nieszczelności na wydechu, to raczej odrzucam - takie rzeczy praktycznie zawsze są mocno słyszalne. O EGR nie pomyślałem. Mnie jednak wciąż nurtuje, dlaczego w EDC nie zapisuje się żaden błąd. Te magiczne 50h już minęło, a wciąż brak ograniczenia mocy (w przypadku uszkodzenia czujnika - moc została ograniczona). W Euro 5 jest jakaś opcja ręcznego dopalania filtra?

    0
  • #7 27 Lis 2018 18:07
    svavecone
    Poziom 25  

    hmm ... a moze chodzi o adaptacje sondy lambda , normalnie proces ten jest w stanie zrobic sie sam podczas jazdy , lecz mialem przypadki ,ze auto jezdzilo w takich warunkach ,ze trzebabylo to zrobic "manualnie " . Nie wiem jak w innych programach diagnostycznych ,lecz w ManCats jest pozycja podgladu adaptacji sondy lambda . Generalnie chodzi o to aby rozgrzac auto i podczas jazdy, najlepiej z gorki , puscic gaz ...nie dotykac hamulca , tak aby pojazd toczyl sie hamujac silnikiem , 100 czasami troche wiecej metrow i adaptacja jest wykonana .
    Lecz najpierw sprawdz czy znajdziesz taki status adaptacji w komputerze ....aby nie jezdzic niepotrzebnie w kolko :)
    Komputerem diagnostycznym nie da sie wykonac adaptacji , jest tylko informacja czy zostala ona wykonana .
    Istnieje jeszcze w niektorych systemach tzw reset wartosci sondy lambda , byc moze taka pozycje znajdziesz w swoim komp diagnost.

    0
  • #8 01 Gru 2018 15:42
    kakibara
    Poziom 28  

    Wykasuj błędy, reset lampy Mil. Podgląd w parametrach coś musi być poza zakresem.
    Błędy Can?
    Czujnik temperatury podgląd jak wstaje temperatura czy np. Wskazuje do 120 stC i stoi?
    Filtra w euro5 nie dopalamy.

    0
  • #9 01 Gru 2018 18:31
    qruq03
    Poziom 13  

    Błędy były kasowane, osobna operacja dla kasowania lampki MIL. 2 dni było dobrze. Podejrzę wskazania temperatury czujnika, aczkolwiek nowy oryginalny raczej nie zawodzi..

    To jak i adaptacje postaram się sprawdzić. Błędy jak już mówiłem - brak. Chyba, że Texa ich w jakiś sposób nie czyta..
    Czy ktoś ma jakiś cytat z ManWis'a kiedy dokładnie kontrolka mruga?

    0
  • #11 01 Gru 2018 19:54
    qruq03
    Poziom 13  

    Nie ma tutaj "mrugającej" żółtej kontrolki MIL, ale sam PDF bardzo ciekawy, wrzucisz część 1? :D Dzięki serdeczne. Jak będę miał niebawem dostęp do auta, to spróbuję posprawdzać co i jak.

    0